Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | TKE2142017336 | ETKİLİ İLETİŞİM | Zorunlu | 2 | 4 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Etkili iletişim beceri ve tekniklerini kavramak ve uygulamak. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Arş. Gör. Dr. Pınar KANIK UYSAL |
Öğrenme Çıktıları |
1 | İletişimin tanımı, iletişimin modellerini kavrar.
| 2 | İletişim unsurları, iletişimi engelleyen etkenler, iletişimi kolaylaştıran etkenler, duyguların iletişimde rolü ile ilgili temel kavramlar hakkında bilgi sahibi olabilir. | 3 | İletişimde beden dilinin önemini kavrar. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
|
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin İçeriği |
İletişim, İletişim Sürecinin Temel Ögeleri: Kaynak-Mesaj-Kodlama-Kanal-Alıcı-Geri Bildirim
İletişim Modelleri
İletişim Engelleri
Etkili İletişimin Amacı
Okulda İletişim
Etkili İletişimde Dinleme ve Konuşma Becerisi
Beden Dili
|
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | İletişim, İletişim Sürecinin Temel Ögeleri: Kaynak-Mesaj-Kodlama-Kanal-Alıcı-Geri Bildirim
| | | 2 |
İletişim Modelleri
| | | 3 |
Etkili İletişim
| | | 4 |
İletişim Engelleri
| | | 5 |
Etkili İletişimin Amacı
| | | 6 | Eğitimde ikna | | | 7 | Ara sınav | | | 8 | Okulda iletişim | | | 9 | Listening and Speaking Skills in Effective Communication
| | | 10 | Beden Dili | | | 11 | Beden Dili | | | 12 |
Günlük yaşamda kullanılan beden dili hareketlerinden fotoğraf örnekleri ve bunların analizi.
| | | 13 | Örnek olaylar ile iletişim çatışmalarının incelenmesi. | | | 14 | Sınav | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
• Demiray, Uğur (2008). Etkili İletişim. Ankara: Pegem Yayıncılık.
• Aytekin, Halil (2018). İnsan İlişkileri ve İletişim. Ankara: Pegem Yayıncılık.
• O’neill, Harvey (2016). Etkili Konuşma ve Mükemmel İletişim. İstanbul: Siyah Beyaz Yayınları.
• Navarro, Joe (2018). Beden Dili. İstanbul: Alfa Yay.
• Cüceloğlu, Doğan (2010). Keşkesiz Bir Yaşam İçin İletişim. İstanbul: Remzi Kitabevi.
• Dökmen, Üstün. (2010). İletişim Çatışmaları ve Empati. Ankara: Sistem Yayıncılık.
• Dökmen, Üstün. (2011) Küçük Şeyler 2, 3, 4. Ankara: Sistem Yayıcılık.
• Cüceloğlu, Doğan(1991). İnsan ve Davranışı, Remzi Kitapevi.
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Takım/Grup Çalışması | 10 | 4 | 40 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 10 | 3 | 30 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 10 | 3 | 30 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 3 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 3 | ÖÇ2 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 2 | ÖÇ3 | 3 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 3 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|