Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
TKE2142017336ETKİLİ İLETİŞİMZorunlu243
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Etkili iletişim beceri ve tekniklerini kavramak ve uygulamak.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Arş. Gör. Dr. Pınar KANIK UYSAL
Öğrenme Çıktıları
1İletişimin tanımı, iletişimin modellerini kavrar.
2İletişim unsurları, iletişimi engelleyen etkenler, iletişimi kolaylaştıran etkenler, duyguların iletişimde rolü ile ilgili temel kavramlar hakkında bilgi sahibi olabilir.
3İletişimde beden dilinin önemini kavrar.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
İletişim, İletişim Sürecinin Temel Ögeleri: Kaynak-Mesaj-Kodlama-Kanal-Alıcı-Geri Bildirim İletişim Modelleri İletişim Engelleri Etkili İletişimin Amacı Okulda İletişim Etkili İletişimde Dinleme ve Konuşma Becerisi Beden Dili
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1İletişim, İletişim Sürecinin Temel Ögeleri: Kaynak-Mesaj-Kodlama-Kanal-Alıcı-Geri Bildirim
2 İletişim Modelleri
3 Etkili İletişim
4 İletişim Engelleri
5 Etkili İletişimin Amacı
6Eğitimde ikna
7Ara sınav
8Okulda iletişim
9Listening and Speaking Skills in Effective Communication
10Beden Dili
11Beden Dili
12 Günlük yaşamda kullanılan beden dili hareketlerinden fotoğraf örnekleri ve bunların analizi.
13Örnek olaylar ile iletişim çatışmalarının incelenmesi.
14Sınav
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
• Demiray, Uğur (2008). Etkili İletişim. Ankara: Pegem Yayıncılık. • Aytekin, Halil (2018). İnsan İlişkileri ve İletişim. Ankara: Pegem Yayıncılık. • O’neill, Harvey (2016). Etkili Konuşma ve Mükemmel İletişim. İstanbul: Siyah Beyaz Yayınları. • Navarro, Joe (2018). Beden Dili. İstanbul: Alfa Yay. • Cüceloğlu, Doğan (2010). Keşkesiz Bir Yaşam İçin İletişim. İstanbul: Remzi Kitabevi. • Dökmen, Üstün. (2010). İletişim Çatışmaları ve Empati. Ankara: Sistem Yayıncılık. • Dökmen, Üstün. (2011) Küçük Şeyler 2, 3, 4. Ankara: Sistem Yayıcılık. • Cüceloğlu, Doğan(1991). İnsan ve Davranışı, Remzi Kitapevi.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Takım/Grup Çalışması10440
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma10330
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma10330
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)102
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7
ÖÇ13445453
ÖÇ24445452
ÖÇ33545453
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00