Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | TKE2042017336 | TÜRK HALK EDEBİYATI II | Zorunlu | 2 | 4 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Türk Halk Edebiyatını bütün türleriyle tanıtmak ve sevdirmek.
|
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr. Öğr. Üyesi Üzeyir SÜĞÜMLÜ |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Halk şiirinin önemli temsilcilerini tanır.
| 2 | Halk edebiyatı metinlerini eğitsel bakış açısıyla değerlendirir.
| 3 | Aşık-Dinî-Tasavvufi Türk Edebiyatını tanır.
|
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
yok |
Dersin İçeriği |
Türk Halk şiiri ve temel özellikleri, halk şiirinin dil özellikleri, yöresel kullanımları; halk şiirinin önemli temsilcileri ve eserleri; halk şiiri ve halk hikâyelerinin eğitsel işlevleri, temel eğitim düzeyinde kullanılacak halk şiiri örneklerinin seçimi.
|
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Türk Halk şiiri ve temel özellikleri, halk şiirinde nazım birimi, ölçü, kafiye ve ilk örnekler. | | | 2 | Halk şiirinin dil özellikleri, yöresel kullanımları. | | | 3 | Anonim halk şiiri nazım biçimleri: mani, türkü. | | | 4 | Anadolu'da âşıklık geleneği ve âşık edebiyatının oluşumu. | | | 5 | Âşık edebiyatı nazım biçimleri: Koşma, destan, semai, varsağı. | | | 6 | Âşık edebiyatı nazım türleri: Güzelleme, koçaklama, taşlama, ağıt. | | | 7 | Dinî-tasavvufi halk edebiyatı. | | | 8 | Dinî-tasavvufi halk edebiyatında biçim ve tür. | | | 9 | Ara sınav | | | 10 | Halk şiirinin önemli temsilcileri ve eserleri. | | | 11 | Halk şiiri ve halk hikâyelerinin eğitsel işlevleri. | | | 12 | Educational functions of folk poetry and folk tales. | | | 13 | Genel tekrar. | | | 14 | Genel tekrar. | | | 15 | Final sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Artun, E. (2009) Introduction to Turkish Folk Literature. Istanbul: Bookstore.
Commission. (2006) Turkish Folk Literature Handbook. Ankara: Graphic Publishing.
Banarlı, N.S. (1998). History of Illustrated Turkish Literature. İstanbul: National Education Printing House
Elçin, Ş. (2004). Introduction to Folk Literature. Ankara: Akçağ Publications. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Bireysel Çalışma | 10 | 6 | 60 |
| 10 | 6 | 60 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | ÖÇ2 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ÖÇ3 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|