Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | TKE2092017336 | ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ | Zorunlu | 2 | 3 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Öğretim ilke ve yöntemleri dersi, ilgili kavramları ve süreçleri, öğretim ilkeleri ve öğretmen nitelikleri ile öğretim yöntem ve teknikleri, öğrenme etkinliklerinin planlanması ve tasarlanması için gerekli bilgi ve beceri kazandırmayı amaçlayan bir derstir. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr. Öğretim Üyesi Tuba Acar Erdol |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Öğretmenlik mesleğinin gerektirdiği sınıf yönetimi, ölçme ve değerlendirme, eğitim psikolojisi, teknoloji ve materyal kullanımı, öğretim ilke ve yöntemleri, eğitim kurumlarının faaliyetlerini düzenleyen kanun ve yönetmelikler hakkında yeterli bilgiyi hatırlar. | 2 | Atatürk’ün Türk dili ve ulusal değerlerle ilgili düşünce ve görüşlerini yansıtan özgün etkinliklerin düzenlenmesinde ailelerle, çeşitli kurum ve kuruluşlarla iş birliği yapabilir; ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme yetkinliğine sahip olur. | 3 | Türkçe öğretimine uygun planlama yapabilir. | 4 | | 5 | |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Öğretimle ilgili temel kavramlar, öğrenme ve öğretim ilkeleri, öğretimde planlı çalışmanın önemi ve yararları, öğretimin planlanması (ünitelendirilmiş yıllık plan, günlük plan ve etkinlik örnekleri), öğrenme ve öğretim stratejileri, öğretim yöntem ve teknikleri, bunların uygulama ile ilişkisi, öğretim araç ve gereçleri, öğretim hizmetinin niteliğini artırmada öğretmenin görev ve sorumlulukları, öğretmen yeterlikleri. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Öğrenme ,öğretme kavramları, Eğitim- öğretim ilişkisi, Öğretim sisteminin öğeleri. | | | 2 | Temel Öğretim Yaklaşımları | | | 3 | İşbirlikli öğrenme | | | 4 | Sosyal Beceriler Eğitimi | | | 5 | Çağdaş Öğretim İlkeleri I | | | 6 | Çağdaş Öğretim İlkeleri II | | | 7 | Öğrenme Stratejileri (Özdüzenleme) | | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | Öğretimsel İş ve Özellikleri | | | 10 | Aktif Öğrenmede Öğretimsel İşler | | | 11 | Etkinlik Tasarımı | | | 12 | Aktif Öğrenme Teknikleri | | | 13 | Aktif Öğrenme Teknikleri | | | 14 | Çoklu zeka kuramı ve planlama | | | 15 | Çoklu zeka kuramı ve planlama | | | 16 | Final Sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Sönmez, Veysel (2007). Öğretim İlke ve Yöntemleri. Ankara: Anı Yayıncılık.
Taşpınar, Mehmet (2012). Kuramdan Uygulamaya Öğretim İlke ve Yöntemleri. Ankara: Elhan Kitap Yayın Dağıtım. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Problem Çözümü | 4 | 2 | 8 |
Tartışma | 14 | 2 | 28 |
Soru-Yanıt | 14 | 1 | 14 |
Takım/Grup Çalışması | 4 | 3 | 12 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 6 | 6 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 8 | 8 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 4 | 4 | 3 | 5 | 4 | 5 | 5 | ÖÇ2 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | ÖÇ3 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 3 | 3 | ÖÇ4 | | | | | | | | ÖÇ5 | | | | | | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|