Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
TKE2092017336ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİZorunlu234
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Öğretim ilke ve yöntemleri dersi, ilgili kavramları ve süreçleri, öğretim ilkeleri ve öğretmen nitelikleri ile öğretim yöntem ve teknikleri, öğrenme etkinliklerinin planlanması ve tasarlanması için gerekli bilgi ve beceri kazandırmayı amaçlayan bir derstir.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğretim Üyesi Tuba Acar Erdol
Öğrenme Çıktıları
1Öğretmenlik mesleğinin gerektirdiği sınıf yönetimi, ölçme ve değerlendirme, eğitim psikolojisi, teknoloji ve materyal kullanımı, öğretim ilke ve yöntemleri, eğitim kurumlarının faaliyetlerini düzenleyen kanun ve yönetmelikler hakkında yeterli bilgiyi hatırlar.
2Atatürk’ün Türk dili ve ulusal değerlerle ilgili düşünce ve görüşlerini yansıtan özgün etkinliklerin düzenlenmesinde ailelerle, çeşitli kurum ve kuruluşlarla iş birliği yapabilir; ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme yetkinliğine sahip olur.
3Türkçe öğretimine uygun planlama yapabilir.
4
5
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Öğretimle ilgili temel kavramlar, öğrenme ve öğretim ilkeleri, öğretimde planlı çalışmanın önemi ve yararları, öğretimin planlanması (ünitelendirilmiş yıllık plan, günlük plan ve etkinlik örnekleri), öğrenme ve öğretim stratejileri, öğretim yöntem ve teknikleri, bunların uygulama ile ilişkisi, öğretim araç ve gereçleri, öğretim hizmetinin niteliğini artırmada öğretmenin görev ve sorumlulukları, öğretmen yeterlikleri.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Öğrenme ,öğretme kavramları, Eğitim- öğretim ilişkisi, Öğretim sisteminin öğeleri.
2Temel Öğretim Yaklaşımları
3İşbirlikli öğrenme
4Sosyal Beceriler Eğitimi
5Çağdaş Öğretim İlkeleri I
6Çağdaş Öğretim İlkeleri II
7Öğrenme Stratejileri (Özdüzenleme)
8Ara Sınav
9Öğretimsel İş ve Özellikleri
10Aktif Öğrenmede Öğretimsel İşler
11Etkinlik Tasarımı
12Aktif Öğrenme Teknikleri
13Aktif Öğrenme Teknikleri
14Çoklu zeka kuramı ve planlama
15Çoklu zeka kuramı ve planlama
16Final Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Sönmez, Veysel (2007). Öğretim İlke ve Yöntemleri. Ankara: Anı Yayıncılık. Taşpınar, Mehmet (2012). Kuramdan Uygulamaya Öğretim İlke ve Yöntemleri. Ankara: Elhan Kitap Yayın Dağıtım.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Derse Katılım14342
Problem Çözümü428
Tartışma14228
Soru-Yanıt14114
Takım/Grup Çalışması4312
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma166
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma188
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)120
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7
ÖÇ14435455
ÖÇ24445445
ÖÇ35545433
ÖÇ4       
ÖÇ5       
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00