Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
TKE2032017336TÜRK DİL BİLGİSİ III: SÖZCÜK BİLGİSİZorunlu233
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Dil ile sosyal yaşam arasında ilişki kurarak, kelime türlerini tanıtmak, her bir kelime sınıfının ortaya çıkma şartlarını, dildeki kullanım alanlarını, birbirleriyle ilişki biçimlerini sezdirmek. Söz diziminin yargısız yapılarını ve bunların kelime öbeği oluşturma biçimlerini kavratmak.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğr. Üyesi Hasan Hüseyin MUTLU
Öğrenme Çıktıları
1Kelime bilgisi ile ilgili temel konuları kavrayacaklardır.
2Kelime bilgisi ile ilgili yapılmış araştırmaları tarayacak ve onlardan faydalanacaklardır.
3Metin içinde kelimeleri görev adlarına göre çözümleyebileceklerdir.
4Kelimeler arasındaki işlev ve anlam farklarını belirleyebileceklerdir.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Kelime türleri ve grupları; isim, sıfat, zamir, zarf, edat, fiil. İsim ve sıfat tamlamaları. Kelime grupları. İkilemeler.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Sözcük Bilgisi dersinin kapsamı, konu alanı
2Kelimenin tanımı, özellikleri; kelime sınıfları
3 İsimlerin özellikleri ve çeşitleri
4Zamirlerin özellikleri ve çeşitleri
5Kelime çözümleme çalışmaları, yazım uygulamaları
6Sıfatların özellikleri ve çeşitleri
7Zarfların özellikleri ve çeşitleri
8Ara sınav
9Fiillerin özellikleri ve çeşitleri
10Edatların özellikleri ve türleri
11Bağlaçların özellikleri ve çeşitleri, ünlemlerin özellikleri ve çeşitleri
12İsim ve sıfat tamlamaları
13Kelime çözümleme çalışmaları, yazım uygulamaları
14Genel tekrar
15Genel sınava hazırlık
16Genel Sınav
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Ergin, Muharrem. (1989). Türk Dil Bilgisi. İstanbul: Bayrak Yayıncılık. Korkmaz, Zeynep. (2003) Türkiye Türkçesi Grameri (Şekil Bilgisi). Ankara: TDK Yayınları. Hengirmen, Mehmet. (1995). Türkçe Dilbilgisi, Ankara:Engin Yayıncılık. Banguoğlu ,Tahsin. (1990) Türkçenin Grameri. Ankara: TDK Yayınları. Eker, Süer. (2003). Çağdaş Türk Dili. Ankara: Grafiker Yayınları. Kükey, Mazhar. (2003). Türkçenin Dilbilgisi. Samsun: Cem Ofset.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri50
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav21530
Final Sınavı12525
Derse Katılım14228
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)83
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7
ÖÇ121  1 1
ÖÇ235 23 2
ÖÇ322 12 2
ÖÇ421 12 2
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00