|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | TKE1142017336 | SÖZLÜ ANLATIM II | Zorunlu | 1 | 2 | 4 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Sözlü Anlatım II dersi neticesinde öğrencilerimize kendilerini tam ve doğru olarak ifade edebilme becerileri kazandırmak; kalabalık karşısında konuşma pratikleri yaptırarak iyi bir öğretmen olmalarını sağlamak ve okullarımızda kutlanan/anılan önemli gün ve haftalarda metin hazırlama ve konuşma yapma becerisi kazandırmak. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | | Öğrenme Çıktıları | 1 | Sözlü Anlatım II dersi neticesinde öğrencilerimize kendilerini tam ve doğru olarak ifade edebilme becerileri kazandırmak | 2 | Türkçenin doğru kullanılması ve iletişim açısından örnek olabilmek. | 3 | Öğrencilerin konuşma becerisini geliştirme yeterliliğine sahip olmak | 4 | Öğrencilerin dinleme becerisini geliştirme yeterliliğine sahip olmak. | 5 | Öğrencilerin Türkçeyi doğru kullanma becerisi. |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Metin okuma teknikleri (sesli okuma, sessiz okuma, güdümlü okuma, eleştirel okuma vd); okunan metinleri, izlenen olay, film, tiyatro vb’yi sözlü olarak anlatma çalışmaları (özetleme, değerlendirme ve yorumlama); konuşma türleri II: (topluluk karşısında konuşma: bir olayı, anıyı anlatma; bir duyuruyu iletme; öykü, oyun, film anlatma; ders anlatma, konferans verme, söylev/nutuk, v.b.; tartışmalı toplantılarda yapılan konuşmalar: tartışma, münazara, açıkoturum, panel, forum, sempozyum, kurultay(kongre), seminer, çalıştay vb); konuşmada kullanılabilecek anlatım biçimleri (tartışmacı, açıklayıcı, betimleyici ve öyküleyici anlatım); konuşma örnekleri üzerinde çalışmalar, değişik konularda hazırlıklı konuşma yapma; konuşmalardaki dil ve anlatım yanlışlarını düzeltme | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Dersin amaç, içerik, kapsam ve kaynaklarını tanıtılması | | | 2 | Diksiyon ve iletişim, iletişim türleri, iletişim sürecinin öğeleri, iletişimi engelleyen unsurlar. | | | 3 | Telâffuz ve konuşma kusurları. | | | 4 | Sözlü anlatımda vurgu ve tonlama uygulamaları. Yazılı bir metin üzerinde durak yerlerinin tespiti çalışmaları. | | | 5 | Konuşma, konuşmaya yardımcı teknikler, konuşmayı etkileyen faktörler, konuşmacıda bulunması gereken özellikler. | | | 6 | Konuşma öncesinde, konuşma sırasında ve konuşma sonrasında dikkat edilmesi gereken unsurlar. | | | 7 | Konuşmada beden dili ve önemi. | | | 8 | Çalışma haftası | | | 9 | Ara Sınav | | | 10 | Betimleyici anlatım. | | | 11 | Konuşma içeriğinin düzenlenmesi ve konuşma metni hazırlama. | | | 12 | Hazırlıklı konuşma uygulamaları, (Münazara, Forum, Panel, Açık Oturum, Sempozyum, Konferans) | | | 13 | Konuşma türleri ve örnek uygulamalar. | | | 14 | Türkçe öğretiminde sözlü anlatımın önemi. | | | 15 | Genel Sınava Hazırlık | | | 16 | Genel Sınav | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Baltaş, A., Baltaş, Z. (1992). Bedenin Dili. İstanbul: Remzi Kitabevi. Demirel, Ö. (1994). Türkçe Öğretimi: Türkçe ve Sınıf Öğretmenleri İçin. Ankara: PeGem Yayıncılık. Göğüş, B. (1978). Orta Dereceli Okullarımızda Türkçe ve Yazın Eğitimi. Gül Yayınevi. Ankara. Yaman, E. (2001). Konuşma Sanatı. Ankara: Gazi Kitabevi. | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | Derse Katılım | 2 | 24 | 48 | Soru-Yanıt | 2 | 15 | 30 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 2 | 15 | 30 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | ÖÇ3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 2 | ÖÇ4 | 2 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 3 | ÖÇ5 | 3 | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|
|
|