Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
TKE1142017336SÖZLÜ ANLATIM IIZorunlu124
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Sözlü Anlatım II dersi neticesinde öğrencilerimize kendilerini tam ve doğru olarak ifade edebilme becerileri kazandırmak; kalabalık karşısında konuşma pratikleri yaptırarak iyi bir öğretmen olmalarını sağlamak ve okullarımızda kutlanan/anılan önemli gün ve haftalarda metin hazırlama ve konuşma yapma becerisi kazandırmak.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1 Sözlü Anlatım II dersi neticesinde öğrencilerimize kendilerini tam ve doğru olarak ifade edebilme becerileri kazandırmak
2 Türkçenin doğru kullanılması ve iletişim açısından örnek olabilmek.
3 Öğrencilerin konuşma becerisini geliştirme yeterliliğine sahip olmak
4 Öğrencilerin dinleme becerisini geliştirme yeterliliğine sahip olmak.
5 Öğrencilerin Türkçeyi doğru kullanma becerisi.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Metin okuma teknikleri (sesli okuma, sessiz okuma, güdümlü okuma, eleştirel okuma vd); okunan metinleri, izlenen olay, film, tiyatro vb’yi sözlü olarak anlatma çalışmaları (özetleme, değerlendirme ve yorumlama); konuşma türleri II: (topluluk karşısında konuşma: bir olayı, anıyı anlatma; bir duyuruyu iletme; öykü, oyun, film anlatma; ders anlatma, konferans verme, söylev/nutuk, v.b.; tartışmalı toplantılarda yapılan konuşmalar: tartışma, münazara, açıkoturum, panel, forum, sempozyum, kurultay(kongre), seminer, çalıştay vb); konuşmada kullanılabilecek anlatım biçimleri (tartışmacı, açıklayıcı, betimleyici ve öyküleyici anlatım); konuşma örnekleri üzerinde çalışmalar, değişik konularda hazırlıklı konuşma yapma; konuşmalardaki dil ve anlatım yanlışlarını düzeltme
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1 Dersin amaç, içerik, kapsam ve kaynaklarını tanıtılması
2 Diksiyon ve iletişim, iletişim türleri, iletişim sürecinin öğeleri, iletişimi engelleyen unsurlar.
3 Telâffuz ve konuşma kusurları.
4 Sözlü anlatımda vurgu ve tonlama uygulamaları. Yazılı bir metin üzerinde durak yerlerinin tespiti çalışmaları.
5 Konuşma, konuşmaya yardımcı teknikler, konuşmayı etkileyen faktörler, konuşmacıda bulunması gereken özellikler.
6 Konuşma öncesinde, konuşma sırasında ve konuşma sonrasında dikkat edilmesi gereken unsurlar.
7 Konuşmada beden dili ve önemi.
8 Çalışma haftası
9Ara Sınav
10Betimleyici anlatım.
11 Konuşma içeriğinin düzenlenmesi ve konuşma metni hazırlama.
12 Hazırlıklı konuşma uygulamaları, (Münazara, Forum, Panel, Açık Oturum, Sempozyum, Konferans)
13 Konuşma türleri ve örnek uygulamalar.
14 Türkçe öğretiminde sözlü anlatımın önemi.
15Genel Sınava Hazırlık
16Genel Sınav
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Baltaş, A., Baltaş, Z. (1992). Bedenin Dili. İstanbul: Remzi Kitabevi. Demirel, Ö. (1994). Türkçe Öğretimi: Türkçe ve Sınıf Öğretmenleri İçin. Ankara: PeGem Yayıncılık. Göğüş, B. (1978). Orta Dereceli Okullarımızda Türkçe ve Yazın Eğitimi. Gül Yayınevi. Ankara. Yaman, E. (2001). Konuşma Sanatı. Ankara: Gazi Kitabevi.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Derse Katılım22448
Soru-Yanıt21530
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma21530
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)110
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7
ÖÇ12333333
ÖÇ22222222
ÖÇ33323332
ÖÇ42333223
ÖÇ53222333
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00