|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | TKE1042017336 | EĞİTİM PSİKOLOJİSİ | Zorunlu | 1 | 2 | 4 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Bu dersin sonunda öğrenci; gelişim kuramları hakkında bilgi sahibi olabilecek, gelişimle ilgili temel kavramları kavrayabilecek, eğitim ve öğretimde bireylerin gelişimsel özelliklerinin önemini fark edebilecek, öğrenme kuramları hakkında bilgi sahibi olabilecek, öğrenme kavram ve kuramlarını kullanarak verimli ve etkili eğitim ortamları hazırlayabilecektir. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Dr. Öğretim Üyesi Selen Demirtaş-Zorbaz | Öğrenme Çıktıları | 1 | Fiziksel, duygusal ve bilişsel gelişimin kavramlarını açıklayabilme | 2 | Bilişsel, ahlaki ve kişilik gelişime ilişkin kuramları açıklayabilme | 3 | Sosyal, dil ve cinsel gelişimini kavrayabilme | 4 | Öğrenmenin tanımını kavrayabilme, öğrenmeyle ilişkili değişkenleri açıklayabilme | 5 | Öğrenmeye ilişkin davranışçı, bilişsel, sosyal öğrenme yaklaşımlarını kavrayabilme |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Gelişim kuramları, fiziksel, cinsel, dil, ahlak, kişilik gelişimleri, öğrenme kuramları | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Tanışma, beklentilerin konuşulması, giriş | | | 2 | Gelişimle ilgili temel kavramlar, gelişimle ilgili ilkeler ve gelişimi etkileyen faktörler | | | 3 | Gelişim kuramları, Bedensel Gelişim, | | | 4 | Cinsel Gelişim | | | 5 | Bilişsel Gelişim, Dil Gelişimi | | | 6 | Kişilik Gelişimi, Psikoseksüel Gelişim, Psikososyal gelişim | | | 7 | Kişiliği Açıklayan Diğer Kuramlar | | | 8 | Ahlak Gelişimİ | | | 9 | VİZE | | | 10 | Öğrenme ile ilgili Temel Kavramlar ve Öğrenmeyi Etkileyen Faktörler | | | 11 | Öğrenme Kuramları (davranışçı yaklaşım, sosyal öğrenme kuramı) | | | 12 | Öğrenme Kuramları (bilişsel yaklaşım) | | | 13 | Öğrenmenin Biyolojik Temelleri | | | 14 | Motivasyon Kuramları | | | 15 | Dersin genel değerlendirilmesi, soruların cevaplandırılması, kapanış | | | 16 | FİNAL | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Arı, R. (2008). Eğitim psikolojisi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
Aydın, A. (2008). Eğitim psikolojisi: Gelişim, öğrenme ve öğretim. Ankara: Pegem Akademi.
Bacanlı, H. (2010). Eğitim psikolojisi. Ankara: Pegem Akademi.
Başaran, İ. E. (2005). Gelişim, öğrenme ve öğretim: Kuramdan uygulamaya. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
Erden, M., & Akman, Y. (2009). Eğitim psikolojisi: Gelişim, öğrenme ve öğretme. Ankara: Arkadaş Yayınevi.
Erikson, E. (1968). Identity: Youth and crisis. New | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 | Final Sınavı | 1 | 3 | 3 | Derse Katılım | 12 | 3 | 36 | Bireysel Çalışma | 10 | 3 | 30 | Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 14 | 14 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 16 | 16 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | ÖÇ2 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | ÖÇ3 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | ÖÇ5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|
|
|