Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
TKE1042017336EĞİTİM PSİKOLOJİSİZorunlu124
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Bu dersin sonunda öğrenci; gelişim kuramları hakkında bilgi sahibi olabilecek, gelişimle ilgili temel kavramları kavrayabilecek, eğitim ve öğretimde bireylerin gelişimsel özelliklerinin önemini fark edebilecek, öğrenme kuramları hakkında bilgi sahibi olabilecek, öğrenme kavram ve kuramlarını kullanarak verimli ve etkili eğitim ortamları hazırlayabilecektir.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğretim Üyesi Selen Demirtaş-Zorbaz
Öğrenme Çıktıları
1Fiziksel, duygusal ve bilişsel gelişimin kavramlarını açıklayabilme
2Bilişsel, ahlaki ve kişilik gelişime ilişkin kuramları açıklayabilme
3Sosyal, dil ve cinsel gelişimini kavrayabilme
4Öğrenmenin tanımını kavrayabilme, öğrenmeyle ilişkili değişkenleri açıklayabilme
5Öğrenmeye ilişkin davranışçı, bilişsel, sosyal öğrenme yaklaşımlarını kavrayabilme
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Gelişim kuramları, fiziksel, cinsel, dil, ahlak, kişilik gelişimleri, öğrenme kuramları
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Tanışma, beklentilerin konuşulması, giriş
2Gelişimle ilgili temel kavramlar, gelişimle ilgili ilkeler ve gelişimi etkileyen faktörler
3Gelişim kuramları, Bedensel Gelişim,
4Cinsel Gelişim
5Bilişsel Gelişim, Dil Gelişimi
6Kişilik Gelişimi, Psikoseksüel Gelişim, Psikososyal gelişim
7Kişiliği Açıklayan Diğer Kuramlar
8Ahlak Gelişimİ
9VİZE
10Öğrenme ile ilgili Temel Kavramlar ve Öğrenmeyi Etkileyen Faktörler
11Öğrenme Kuramları (davranışçı yaklaşım, sosyal öğrenme kuramı)
12Öğrenme Kuramları (bilişsel yaklaşım)
13Öğrenmenin Biyolojik Temelleri
14Motivasyon Kuramları
15Dersin genel değerlendirilmesi, soruların cevaplandırılması, kapanış
16FİNAL
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Arı, R. (2008). Eğitim psikolojisi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım. Aydın, A. (2008). Eğitim psikolojisi: Gelişim, öğrenme ve öğretim. Ankara: Pegem Akademi. Bacanlı, H. (2010). Eğitim psikolojisi. Ankara: Pegem Akademi. Başaran, İ. E. (2005). Gelişim, öğrenme ve öğretim: Kuramdan uygulamaya. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım. Erden, M., & Akman, Y. (2009). Eğitim psikolojisi: Gelişim, öğrenme ve öğretme. Ankara: Arkadaş Yayınevi. Erikson, E. (1968). Identity: Youth and crisis. New
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav133
Final Sınavı133
Derse Katılım12336
Bireysel Çalışma10330
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma14228
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma11414
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma11616
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)130
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7
ÖÇ14555455
ÖÇ25545554
ÖÇ35544555
ÖÇ44554545
ÖÇ55455545
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00