Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
TKE1022017336ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ IIZorunlu122
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Türkiye Cumhuriyeti’nin hangi şartlar içerisinde ne gibi fedakârlıklarla nasıl kurulduğunu kavratmak.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Öğrenciler bu derslerin işlenmesinin ardından; Siyasal, Hukuk, Eğitim ve Kültür, Toplumsal, Ekonomik, Sağlık alanında yapılan İnkılâp hareketlerini açıklayabilir.
2Türk İnkılap hareketinin dayandığı temel ilkeleri (Cumhuriyetçilik Milliyetçilik Halkçılık Laiklik Devletçilik İnkılapçılık) açıklayabilir. Türk İnkılap hareketinin dayandığı bütünleyici ilkeleri açıklayabilir.
3Lozan ile elde edilen kazanımları değerlendirir.
4Cumhuriyete, lâikliğe ve Türk milletine yönelik iç ve dış tehditleri doğru bir şekilde tanıyarak, bu tehditler karşısında uyanık olur.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Cumhuriyetin İlanı, Atatürk İlke ve İnkılapları, Cumhuriyet Dönemi İç ve Dış Gelişmeler
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1 Meclise tepkiler, dahili isyanlar, karşıt topluluklar, Milli mücadelede basın
2 Milli Mücadelede cepheler, güney ve güneydoğu cephesi
3 Milli Mücadelede cepheler, doğu cephesi ve Ermeni sorunu
4 Milli Mücadelede cepheler, Batı cephesi, ilk işgaller ve milli ordular
5 Düzenli ordunun kuruluşu ve milli mücadelenin finansal kaynakları
6 Sevr Anlaşması ve Türk milleti üzerindeki etkisi
7 Milli Mücadelede cepheler, İnönü I, İnönü II, Sakarya Savaşları
8 Büyük Taarruz, Milli Mücadelenin siyasi tarafı, Mudanya Ateşkesi ve Lozan Barış Anlaşması
9Ara Sınav
10 Atatürk dönemi Türk dış politikası
11 Siyaset, eğitim, kültür, hukuk ve sosyal alanlarda inkılaplar
12 Atatürk İlkeleri (Cumhuriyetçilik, Milliyetçilik, Halkçılık, Laiklik, Devletçilik, İnkılapçılık)
13 Bütünleyici İlkeler, Atatürk’ün ölümü, Yurt İçindeki ve Yurt Dışındaki yankıları
14 Atatürk sonrası iç gelişmeler
15Genel sınava hazırlık
16Genel Sınav
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Türk İnkılâp Tarihi ve Atatürk İlkeleri, Editör,Semih Yalçın, Ankara, 2010 Türkiye Cumhuriyeti Tarihi I Durmuş Yalçın (ve diğerleri),Atatürk Araştırma Merkezi, Ankara,2000 Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi I, II, III, Yüksek Öğretim Kurulu Başkanlığı Yayınları, Ankara, 1990. Atatürk ve Türk İnkılap Tarihi,Editör,Fatma Acun,Ankara,2010 Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi,Komisyon,Okutman yayıncılık. Ankara,2010
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Derse Katılım14228
Bireysel Çalışma15230
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)60
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7
ÖÇ11223222
ÖÇ23233432
ÖÇ33332233
ÖÇ42222223
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00