|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | TKE1132017336 | SÖZLÜ ANLATIM I | Zorunlu | 1 | 1 | 4 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Duygu, düşünce ve hayalleri belli bir plân dâhilinde sözlü olarak ifade edebilmek. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Yrd. Doç. Dr. Hasan Hüseyin MUTLU | Öğrenme Çıktıları | 1 | Sözlü anlatım ile ilgili temel konuları kavrayacaklardır. | 2 | Sözlü anlatım ile ilgili yapılmış araştırmaları tarayacak ve onlardan faydalanacaklardır. | 3 | Topluluk karşısında hazırlıklı/hazırlıksız konuşabilecektir. | 4 | Bir konuşmanın dil ve anlatım yanlışlarını düzeltebilecektir. |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Sözlü dilin ve sözlü iletişimin temel özellikleri. Sözlü anlatım; konuşma becerisinin temel özellikleri (doğal dili ve beden dilini kullanma) ; iyi bir konuşmanın temel ilkeleri; iyi bir konuşmacının temel özellikleri (vurgu, tonlama, duraklama; diksiyon vb.). Hazırlıksız ve hazırlıklı konuşma; hazırlıklı konuşmanın aşamaları (konunun seçimi ve sınırlandırılması; amaç, bakış açısı, ana ve yan düşüncelerin belirlenmesi, planlama, metni yazma; konuşmanın sunuluşu) . Konuşma türleri I: (karşılıklı konuşmalar, söyleşi, kendini tanıtma, soruları yanıtlama, yılbaşı, doğum, bayram v.b. önemli bir olayı kutlama, yol tarif etme, telefonla konuşma, iş isteme, biriyle görüşme/röportaj yapma, radyo ve televizyon konuşmaları, değişik kültür, sanat programlarına konuşmacı olarak katılma vb.). Değişik konularda hazırlıksız konuşma yapma, konuşma örnekleri üzerinde çalışmalar ve sözlü anlatım uygulamaları, konuşmalardaki dil ve anlatım yanlışlarını düzeltme. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Konuşma ve dinleme becerilerinin önemi; konuşma becerisiyle ilgili sorunlar ve çözüm yolları. | | | 2 | Farklı dinleme tekniklerinin örneklerle anlatılması (dikkatli dinleme, doğru dinleme, eleştirel dinleme); dinleme becerisinde not almanın önemi. | | | 3 |
Etkili dinlemeyi engelleyen fiziki ve psikolojik etkenler; dinleme becerisinin verimliliğini artırmak için yapılması gerekenler. | | | 4 |
Konuşma becerisinin önemi; konuşma becerisinin geliştirilmesi için kullanılan yöntem ve teknikler. | | | 5 | Diksiyonun önemi; Türkçe sözcüklerin söylenişinde önemli bazı hususların örneklerle gösterilmesi. | | | 6 | Konuşma yanlışlarının örneklerle gösterilmesi ve bunları düzeltme yolları. | | | 7 |
Konuşma becerisinin öğretim programlarındaki yeri, metin okuma çalışmaları, şiir okuma teknikleri. | | | 8 | Ara sınav | | | 9 | Konuşma ve dinleme becerilerinin önemi; konuşma becerisiyle ilgili sorunlar ve çözüm yolları.
Önemli günler için konuşma hazırlama aşamalarının öğretilmesi (hazırlık, heyecanın kontrolü, konuşmanın planlanması, konuşmayı etkili kılan unsurlar). | | | 10 | Karşılıklı konuşma çeşitlerinin örneklerle tanıtılması (diyalog ve mülakat); sınıf içi örneklerinin yapılması. | | | 11 | Tartışmalı konuşma türlerinin örneklerle tanıtılması (tartışma, münazara, açıkoturum,panel, forum, sempozyum); sınıf içi örneklerinin yapılması. | | | 12 | Görsel ve işitsel medyadaki dil yanlışlarının örneklerle değerlendirilmesi, bu yanlışların düzeltilmesi için çözüm yollarının bulunması. | | | 13 |
Sözlü anlatım türlerinin genel değerlendirilmesi ve tekrarı. | | | 14 |
Genel değerlendirme | | | 15 | Genel sınava hazırlık. | | | 16 | Genel Sınav | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Aktaş, Şerif-Gündüz, Osman. (2005) Yazılı ve Sözlü Anlatım. Ankara: Akçağ Yayınevi.
Yakıcı, A. (2006). Türkçe 2 Sözlü Anlatım. Ankara: Gazi Kitabevi.
Babacan, Mahmut. (2007). Yazılı ve Sözlü Anlatım. İstanbul: 3 F Yayınları.
TDK. (2005). Yazım Kılavuzu. Ankara: TDK Yayınları
Önen, Akın. (2004). Türkçeyi Türkçe Konuşmak. İstanbul: İnkılâp. | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 | Final Sınavı | 1 | 20 | 20 | Uygulama/Pratik | 3 | 10 | 30 | Bireysel Çalışma | 3 | 10 | 30 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 3 | 10 | 30 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 2 | 4 | ÖÇ2 | 5 | 5 | 2 | 4 | 5 | 1 | 2 | ÖÇ3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | ÖÇ4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 3 | 3 |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|
|
|