Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | TKE1032017336 | EĞİTİM BİLİMLERİNE GİRİŞ | Zorunlu | 1 | 1 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Bu derste eğitim ile ilgili temel kavramların ve eğitim temellerinin kavranmasının sağlanması amaçlanmaktadır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Yrd. Doç. Dr. Sanem TABAK |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Öğrenim süreci içinde mesleği ile ilgili alan bilgisini teorik ve uygulamalı olarak kazanabilme, | 2 | Öğrenim süreci içinde eğitim bilimlerine ilişkin farkındalık kazanabilme | 3 | Eğitim bilimi ve diğer disiplinler arasındaki ilişkiyi kavrayabilme | 4 | Türk eğitim sisteminin sorunlarına ilişkin farkındalık kazanabilme | 5 | |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Eğitimin temel kavramları, eğitimin diğer bilimlerle ilişkisi ve işlevleri (eğitimin felsefi, sosyal, hukuki, psikolojik, ekonomik, politik temelleri), eğitim biliminin tarihsel gelişimi, 21.yüzyılda eğitim biliminde yönelimler, eğitim biliminde araştırma yöntemleri, Türk Milli Eğitim Sisteminin yapısı ve özellikleri, eğitim sisteminde öğretmenin rolü, öğretmenlik mesleğinin özellikleri, öğretmen yetiştirme alanındaki uygulamalar ve gelişmeler. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Eğitim kavramının tarihsel gelişimi | | | 2 | Bir meslek olarak öğretmenlik | | | 3 | Eğitimin Felsefi Temelleri | | | 4 | Eğitimin Toplumsal Temelleri | | | 5 | Eğitimin Psikolojik Temelleri | | | 6 | Eğitimin Yönetsel Temelleri | | | 7 | Eğitimin Tarihsel Temelleri | | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | Eğitimde Araştırma | | | 10 | Eğitim ve Toplumsal Değişme | | | 11 | Türk Eğitim Sisteminin Sorunları | | | 12 | Türk Eğitim Sisteminin Sorunları | | | 13 | Eğitim Alanında Güncel Araştırmalar | | | 14 | Genel Değerlendirme | | | 15 | Dönem Sonu Sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
1. Tanrıöğen, A., ve Sarpkaya, R. (Eds.). (2014). Eğitim Bilimine Giriş. Ankara: Anı Yayıncılık
2. Celep, C. (2004), Meslek Olarak Öğretmenlik, Ankara: Anı Yayıncılık.
3. Akyüz, Y. (1982). Türk Eğitim Tarihi. Başlangıçtan 1982’ye, Ankara: Ankara Üniversitesi Eğitim Fakültesi Yayınları.
4. Fidan, N. (1977). Eğitimde Yeni Kavramlar ve ilkeler, Ankara: Rehber Dağıtım.
5. Gözütok, D. (2004). Öğretmenliğimi Geliştiriyorum, Siyasal Kitabevi.
6. Kongar, E. (1976). İmparatorluktan Günümüze Türkiye’nin Toplumsal Yapısı, İstanbul: Cem Yayınevi.
7. Elitok- Kesici, A. (Eds.) (2016). Eğitim Bilimine Giriş. Ankara: Eğiten Kitapevi.
8. Küçükahmet, L. (2009). Eğitim Bilimine Giriş. Ankara: Nobel Yayınevi.
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Tartışma | 14 | 3 | 42 |
Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
Okuma | 2 | 3 | 6 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|