Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | RES3042016175 | DESEN VI | Zorunlu | 3 | 6 | 7 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Üç boyutlu gerçekliği gözleme dayalı olarak iki boyutlu yüzeye aktarabilmek. Nesneler arasında büyük-küçük, uzak yakın ve perspektif ilişkileri kurabilmek. Işık-gölge ve ön-arka ilişkileri kurarak üç boyutluluk yanılsaması yaratmak. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Arş. Gör. Serdar AYDIN |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Üç boyutlu nesneleri iki boyutlu yüzeye desen teknikleriyle aktarabilmek | 2 | Perspektif kurallarına göre çizim yapabilme becerisi edinmek. | 3 | Işık ve gölge teknikleri kullanarak hacim yaratabilmek. | 4 | Nesnelerin dokusal niteliklerini gözlemlemek ve yüzeye aktarmak | 5 | Desen kompozisyonu oluşturabilmek. | 6 | Amaca uygun malzeme seçimi yapabilmek. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
|
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin İçeriği |
Obje kompozisyonlarından karakalem çalışmaları. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Kompozisyonun kağıda doğru yerleştirilmesi. | Kompozisyon çalışması | | 2 | Nesneler arası perspektif ilişkisi | Natürmort çalışması | | 3 | Kompozisyonda analitik gözlem | Natürmort çalışması | | 4 | Kompozisyonda analitik gözlem | Natürmort çalışması | | 5 | Açık ve koyu değerlerin yüzeyde doğru düzenlenmesi | Natürmort | | 6 | Modelden Desen | Modelden kısa süreli desen çalışması | | 7 | Modelden desen | Modelden kısa süreli desen çalışması | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 4 | 4 |
Final Sınavı | 1 | 4 | 4 |
Bütünleme Sınavı | 5 | 1 | 5 |
Derse Katılım | 14 | 4 | 56 |
Uygulama/Pratik | 20 | 1 | 20 |
Gözlem | 13 | 1 | 13 |
Gösterme | 20 | 1 | 20 |
Alan Çalışması | 5 | 1 | 5 |
Bireysel Çalışma | 20 | 2 | 40 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 5 | 1 | 5 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 5 | 1 | 5 |
| 20 | 1,5 | 30 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 5 | 1 | 2 | 3 | 3 | 3 | 4 | 2 | 4 | 4 | 2 | 3 | ÖÇ2 | 5 | 1 | 2 | 3 | 3 | 3 | 4 | 2 | 4 | 4 | 2 | 3 | ÖÇ3 | 5 | 1 | 2 | 3 | 3 | 3 | 4 | 2 | 4 | 4 | 2 | 3 | ÖÇ4 | 5 | 1 | 2 | 3 | 3 | 3 | 4 | 2 | 4 | 4 | 2 | 3 | ÖÇ5 | 5 | 1 | 2 | 3 | 3 | 3 | 4 | 2 | 4 | 4 | 2 | 3 | ÖÇ6 | 5 | 3 | 2 | 5 | 2 | 3 | 4 | 2 | 4 | 4 | 2 | 3 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|