Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | RES3022016175 | RESİM IV | Zorunlu | 3 | 6 | 9 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Resmin plastik değerlerine (kompozisyon, ışık, denge, armoni vb.) ilişkin sorunların irdelemek. Özgün resimsel anlatım dilini geliştirilmek.
Yakın plan ve uzak plan kadrajları etüt ederek betimlemek nesneyi mekan içinde doğru oranlarda ifade edebilmek. Doğal ve yapay nesne anlatımında biçim ve içerik ilişkisini ayırt edebilmek. Kompozisyondaki nesne –mekan ilişkisinde ışık-gölge kavramını da kullanarak vurguyu güçlendirebilmeyi çözümlemek. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Doç. Engin ÜMER |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Resmin plastik değerlerine (kompozisyon, ışık, denge, armoni vb.) ilişkin sorunlarını kavrar. | 2 | Renk kullanımı ile ifade edilmek istenen anlatımı güçlendirme yöntemlerini geliştirir. | 3 | Kompozisyonda denge kavramını nesne ve mekansal örtüşüm kullanarak çözümler. | 4 | Perspektif kullanımı ile nesneleri geometrik olarak parçalayabilmeyi kavrar. | 5 | Sanat eseri yaratımda kişisel duruşu ve ele aldığı sorunu tanımlama bilincini ve duyarlılığını kazanır. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
|
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin İçeriği |
Işık-gölgenin formda derinlik etkilerini sınamak. Kompozisyonda içerik ve nesne ilişkisinin anlatıma yükleyeceği vurgu noktasını belirleyerek ifade etmeyi çözmek. Renk kullanımı ile ifade edilmek istenen anlatımı güçlendirme yöntemlerini ayırt etmek. Kompozisyonda nesne-mekan ilişkisini denge ve ritim kavramlarıyla ilişkilendirebilmek. Kompozisyonda denge kavramını nesne kullanarak çözümlemek. Kompozisyonda çoklu nesne kullanımı ile ritim yaratma yöntemlerini örneklemek. Perspektif kullanımı ile nesneleri geometrik olarak parçalayabilmeyi denemek. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Malzeme ve projeler hakkında bilgilendirme. | | | 2 | Her bir öğrenci, projeler doğrultusunda teorik metinler, sergi görselleri, sanatçı ve sanat yapıtı örnekleriyle desteklenecek. | | | 3 | Bireysel uygulamalar için bağımsız atölye çalışmaları. | | | 4 | Bireysel uygulamalar için bağımsız atölye çalışmaları. | | | 5 | Projelerin (uygulamaların)seyir sürecine dair sunumu. Bu sunumlar çerçevesinde karşılıklı görüşlerin paylaşılması, uygulamaların tartışılması. | | | 6 | Bireysel uygulamalar için bağımsız atölye çalışmaları. | | | 7 | Bireysel uygulamalar için bağımsız atölye çalışmaları. | | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | Sürmekte olan bireysel projelere dair problemlerinin tespiti, bu problemler üzerine çözüm üretmeyi hedefleyen tartışmalar, öneriler. | | | 10 | Bireysel uygulamalar için bağımsız atölye çalışmaları. | | | 11 | Sürmekte olan bireysel projelere dair yazınsal metin teslimi. | | | 12 | Farklı malzemeler üzerine kurgusal çalışmalar. | | | 13 | Farklı malzemeler üzerine kurgusal çalışmalar. | | | 14 | Final Sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Lhote Andre, Sanatta Değişmeyen Plastik Değerler, İmge Kitapevi Yayınları, 2000.
Öztuna, H. ,Yakup, Görsel İletişimde Temel Tasarım, Tibyan Yayıncılık, 2007.
N. Berk, Resim Bilgisi, Varlık Yayınları,1972.
Adnan Turani, Resimde Geometri İşlemleri ve Sorunları, Türkiye İş Bankası Yayınları, 1978 |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 8 | 8 |
Derse Katılım | 14 | 4 | 56 |
Soru-Yanıt | 14 | 1 | 14 |
Gösterme | 7 | 4 | 28 |
Rapor Sunma | 2 | 4 | 8 |
Proje Sunma | 2 | 4 | 8 |
Bireysel Çalışma | 14 | 8 | 112 |
Rapor | 3 | 8 | 24 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | ÖÇ2 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 2 | 2 | 2 | 3 | ÖÇ3 | 2 | 2 | 4 | 3 | 4 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ5 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 2 | 4 | 4 | 2 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|