Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
RES3022016175RESİM IVZorunlu369
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Resmin plastik değerlerine (kompozisyon, ışık, denge, armoni vb.) ilişkin sorunların irdelemek. Özgün resimsel anlatım dilini geliştirilmek. Yakın plan ve uzak plan kadrajları etüt ederek betimlemek nesneyi mekan içinde doğru oranlarda ifade edebilmek. Doğal ve yapay nesne anlatımında biçim ve içerik ilişkisini ayırt edebilmek. Kompozisyondaki nesne –mekan ilişkisinde ışık-gölge kavramını da kullanarak vurguyu güçlendirebilmeyi çözümlemek.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Doç. Engin ÜMER
Öğrenme Çıktıları
1Resmin plastik değerlerine (kompozisyon, ışık, denge, armoni vb.) ilişkin sorunlarını kavrar.
2Renk kullanımı ile ifade edilmek istenen anlatımı güçlendirme yöntemlerini geliştirir.
3Kompozisyonda denge kavramını nesne ve mekansal örtüşüm kullanarak çözümler.
4Perspektif kullanımı ile nesneleri geometrik olarak parçalayabilmeyi kavrar.
5Sanat eseri yaratımda kişisel duruşu ve ele aldığı sorunu tanımlama bilincini ve duyarlılığını kazanır.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
Işık-gölgenin formda derinlik etkilerini sınamak. Kompozisyonda içerik ve nesne ilişkisinin anlatıma yükleyeceği vurgu noktasını belirleyerek ifade etmeyi çözmek. Renk kullanımı ile ifade edilmek istenen anlatımı güçlendirme yöntemlerini ayırt etmek. Kompozisyonda nesne-mekan ilişkisini denge ve ritim kavramlarıyla ilişkilendirebilmek. Kompozisyonda denge kavramını nesne kullanarak çözümlemek. Kompozisyonda çoklu nesne kullanımı ile ritim yaratma yöntemlerini örneklemek. Perspektif kullanımı ile nesneleri geometrik olarak parçalayabilmeyi denemek.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Malzeme ve projeler hakkında bilgilendirme.
2Her bir öğrenci, projeler doğrultusunda teorik metinler, sergi görselleri, sanatçı ve sanat yapıtı örnekleriyle desteklenecek.
3Bireysel uygulamalar için bağımsız atölye çalışmaları.
4Bireysel uygulamalar için bağımsız atölye çalışmaları.
5 Projelerin (uygulamaların)seyir sürecine dair sunumu. Bu sunumlar çerçevesinde karşılıklı görüşlerin paylaşılması, uygulamaların tartışılması.
6Bireysel uygulamalar için bağımsız atölye çalışmaları.
7Bireysel uygulamalar için bağımsız atölye çalışmaları.
8Ara Sınav
9Sürmekte olan bireysel projelere dair problemlerinin tespiti, bu problemler üzerine çözüm üretmeyi hedefleyen tartışmalar, öneriler.
10Bireysel uygulamalar için bağımsız atölye çalışmaları.
11Sürmekte olan bireysel projelere dair yazınsal metin teslimi.
12Farklı malzemeler üzerine kurgusal çalışmalar.
13Farklı malzemeler üzerine kurgusal çalışmalar.
14Final Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Lhote Andre, Sanatta Değişmeyen Plastik Değerler, İmge Kitapevi Yayınları, 2000. Öztuna, H. ,Yakup, Görsel İletişimde Temel Tasarım, Tibyan Yayıncılık, 2007. N. Berk, Resim Bilgisi, Varlık Yayınları,1972. Adnan Turani, Resimde Geometri İşlemleri ve Sorunları, Türkiye İş Bankası Yayınları, 1978
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı188
Derse Katılım14456
Soru-Yanıt14114
Gösterme7428
Rapor Sunma248
Proje Sunma248
Bireysel Çalışma148112
Rapor3824
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)259
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12
ÖÇ1433443334343
ÖÇ2433333342223
ÖÇ3224342333333
ÖÇ4433333243333
ÖÇ5333443442442
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00