Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
RES1102016175SANAT KAVRAMLARIZorunlu122
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Sanat kavramı, sanat olgusunu oluşturan kavramlar, sanat disiplinleri gibi konularda bilgi ve deneyimlerin artırılmasını sağlamaktır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğr. Üyesi Hatice ÇÖKLÜ AŞKIN
Öğrenme Çıktıları
1Alana yönelik yeterli teknik bilgi ve becerilere sahiptir.
2Sanat teorisi, sanat pratiği ve sanat etiği konusunda bilgiye sahiptir.
3Günümüz sanatının disiplinlerarası özelliklerine uygun olarak, sanat üretiminde farklı disiplinleri birlikte kullanır.
4Alanında gerçekleşen ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder, uygulamalarını bu gelişmeler çerçevesinde çağdaş düzeyde gerçekleştirir.
5Öğrenciler kuramsal ve uygulama sorunlarını kavrar ve bunları kendi özgün yaklaşımlarıyla yorumlayarak yapıt üretir.
6Sanatçı adayları gözlem ve çözümleme yapabilir, çok boyutlu düşünebilir.
7Öğrenci kendini gerçekleştirebilme,çevresini dönüştürebilme bilincine ulaşır.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Sanatın tanımı, dalları, kaynağı ve içeriği; sanatın estetikle, din ile ahlak ile ilişkisi; sanat-doğa, sanat-bilim ilişkisi; sanat politika ilişkisi; plastik sanatlarda klasik ve modern kavramların ele alınması.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Sanat, Techne, Ars kavramlarının açıklanması
2Tarihsel süreçten günümüze sanat, zanaatçı/sanatçı
3Sanatın tarihsel süreçte sınıflandırılması
4Güzel sanatların sınıflandırılması ve türleri
5Sanatın amacı, işlevi, özü ve gereği
6Artemisia filmi gösterimi
7Artemisia filminin tartışılması
8Ara sınav
9Sanatta kullanılan biçimsel elemanlar
10Tektonik ve Atektonik kavramlarının açıklanması
11Sanatta ifade ve üslup
12Tarihsel Süreç I
13Tarihsel Süreç II
14Sanat eseri çözümlemeleri
15Final Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Uğur Tanyeli, Sanat Terimleri Sözlüğü, Remzi Kitabevi, İstanbul. Heinrich Wölfflin, Sanat Tarihinin Temel Kavramları, Remzi Kitabevi, 2000. Larry Shiner, Sanatın İcadı, Ayrıntı yay., 2004.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav122
Final Sınavı122
Derse Katılım14228
Proje Hazırlama2612
Proje Sunma122
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma166
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)52
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12
ÖÇ14  4  3  3  
ÖÇ23           
ÖÇ3  3       3 
ÖÇ4  3         
ÖÇ5  3         
ÖÇ6    4     4 
ÖÇ7      3     
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00