|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | RES1022016175 | TEMEL SANAT EĞİTİMİ II | Zorunlu | 1 | 2 | 6 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Bu ders öğrencilerin,
Sanatın temel kavramlarını; deneyerek, araştırarak ve uygulayarak sanatsal dilin temel ögelerini kavramayı, algılamayı ve uygulamayı; sanat eserlerini çözümlemeyi ve eleştirmeyi; yaratıcı düşünceyi geliştirmeyi öğrenmelerine yardımcı olması amacıyla planlanmıştır.
Öğrenciyi araştırma yapmaya yöneltmek, tasarım ve sanat problemlerine yaratıcı çözümler getirmek, sanatlar arasındaki etkileşimi sağlamak, sanatla hayat arasındaki köprüyü kurmak, soyut kavramlarla düşünebilme, teori ve pratik arasındaki ilişkiyi kavrama yetisini geliştirmek, eleştirel düşünme alışkanlığı kazandırmak, fikirlerin farklı araç ve malzemelerle hayata geçirilmesini sağlamak, geçmişin değerlendirilerek geleceği tasarlayabilmek, yerleşik sanat ve tasarım kavramlarını sorgulayabilen, kendi disiplininin sınırlarını genişletebilen, fikirlerini savunabilen, günün sosyal, estetik vb. koşullarına karşı duyarlı yaratıcı bireyler yetiştirmektir. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Dr. Öğr. Üyesi Hatice ÇÖKLÜ AŞKIN | Öğrenme Çıktıları | 1 | Sanat ve tasarıma ilişkin tanıtıcı bir bilgi terminolojisi geliştirmek. | 2 | Tarihsel ve çağdaş yönde, sanatta işe yarar bir nitelik ve anlam geliştirmek. | 3 | Rengin tanımı, ışık ve pigment renkleri, ana ve ara renkler, sıcak, soğuk renkler, komplementer renkleri öğretmektir.. | 4 | Görsel anlatım öğesi olarak rengin kullanım olanaklarını araştırmaktır. | 5 | Strüktür: Ögeleriyle somut bağımlılığı olan bütünü, öğrencilerin herhangi bir bütünü meydana getiren parçaların düzenleniş biçimini incelemeleri ve araştırmalarını sağlamaktır. | 6 | Öğrencilere İşlevselliğin gereksinimi, parçaların oluşturduğu bütünün tasarlanması için gereken bilgi ve bu tasarıyı gerçekleştirmek için gereken beceriler kazanmalarını kavratmaktır. | 7 | Çizgi, nokta, leke, doku ve form ögelerinin renkle ilişkilendirilmesi konusuna yönelik bilgi ve beceri kazanmaları sağlamak. | 8 | Öğrencilere; görsel biçimlendirmenin anlam-işlev, görüngü değer ve öğelerinin disiplinini, düzenini üretebilecek yetileri, ilgileri kazandırmak. |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Plastik Sanatlarda kullanılan malzemeler ve iki boyut içinde üçüncü boyutu yaratan öğeler; renk; rengin tanımı, ana renkler, ana ara renkler, renk skalası, renk psikolojisi, renk form ilişkisi, renk fonksiyon ilişkisi, renk kontrastları, tamamlayıcı kontrast, simültane kontrast, sıcak-soğuk kontrast, miktar kontrastı. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Rengin tarihsel sürecinin incelenmesi. Rengin özellikleri; Ton, Değer, Yoğunluk (Şiddet), Tamamlayıcı renkler Ana, ara, zıt ve nötr renkler. Renk çemberi, Bristol 35x50 cm. | | | 2 | Renk skalası 7’li. Bir birimi çoğaltarak koyuya ve açığa renkleri taşımak, Bristol 35x50 cm. | | | 3 | Sıcak renk kompozisyonu, sanatçıların yapıtları üzerinden örnek çalışmalarla incelenmesi. Sıcak renklerle organik nesne kompozisyon, Bristol 50x70 cm. | | | 4 | Soğuk renk kompozisyonu, sanatçıların yapıtları üzerinden örnek çalışmalarla incelenmesi. Soğuk renklerle inorganik nesne kompozisyon, Bristol 50x70 cm. | | | 5 | Organik- İnorganik nesne kompozisyonlarından yola çıkarak Soyut renk kompozisyonu, Bristol 50x70 cm. | | | 6 | 25x25 iki tuvale Op Art çalışması (iki haftalık çalışma). Op Art sanatçıları yapıtları üzerinden örnek çalışmalarla incelenmesi. | | | 7 | Renkli Doku kompozisyonu, Bristol, 50x70 cm. | | | 8 | Ara Sınav. (Dönem içi yapılan çalışmaların ayrı ayrı puanlanarak değerlendirilmesi ve bir sınav uygulama çalışmasının yaptırılması). | | | 9 | Renkli Kolaj kompozisyonu, Bristol, 50x70 cm. | | | 10 | Kadrajlama yöntemi ile renkli hazır görüntülerden (dergi, gazete v.s.) kompozisyon seçimleri yaptırılması, seçilen kompozisyonun içine renkli olarak etüdü yapılmış bir nesnenin yerleştirilmesi. Bristol, 50x70 cm. | | | 11 | Renkli Reprodüksiyon çalışması, Bristol, 50x70 cm. | | | 12 | Doğa biçimlerinden sanat biçimlerine renkli dönüştürme (başkalaşım, biçim bozma), Bristol, 50x70 cm. | | | 13 | Serbest teknikte tematik çalışmalar. | | | 14 | Final Sınavı: Bir sınav uygulama çalışmasının yaptırılması ve yıl içi çalışmalarla birlikte değerlendirilmesi. | | | 15 | | | | 16 | | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | 1- Ocvirk, Stinson, Wigg, Bone, Cayton,2015, Sanatın Temelleri Teori ve Uygulama, Karakalem Yayınları
2- Özlem Üner, 2013, Resmin Temelleri, Say Yayınları.
3- Ernst Röttger in Zusammenarbeit mit Dieter Klante, 1974,Das Spiel mit den bildnerichen Mitteln Band 1 Werkstoff Papier, Otto Maier, Verlag Ravensburg.
4-Rudolf Arnheim, Art and Visual Perception, University of California Press, 1984 Işıngör, M.,Eti, E.,Aslıer, M., 1986,Temel Sanat Eğitimi Resim Teknikleri, Grafik Resim, Ankara, Milli Eğitim Gençlik ve Spor Bakanlığı Yayınları
5- Demir, A.1993,Temel Plastik Sanatlar Eğitimi, Eskişehir, Anadolu Üniversitesi Yayınları.
6- San,İ.,1983,Sanat Eğitimi Kuramları, Ankara, Tan Yayınları
7- Gurer,L.,1990, Temel Tasarım, İstanbul, İstanbul Teknik Üniversitesi Yayınları - Tuzcet,Ö.,1967,Form ve Doku, İstanbul, İTÜ Mimarlık fakültesi Yayınları .
8- Kalmık ,E.,1967,Tabiatta ve Sanatta Doku, İstanbul, İTÜ Mimarlık Fakültesi Yayınları.
9- Güngör,H.,1982, Temel Tasar, İstanbul, Afa Yayınları.
10- Atalayer, F.,1990,Temel Sanat Öğeleri, Eskişehir, Anadolu Üniversitesi Yayınları.
11- Kılıç,L., 2000, Görüntü Estetiği, İstanbul, İnkılap Kitabevi Yayın Sanayi ve Tic. A.Ş.
12- Genç,A.,Sipahioglu,A.,1990,Görsel Algılama, "Sanatta Yaratıcı Sureç", İzmir, Sergi Yayınevi
13-Denel,B.,1981,Temel Tasarım ve Yaratıcılık, Ankara, O.D.T.Ü. Mimarlık Fakültesi Basım İşbirliği
14-Abdullah Demir, Temel Sanat Eğitiminde Öğretim Yolları ve Amaçları
15 Faruk Atalayer, Temel Sanat Öğeleri, Anadolu Üniversitesi Yayınları,
16 L. Kılıç, Görüntü Estetiği, İstanbul, İnkılap Kitabevi Yayın Sanayi ve Tic. A.Ş, 2000
17 A. Genç, A. Sipahioglu, Görsel Algılama, "Sanatta Yaratıcı Süreç", İzmir, Sergi Yayınevi, 1990
18 B. Denel,Temel Tasarım ve Yaratıcılık, Ankara, O.D.T.Ü.Mimarlık Fakültesi Basım İşbirliği,1981
19 Ö. Tuzcet, Form ve Doku, İstanbul, İTÜ Mimarlık fakültesi Yayınları, 1967
20 A. Demir,Temel Plastik Sanatlar Eğitimi,Eskişehir, Anadolu Üniversitesi Yayınları,1993
21 İ. San, Sanat Eğitimi Kuramları, Ankara,Tan Yayınları 1983
23 L. Gurer, Temel Tasarım; İstanbul Teknik Üniversitesi
22 Ray Bethers, Composition in Pictures, Pitmanpublishing Corporation, 1949
23 Claudia Betti, Tel Sale, HarcourtBrace, Drawing, A Contemporary Approach, College Publishers, 1997
24 John Bowers, John WileyandSons, İntroduction to Two Dimensional Design, 1999
25 Robert W. Gill, Basic Rendering, Thamesand Hudson, 1991
26 Paul Zelansky, Mary Pat Fischer, Harcourt Brace, Design Principlesand Problems, College Publishers,1996 | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 | Final Sınavı | 1 | 3 | 3 | Derse Katılım | 14 | 6 | 84 | Proje Hazırlama | 2 | 6 | 12 | Bireysel Çalışma | 14 | 6 | 84 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 3 | 1 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 5 | 3 | 4 | ÖÇ2 | 4 | 3 | 4 | 1 | 1 | 3 | 4 | 3 | 4 | 5 | 3 | 4 | ÖÇ3 | 5 | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 3 | 4 | 5 | 3 | 4 | ÖÇ4 | 5 | 1 | 5 | 4 | 3 | 3 | 4 | 3 | 4 | 5 | 3 | 4 | ÖÇ5 | 5 | 1 | 5 | 5 | 3 | 3 | 4 | 3 | 4 | 5 | 3 | 5 | ÖÇ6 | 5 | 1 | 5 | 4 | 3 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | 1 | ÖÇ7 | 5 | 1 | 5 | 1 | 3 | 3 | 4 | 3 | 4 | 5 | 3 | 5 | ÖÇ8 | 5 | 3 | 4 | 1 | 3 | 3 | 4 | 3 | 4 | 5 | 3 | 5 |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|
|
|