Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
RES1012016175TEMEL SANAT EĞİTİMİ IZorunlu116
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Sanatsal tasarımın temel öğeleri ve kavramları hakkında bilgi sahibi olmak. Öğeleri duyusal etkileri bakımından araştırmak ve özgün tasarımlarda etkin biçimde uygulamak. İki boyutlu tasarımların biçimsel özelliklerini ayırt edebilmek. Biçim terminolojisine hakim olmak. Öğeleri bir bütünlük içinde bir araya getirebilme becerisi kazanmak.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Doç. Serdar Aydın
Öğrenme Çıktıları
1Tasarlayabilmek, proje geliştirebilmek, çizim-maket tasarımlarını uygulayabilir, sunabilir.
2Bir ürün ortaya koymaya yönelik, düşünsel çalışma süreci oluşturabilir.
3Uygulama esnasında, malzemeleri seçebilir, sistem kurabilir, malzemelerin olanaklarını kavrayabilir, malzemenin amaçlanan işleve uyarlanmasında en iyi yöntemleri geliştirebilir, malzemeleri etkin ve verimli kullanabilir.
4Analiz, sentez, yorum üçlüsünü birlikte kullanabilme disiplini geliştirebilir.
5Sanat terminolojisini kullanarak, sözlü veya yazılı sanat üzerine düşünceler geliştirebilme, aktarabilme.
6Görsel anlatım öğelerini, bireysel anlatım olanaklarına dönüştürebilme, biçim, renk, kompozisyon bilinci kazanabilme bunu sanat nesnesinde somutlaştırabilme.
7Düşünceleri, görsel anlatım öğeleriyle biçime dönüştürebilme.
8Sanat eğitimi ardıllık prensibi içerisinde önceden öğrenilen bilgi ve becerileri kullanabilir, her yeni konuyu bunlar üzerinde temellendirebilir.
9Araştırma, bulma ve uygulama süreçlerini içeren sanatsal-bilimsel düşünme metotları geliştirebilme.
10Tarihsel ve çağdaş yönde, sanatta işe yarar bir nitelik ve anlam geliştirmek.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Nokta, çizgi, şekil, form, doku, değer, renk öğelerinin tanımlarının yapılması, duyusal etkilerin uygulama yöntemleri ile araştırılması, iki boyutlu tasarımlarda bütünlük, denge, kontrast, armoni ve çeşitlilik gibi kompozisyon ilkelerinin doğru ve amaca uygun şekilde kullanılması dersin içeriğini oluşturmaktadır.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1 Temel Sanat Eğitimi Dersi nin tanıtımı, tarihçesi ve içeriği ile ulaşılması gereken hedefler konusunda öğrencilerin bilgilendirilmesi. Bir sonraki hafta yapılacak olan çalışma için bilgilendirme.
2Temel tasarımda duyular ve algı psikolojisi üzerine bilgilerin paylaşılması. Örnekler ve uygulamaların değerlendirilmesi.Temel geometrik biçimlerle deneysel çalışmalar.
3Noktanın temel tasarım içerisindeki tanımı, uygulama yöntemleri ve örnekleriSeçilen bir konu ile uygulama (35x50 cm ölçülerinde kağıt, mürekkepli kalem).
4Çizginin temel tasarım içerisindeki tanımı, uygulama yöntemleri ve örnekleriSeçilen bir konu ile uygulamalar (35x50 cm kağıt, mürekkepli kalem)
5Şekil ve form öğelerinin temel tasarım içerisindeki tanımı, uygulama yöntemleri ve örnekleriSeçilen bir konu ile uygulamalar (35x50 cm kağıt, karakalem)
6Dokunun tasarım içerisindeki tanımı, türleri, uygulama yöntemleri ve örnekleriFarklı türlerdeki dokuların etüd edilmesi ve doku araştırmaları (35x50 cm kağıt, karakalem)
7Değerin temel tasarım içerisindeki tanımı, uygulama yöntemleri ve örnekleriSeçilen bir konu ile uygulamalar (35x50 cm kağıt, karakalem)
8Ara Sınav. (Dönem içi yapılan çalışmaların ayrı ayrı puanlanarak değerlendirilmesi ve bir sınav uygulama çalışmasının yaptırılması).
9Renk bilgisiKolaj tekniği ile renk ilişkilerinin araştırılması (Renkli kağıtlar, 35x50 cm)
10Renk ArmonileriSerbest bir konu ile renk armonilerinin uygulanması (35x50cm, guaj boya)
11Kompozisyona Giriş, ana konu, baskınlık ve hiyerarşiSerbest bir konu ile uygulama çalışmaları (35x50 cm)
12Kompozisyonda denge, kontrast ve yapıSerbest bir konu ile uygulamalar (35x50 cm)
13Kompozisyon bilgisi ve uygulamalarSerbest bir konu ile uygulamalar (35x50 cm)
14Final Sınavı: Bir sınav uygulama çalışmasının yaptırılması ve yıl içi çalışmalarla birlikte değerlendirilmesi.
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1-Sanatın Temelleri Teori ve Uygulama, 2015, Ocvirk, Stinson, Wigg, Bone, Cayton, Karakalem Yayınları 2-Das Spiel mit den bildnerichen Mitteln Band 1 Werkstoff Papier, Ernst Röttger in Zusammenarbeit mit Dieter Klante, Otto Maier Verlag Ravensburg. 3-Rudolf Arnheim, Art and Visual Perception, University of California Press, 1984 4-Demir,A. 1993,Temel Plastik Sanatlar Eğitimi, Eskişehir, Anadolu Üniversitesi Yayınları. 5- San,İ.,1983,Sanat Eğitimi Kuramları, Ankara, Tan Yayınları 6- Gurer,L.,1990, Temel Tasarım, İstanbul, İstanbul Teknik Üniversitesi Yayınları - Tuzcet,Ö.,1967,Form ve Doku, İstanbul, İTÜ Mimarlık fakültesi Yayınları . 7- Kalmık ,E.,1967,Tabiatta ve Sanatta Doku, İstanbul, İTÜ Mimarlık Fakültesi Yayınları. 8- Güngör,H.,1982, Temel Tasar, İstanbul, Afa Yayınları. 9- Atalayer, F.,1990,Temel Sanat Öğeleri, Eskişehir, Anadolu Üniversitesi Yayınları. 10- Kılıç, L., 2000, Görüntü Estetiği, İstanbul, İnkılap Kitabevi Yayın Sanayi ve Tic. A.Ş. 11- Genç, A.,Sipahioglu,.A.,1990,Görsel Algılama, "Sanatta Yaratıcı Süreç", İzmir, Sergi Yayınevi 12- Denel,B.,1981,Temel Tasarım ve Yaratıcılık, Ankara, O.D.T.Ü. Mimarlık Fakültesi Basım İşbirliği 13- Abdullah Demir, Temel Sanat Eğitiminde Öğretim Yolları ve Amaçları 14- Faruk Atalayer, 1994, Temel Sanat Öğeleri, Anadolu Üniversitesi Yayınları. 15- L. Kılıç, 2000 Görüntü Estetiği, İstanbul, İnkılap Kitabevi Yayın Sanayi ve Tic. A.Ş 16- A. Genç, A. Sipahioglu, 1990, Görsel Algılama, "Sanatta Yaratıcı Süreç", İzmir, Sergi Yayınevi. 17- B. Denel, 1981,Temel Tasarım ve Yaratıcılık, Ankara, O.D.T.Ü. Mimarlık Fakültesi Basım İşbirliği. 18- Ö. Tuzcet, 196, Form ve Doku, İstanbul, İTÜ Mimarlık fakültesi Yayınları. 19- A. Demir, 1993,Temel Plastik Sanatlar Eğitimi, Eskişehir, Anadolu Üniversitesi Yayınları. 20-İ. San, 1983, Sanat Eğitimi Kuramları, Ankara, Tan Yayınları 21-L. Gurer, Temel Tasarım; İstanbul Teknik Üniversitesi 22-Ray Bethers, 1949, Composition in Pictures, Pitmanpublishing Corporation. 23-Claudia Betti, 1997, Tel Sale, HarcourtBrace, Drawing, A Contemporary Approach, College Publishers, 24-John Bowers, John WileyandSons, 1999, İntroduction to Two Dimensional Design, 25-Robert W. Gill, 1991, Basic Rendering, Thamesand Hudson. 26-Paul Zelansky, Mary Pat Fischer, Harcourt Brace,1996, Design Principlesand Problems, College Publishers.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav133
Final Sınavı133
Derse Katılım14684
Proje Hazırlama2612
Bireysel Çalışma14684
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)186
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12
ÖÇ1313311115421
ÖÇ2115143524114
ÖÇ3434511124411
ÖÇ4314144534144
ÖÇ5115131113124
ÖÇ6411433434433
ÖÇ7513521435533
ÖÇ8414433444434
ÖÇ9444333435434
ÖÇ10415333444534
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00