|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | RES1012016175 | TEMEL SANAT EĞİTİMİ I | Zorunlu | 1 | 1 | 6 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Sanatsal tasarımın temel öğeleri ve kavramları hakkında bilgi sahibi olmak. Öğeleri duyusal etkileri bakımından araştırmak ve özgün tasarımlarda etkin biçimde uygulamak. İki boyutlu tasarımların biçimsel özelliklerini ayırt edebilmek. Biçim terminolojisine hakim olmak. Öğeleri bir bütünlük içinde bir araya getirebilme becerisi kazanmak. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Doç. Serdar Aydın | Öğrenme Çıktıları | 1 | Tasarlayabilmek, proje geliştirebilmek, çizim-maket tasarımlarını uygulayabilir, sunabilir. | 2 | Bir ürün ortaya koymaya yönelik, düşünsel çalışma süreci oluşturabilir. | 3 | Uygulama esnasında, malzemeleri seçebilir, sistem kurabilir, malzemelerin olanaklarını kavrayabilir, malzemenin amaçlanan işleve uyarlanmasında en iyi yöntemleri geliştirebilir, malzemeleri etkin ve verimli kullanabilir. | 4 | Analiz, sentez, yorum üçlüsünü birlikte kullanabilme disiplini geliştirebilir. | 5 | Sanat terminolojisini kullanarak, sözlü veya yazılı sanat üzerine düşünceler geliştirebilme, aktarabilme. | 6 | Görsel anlatım öğelerini, bireysel anlatım olanaklarına dönüştürebilme, biçim, renk, kompozisyon bilinci kazanabilme bunu sanat nesnesinde somutlaştırabilme. | 7 | Düşünceleri, görsel anlatım öğeleriyle biçime dönüştürebilme. | 8 | Sanat eğitimi ardıllık prensibi içerisinde önceden öğrenilen bilgi ve becerileri kullanabilir, her yeni konuyu bunlar üzerinde temellendirebilir. | 9 | Araştırma, bulma ve uygulama süreçlerini içeren sanatsal-bilimsel düşünme metotları geliştirebilme. | 10 | Tarihsel ve çağdaş yönde, sanatta işe yarar bir nitelik ve anlam geliştirmek. |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Nokta, çizgi, şekil, form, doku, değer, renk öğelerinin tanımlarının yapılması, duyusal etkilerin uygulama yöntemleri ile araştırılması, iki boyutlu tasarımlarda bütünlük, denge, kontrast, armoni ve çeşitlilik gibi kompozisyon ilkelerinin doğru ve amaca uygun şekilde kullanılması dersin içeriğini oluşturmaktadır. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Temel Sanat Eğitimi Dersi nin tanıtımı, tarihçesi ve içeriği ile ulaşılması gereken hedefler konusunda öğrencilerin bilgilendirilmesi. Bir sonraki hafta yapılacak olan çalışma için bilgilendirme. | | | 2 | Temel tasarımda duyular ve algı psikolojisi üzerine bilgilerin paylaşılması. Örnekler ve uygulamaların değerlendirilmesi. | Temel geometrik biçimlerle deneysel çalışmalar. | | 3 | Noktanın temel tasarım içerisindeki tanımı, uygulama yöntemleri ve örnekleri | Seçilen bir konu ile uygulama (35x50 cm ölçülerinde kağıt, mürekkepli kalem). | | 4 | Çizginin temel tasarım içerisindeki tanımı, uygulama yöntemleri ve örnekleri | Seçilen bir konu ile uygulamalar (35x50 cm kağıt, mürekkepli kalem) | | 5 | Şekil ve form öğelerinin temel tasarım içerisindeki tanımı, uygulama yöntemleri ve örnekleri | Seçilen bir konu ile uygulamalar (35x50 cm kağıt, karakalem) | | 6 | Dokunun tasarım içerisindeki tanımı, türleri, uygulama yöntemleri ve örnekleri | Farklı türlerdeki dokuların etüd edilmesi ve doku araştırmaları (35x50 cm kağıt, karakalem) | | 7 | Değerin temel tasarım içerisindeki tanımı, uygulama yöntemleri ve örnekleri | Seçilen bir konu ile uygulamalar (35x50 cm kağıt, karakalem) | | 8 | Ara Sınav. (Dönem içi yapılan çalışmaların ayrı ayrı puanlanarak değerlendirilmesi ve bir sınav uygulama çalışmasının yaptırılması). | | | 9 | Renk bilgisi | Kolaj tekniği ile renk ilişkilerinin araştırılması (Renkli kağıtlar, 35x50 cm) | | 10 | Renk Armonileri | Serbest bir konu ile renk armonilerinin uygulanması (35x50cm, guaj boya) | | 11 | Kompozisyona Giriş, ana konu, baskınlık ve hiyerarşi | Serbest bir konu ile uygulama çalışmaları (35x50 cm) | | 12 | Kompozisyonda denge, kontrast ve yapı | Serbest bir konu ile uygulamalar (35x50 cm) | | 13 | Kompozisyon bilgisi ve uygulamalar | Serbest bir konu ile uygulamalar (35x50 cm) | | 14 | Final Sınavı: Bir sınav uygulama çalışmasının yaptırılması ve yıl içi çalışmalarla birlikte değerlendirilmesi. | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | 1-Sanatın Temelleri Teori ve Uygulama, 2015, Ocvirk, Stinson, Wigg, Bone, Cayton, Karakalem Yayınları
2-Das Spiel mit den bildnerichen Mitteln Band 1 Werkstoff Papier, Ernst Röttger in Zusammenarbeit mit Dieter Klante, Otto Maier Verlag Ravensburg.
3-Rudolf Arnheim, Art and Visual Perception, University of California Press, 1984
4-Demir,A. 1993,Temel Plastik Sanatlar Eğitimi, Eskişehir, Anadolu Üniversitesi Yayınları.
5- San,İ.,1983,Sanat Eğitimi Kuramları, Ankara, Tan Yayınları
6- Gurer,L.,1990, Temel Tasarım, İstanbul, İstanbul Teknik Üniversitesi Yayınları - Tuzcet,Ö.,1967,Form ve Doku, İstanbul, İTÜ Mimarlık fakültesi Yayınları .
7- Kalmık ,E.,1967,Tabiatta ve Sanatta Doku, İstanbul, İTÜ Mimarlık Fakültesi Yayınları.
8- Güngör,H.,1982, Temel Tasar, İstanbul, Afa Yayınları.
9- Atalayer, F.,1990,Temel Sanat Öğeleri, Eskişehir, Anadolu Üniversitesi Yayınları.
10- Kılıç, L., 2000, Görüntü Estetiği, İstanbul, İnkılap Kitabevi Yayın Sanayi ve Tic. A.Ş.
11- Genç, A.,Sipahioglu,.A.,1990,Görsel Algılama, "Sanatta Yaratıcı Süreç", İzmir, Sergi Yayınevi
12- Denel,B.,1981,Temel Tasarım ve Yaratıcılık, Ankara, O.D.T.Ü. Mimarlık Fakültesi Basım İşbirliği
13- Abdullah Demir, Temel Sanat Eğitiminde Öğretim Yolları ve Amaçları
14- Faruk Atalayer, 1994, Temel Sanat Öğeleri, Anadolu Üniversitesi Yayınları.
15- L. Kılıç, 2000 Görüntü Estetiği, İstanbul, İnkılap Kitabevi Yayın Sanayi ve Tic. A.Ş
16- A. Genç, A. Sipahioglu, 1990, Görsel Algılama, "Sanatta Yaratıcı Süreç", İzmir, Sergi Yayınevi.
17- B. Denel, 1981,Temel Tasarım ve Yaratıcılık, Ankara, O.D.T.Ü. Mimarlık Fakültesi Basım İşbirliği.
18- Ö. Tuzcet, 196, Form ve Doku, İstanbul, İTÜ Mimarlık fakültesi Yayınları.
19- A. Demir, 1993,Temel Plastik Sanatlar Eğitimi, Eskişehir, Anadolu Üniversitesi Yayınları.
20-İ. San, 1983, Sanat Eğitimi Kuramları, Ankara, Tan Yayınları
21-L. Gurer, Temel Tasarım; İstanbul Teknik Üniversitesi
22-Ray Bethers, 1949, Composition in Pictures, Pitmanpublishing Corporation.
23-Claudia Betti, 1997, Tel Sale, HarcourtBrace, Drawing, A Contemporary Approach, College Publishers,
24-John Bowers, John WileyandSons, 1999, İntroduction to Two Dimensional Design,
25-Robert W. Gill, 1991, Basic Rendering, Thamesand Hudson.
26-Paul Zelansky, Mary Pat Fischer, Harcourt Brace,1996, Design Principlesand Problems, College Publishers. | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 | Final Sınavı | 1 | 3 | 3 | Derse Katılım | 14 | 6 | 84 | Proje Hazırlama | 2 | 6 | 12 | Bireysel Çalışma | 14 | 6 | 84 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 3 | 1 | 3 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 5 | 4 | 2 | 1 | ÖÇ2 | 1 | 1 | 5 | 1 | 4 | 3 | 5 | 2 | 4 | 1 | 1 | 4 | ÖÇ3 | 4 | 3 | 4 | 5 | 1 | 1 | 1 | 2 | 4 | 4 | 1 | 1 | ÖÇ4 | 3 | 1 | 4 | 1 | 4 | 4 | 5 | 3 | 4 | 1 | 4 | 4 | ÖÇ5 | 1 | 1 | 5 | 1 | 3 | 1 | 1 | 1 | 3 | 1 | 2 | 4 | ÖÇ6 | 4 | 1 | 1 | 4 | 3 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | ÖÇ7 | 5 | 1 | 3 | 5 | 2 | 1 | 4 | 3 | 5 | 5 | 3 | 3 | ÖÇ8 | 4 | 1 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | ÖÇ9 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 5 | 4 | 3 | 4 | ÖÇ10 | 4 | 1 | 5 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 5 | 3 | 4 |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|
|
|