Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | RAEZ2012018335 | GELİŞİM PSİKOLOJİSİ II | Zorunlu | 2 | 3 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Bu dersin temel amacı, yetişkinlik ve yaşlılık süresince meydana gelen fiziksel, zihinsel, duygusal ve sosyal gelişimi incelemektir. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Doç. Dr. Özkan ÇIKRIKÇI |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Öğrenciler ergenlerin ve yetişkinlerin psikolojisini tanımlar. | 2 | Öğrenciler ergenlerin ve yetişkinlerin bilişsel gelişimini yorumlar. | 3 | Öğrenciler ergenlerin ve yetişkinlerin psikolojik ve sosyal gelişimini yorumlar. | 4 | Öğrenciler aile yapısı ile ilişkileri birleştirir. | 5 | Öğrenciler farklı aile-içi iletişimleri değerlendirir. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Yetişkinliğe geçiş (beliren yetişkinlik); genç yetişkinlik döneminin temel özellikleri, genç yetişkinliğe özgü gelişim görevleri, genç yetişkinlik döneminde yakın ilişki kurma, genç yetişkinlik döneminde çalışma yaşamına uyum; orta yetişkinlik döneminin temel özellikleri, orta yetişkinliğe özgü gelişim görevleri ve karşılaşılabilecek sorunlar, orta yetişkinlikte bedensel gelişim, orta yetişkinlikte bilişsel gelişim, orta yetişkinlikte kişilik gelişimi, orta yetişkinlikte psiko-sosyal gelişim; yaşlılık döneminin temel özellikleri, yaşlılık dönemine özgü gelişim görevleri, yaşlılık döneminde bedensel gelişim, yaşlılık döneminde kişilik gelişimi, yaşlılık döneminde bilişsel gelişim ve yaşlılık döneminde psiko-sosyal gelişim. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Giriş | | | 2 | Psikoloji Kavramının Temeli | | | 3 | Yetişkinlik ve Yaşlılık Psikolojisi | | | 4 | Psikoloji Teorileri | | | 5 | Zihinsel Sınıflama | | | 6 | Fiziksel Ve Sosyal Gelişim | | | 7 | Sosyal-Duygusal Gelişim | | | 8 | Ara sınav | | | 9 | Bilişsel Gelişim | | | 10 | Aile Yapısı İle İlişkiler | | | 11 | Farklı Aile İçi İletişim Çeşitleri | | | 12 | Kişiliğin Gelişimi | | | 13 | Kişiliğin Gelişimi | | | 14 | Genel Değerlendirme | | | 15 | Final sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Senemoğlu, N. (2020). Gelişim, öğrenme ve öğretim. Ankara: Pegem Akademi |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Örnek Vaka İncelemesi | 8 | 2 | 16 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 6 | 6 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Okuma | 10 | 2 | 20 |
| 12 | 3 | 36 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 4 | 4 | 4 | 3 | 5 | 5 | 3 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 3 | 5 | 4 | 5 | 5 | 3 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | ÖÇ2 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 3 | 5 | 5 | 3 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | ÖÇ3 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 3 | 5 | 5 | 4 | 3 | 3 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | ÖÇ4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 5 | 4 | 3 | 5 | 4 | 5 | 4 | 3 | 4 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|