Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | RAEZ1042018335 | FİZYOLOJİK PSİKOLOJİ | Zorunlu | 1 | 2 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı öğrencilerin fizyolojik psikoloji alanlarında, bu alanla ilgili araştırmalar konusunda bilgilendirilmesini sağlamaktır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Yrd. Doç. Dr. Ömer KARAMAN |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Fizyolojik psikolojinin temel kavramlarını öğrenir. | 2 | İnsanlardaki merkezi sinir sistemini açıklayabilir | 3 | Çevresel sinir sistemini açıklayabilir | 4 | Beyin-davranış ilişkisini kavrar | 5 | Beyin duygu ilişkisini kavrar. | 6 | Limbic sistem, nörofizyolojik öğrenme ve hormonal sistem hakkında bilgi sahibi olur |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Fizyolojik psikolojinin alanı ve araştırma yöntemleri, organizmanın fizyolojisi ve anatomisi, davranım mekanizmaları, duyu işlevleri, motor işlevler ve duygular, güdü ve güdünün fizyolojik temelleri, işlevsel bozukluklar ve bu bozuklukların nedenleri. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 |
İnsan vücudunun işlevsel organizasyonu | | | 2 | Hücre fizyolojisi | | | 3 |
Sinir hücresinin yapısı | | | 4 |
Aksiyon potansiyeli | | | 5 |
Sinir hücrelerinde haberleşme | | | 6 |
Nörotransmitterler ve sinaps | | | 7 | Duyusal sistem | | | 8 | Motor korteks | | | 9 | Arasınav
| | | 10 |
Limbik sistem | | | 11 |
Otonom sinir sistemi | | | 12 | Özel duyular | | | 13 | Öğrenme ve hafıza | | | 14 |
Hormonların görevleri | | | 15 | Hormonların görevleri | | | 16 | Dönem sonu sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
1- Carlson, N.R. (2016). Fizyolojik Psikoloji: Davranışın Nörolojik Temelleri. M. Şahin (Çev. Ed., 8. Basımdan Çeviri). Anklara: Nobel.
2- Cüceloğlu, D.( 2004);. İnsan ve Davranışı, Remzi Kitapevi,13. Baskı.
3- Barnes, J. (2014). Temel Biyolojik Psikoloji. A. Altındağ ve S. Erdoğan (Çev. Ed.) Ankara: Nobel.
4- Guyton, A. C. ve Hall, J.E.( 2003). Tıbbi Fizyoloji Cep Kitabı.( Çev. Zeynep Solakoğlu), Ankara:Nobel Tıp Kitapevi |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Final Sınavı | 1 | 5 | 5 |
Derse Katılım | 11 | 10 | 110 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ6 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|