Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | RAEZ1012018335 | PSİKOLOJİYE GİRİŞ | Zorunlu | 1 | 1 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Dersin temel amacı psikolojinin ne olduğu, temel konuları, kavramları, ilgi alanları hakkında bir anlayış oluşturmak, daha sonraki yıllarda daha ayrıntılı olarak görecekleri konular üzerinde bir aşinalık oluşturmaktır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr. Öğr. Üyesi Özkan Çikrıkci |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Temel kuramsal yaklaşımları açıklayabilme | 2 | Psikoloji biliminin doğasını anlayabilme | 3 | Psikoloji ile ilgili temel kavramları tanımlayabilme | 4 | Araştırma yöntemlerinin temel ilkelerini kavrayabilme | 5 | Psikolojik kavram, kuram ve araştırma sonuçlarını günlük yaşam problemlerine uygulayabilme | 6 | |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Psikolojinin tanımı, psikolojinin tarihçesi, psikoloji alanları, psikoloji kuramları
|
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Kapsamı, önemi ve kurallar Tanışma ve ders içeriğinin incelenmesi | | | 2 | Psikoloji Biliminin Tanımı; Gelişimi | | | 3 | Psikolojinin Farklı İlgi Ve Uygulama Alanları; Psikolojide Farklı Yaklaşımlar | | | 4 | Fizyoloji ve davranış, Beynin yapısı, Genetik | | | 5 | Duyum ve algı | | | 6 | Psikoloji Kuramları | | | 7 | Öğrenme Kuramlar, Klasik koşullama-Edimsel Koşullanma | | | 8 | Kişilik Kuramları(Freud ) | | | 9 | Arasınav | | | 10 | Kişilik Kuramları(Jung-Adler-Erikson) | | | 11 | Normal Dışı Davranışlar | | | 12 | Güdülenme ve Heyecan | | | 13 | Belllek | | | 14 | Savunma Mekanizmaları | | | 15 | Fiziksel gelişim Bilişsel gelişim Sosyal ve duygusal gelişim | | | 16 | Dönem sonu sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Doğan Cüceloğlu, İnsan ve Davranışı, Remzi Kİtapevi, İstanbul, 2010
Clifford T. Morgan, Psikolojiye Giriş Ders Kİtabı, H.ü. meteksan Yayınları, Ankara, 1985
Charles, G. Morris, Psikolojiyi Anlamak, Türk Psikologlar Drneği Yay. Ankara 2002,
Ayşegül Ataman, Özel Gereksinimli Çocuklar ve Özel Eğitime Giriş,Gündüz Eğt.yay. 2007 Ankara
R.Atkinson ve Atkinson. Psikolojiyi Anlamak. 2010 |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Final Sınavı | 1 | 5 | 5 |
Quiz | 1 | 10 | 10 |
Derse Katılım | 14 | 5 | 70 |
Rapor Hazırlama | 1 | 20 | 20 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ6 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|