Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | PDR4082016335 | KURUM DENEYİMİ | Zorunlu | 4 | 8 | 5 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı; eğitim kurumlarının psikolojik danışma ve rehberlik birimlerinde psikolojik danışma ve rehberlik deneyimi kazanmaktır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Doç. Dr. Özkan ÇIKRIKÇı |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Çeşitli kurumlarda yürütülen psikolojik danışma ve rehberlik çalışmaları hakkında bir anlayış kazanma | 2 | Çeşitli kurumlarda yürütülen psikolojik danışma ve rehberlik uygulamalarında kullanılan test ve test-dışı tekniklerinin özelliklerini açıklama | 3 | Çeşitli kurumlarda yürütülen psikolojik danışma ve rehberlik uygulamalarında kullanılan müdahale yöntemlerini açıklama | 4 | Çeşitli kurumlarda yürütülen psikolojik danışma ve rehberlik uygulamalarında yer alma | 5 | Çeşitli kurumlarda amaca uygun bir test-dışı tekniği bir gruba uygular, değerlendirir ve sonuçlarını paylaşma
|
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Çeşitli kurumlardaki psikolojik danışma uygulamalarını takip etmek |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Dersin tanıtımı: Kapsamı, Önemi, Kural ve Gerekleri. | | | 2 | Çeşitli Kurumlarda Yürütülen Rehberlik ve Psikolojik Danışma Çalışmalarını İnceleme | | | 3 | Özel Eğitim Rehberlik ve Danışma Hizmetleri Genel Müdürlüğünün etkinlik alanlarını inceleme | | | 4 | Örnek bir rehberlik ve araştırma merkezinin etkinliklerini inceleme | | | 5 | İş Kurumu tarafından yürütülen mesleki rehberlik çalışmalarını inceleme | | | 6 | Herhangi bir üniversitenin mediko-sosyal merkezinde yürütülen rehberlik ve psikolojik danışma etkinliklerini inceleme. | | | 7 | Okuldaki Rehberlik ve Psikolojik Danışma Uygulamalarına Katılma | | | 8 | Ara sınav | | | 9 | Okul psikolojik danışmanı ile birlikte okul programının öngördüğü rehberlik ve psikolojik danışma çalışmalarının yürütülmesi | | | 10 | Test ve Test-Dışı Tekniklerin Gözden Geçirilmesi. | | | 11 | Uygulanabilecek testlerin tanıtılması ve gözden geçirilmesi | | | 12 | Uygulanabilecek test-dışı tekniklerin tanıtılması ve gözden geçirilmesi. | | | 13 | Test-Dışı Teknik Uygulaması, Amaca uygun bir test-dışı tekniğin seçilerek bir gruba uygulanması, Uygulama sonuçlarının birtakım istatistiksel tekniklerle analiz edilerek değerlendirilmesi, Uygulama sonuçlarının rapor edilmesi ve ilgililerle paylaşılması | | | 14 | Okul rehberlik ve psikolojik danışma programının incelenmesi | | | 15 | Final sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Aydın, B. (2009). Rehberlik. Ankara: Pegem A Yayınevi.
Milli Eğitim Bakanlığı Rehberlik ve Psikolojik Danışma Hizmetleri Yönetmeliği, 2001. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Final Sınavı | 1 | 5 | 5 |
Derse Katılım | 14 | 10 | 140 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | ÖÇ2 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 3 | 5 | 5 | ÖÇ3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | ÖÇ4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|