Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
PDR4082016335KURUM DENEYİMİZorunlu485
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Bu dersin amacı; eğitim kurumlarının psikolojik danışma ve rehberlik birimlerinde psikolojik danışma ve rehberlik deneyimi kazanmaktır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Doç. Dr. Özkan ÇIKRIKÇı
Öğrenme Çıktıları
1Çeşitli kurumlarda yürütülen psikolojik danışma ve rehberlik çalışmaları hakkında bir anlayış kazanma
2 Çeşitli kurumlarda yürütülen psikolojik danışma ve rehberlik uygulamalarında kullanılan test ve test-dışı tekniklerinin özelliklerini açıklama
3Çeşitli kurumlarda yürütülen psikolojik danışma ve rehberlik uygulamalarında kullanılan müdahale yöntemlerini açıklama
4 Çeşitli kurumlarda yürütülen psikolojik danışma ve rehberlik uygulamalarında yer alma
5Çeşitli kurumlarda amaca uygun bir test-dışı tekniği bir gruba uygular, değerlendirir ve sonuçlarını paylaşma
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Çeşitli kurumlardaki psikolojik danışma uygulamalarını takip etmek
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Dersin tanıtımı: Kapsamı, Önemi, Kural ve Gerekleri.
2Çeşitli Kurumlarda Yürütülen Rehberlik ve Psikolojik Danışma Çalışmalarını İnceleme
3Özel Eğitim Rehberlik ve Danışma Hizmetleri Genel Müdürlüğünün etkinlik alanlarını inceleme
4Örnek bir rehberlik ve araştırma merkezinin etkinliklerini inceleme
5İş Kurumu tarafından yürütülen mesleki rehberlik çalışmalarını inceleme
6 Herhangi bir üniversitenin mediko-sosyal merkezinde yürütülen rehberlik ve psikolojik danışma etkinliklerini inceleme.
7Okuldaki Rehberlik ve Psikolojik Danışma Uygulamalarına Katılma
8Ara sınav
9 Okul psikolojik danışmanı ile birlikte okul programının öngördüğü rehberlik ve psikolojik danışma çalışmalarının yürütülmesi
10Test ve Test-Dışı Tekniklerin Gözden Geçirilmesi.
11Uygulanabilecek testlerin tanıtılması ve gözden geçirilmesi
12Uygulanabilecek test-dışı tekniklerin tanıtılması ve gözden geçirilmesi.
13Test-Dışı Teknik Uygulaması, Amaca uygun bir test-dışı tekniğin seçilerek bir gruba uygulanması, Uygulama sonuçlarının birtakım istatistiksel tekniklerle analiz edilerek değerlendirilmesi, Uygulama sonuçlarının rapor edilmesi ve ilgililerle paylaşılması
14Okul rehberlik ve psikolojik danışma programının incelenmesi
15Final sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Aydın, B. (2009). Rehberlik. Ankara: Pegem A Yayınevi. Milli Eğitim Bakanlığı Rehberlik ve Psikolojik Danışma Hizmetleri Yönetmeliği, 2001.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav155
Final Sınavı155
Derse Katılım1410140
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)150
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25
ÖÇ15555555555454544454545454
ÖÇ25544445454545454555454355
ÖÇ35555444444454545455544545
ÖÇ44444455555555454545454555
ÖÇ54445454545444555555554555
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00