Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | PDR4052016335 | ÖĞRENME GÜÇLÜKLERİ | Zorunlu | 4 | 7 | 5 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Öğrenme güçlüklerinin kuramsal temellerinin incelenmesidir. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Öğrenme güçlükleri ile temel bilgileri öğrenir. | 2 | Öğrenme güçlüklerinin davranışsal özelliklerini tartışır. | 3 | Öğrenme güçlüklerinin eğitsel özelliklerini tartışır. | 4 | Öğrenme güçlüklerinin mesleki özelliklerini tartışır. | 5 | Öğrenme güçlüklerine ilişkin kuramsal yaklaşımları tartışır. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
|
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin İçeriği |
Öğrenme güçlükleri tanımları; dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu,
Öğrenme güçlüklerine ilişkin kuramsal yaklaşımlar ve eğitimleri,
Öğrenme güçlüklerinin nörolojik ve nöropsikolojik değerlendirmeleri. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Öğrenme güçlüğü tanımları | | | 2 | Öğrenme güçlüğü türleri | | | 3 | Eğitsel sistemler ve stratejiler | | | 4 | Eğitsel sistemler ve stratejiler | | | 5 | Görsel algı ve öğrenme | | | 6 | İşitsel algı ve öğrenme | | | 7 | Çocukların öğrenmeye ilişkin duygusal ihtiyaçları | | | 8 | Müdahale programları | | | 9 | Müdahale programları | | | 10 | Müdahale programları | | | 11 | Müdahale programları | | | 12 | Müdahale programları | | | 13 | Müdahale programları | | | 14 | Müdahale programları | | | 15 | Müdahale programları | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Fischer, R. (2001). Aptal çocuk yoktur öğrenme bozuklukları nasıl oluşur ve nasıl yardımcı olabilirsiniz? Çev. Emel Özdemir. İstanbul: Özgür Yayıncılık / Eğitim Dizisi.
Lavoie, R. (2005). It?s so much work to be your friend: Helping the child with learning disabilities find social success. New York: Touchstone Books.
Mather, N., & Goldstein, S. (2001). Learning disabilities and Challenging Behaviors. A guide to intervention and classroom management. Baltimore: Paul H. Brooks Publishing Co.
Mc. Whirter, J. ve Voltan Acar, N. (2000). Çocuk ve Ergenle İletişim. Ankara: US-A yayınları.
National Joint Committee on Learning Disabilities (2001). Collective perspectives on issues affecting learning disabilities: Position papers, statements, and reports. Austin, TX: Pro-Ed, Inc.
Silver, L. (2006). The misunderstood child, (4th Ed.): Understanding and coping with your child?s learning disabilities. New York: Three Rivers Press. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Örnek Vaka İncelemesi | 10 | 5 | 50 |
Bireysel Çalışma | 14 | 5 | 70 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|