Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
PDR4052016335ÖĞRENME GÜÇLÜKLERİZorunlu475
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Öğrenme güçlüklerinin kuramsal temellerinin incelenmesidir.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Öğrenme güçlükleri ile temel bilgileri öğrenir.
2Öğrenme güçlüklerinin davranışsal özelliklerini tartışır.
3Öğrenme güçlüklerinin eğitsel özelliklerini tartışır.
4Öğrenme güçlüklerinin mesleki özelliklerini tartışır.
5Öğrenme güçlüklerine ilişkin kuramsal yaklaşımları tartışır.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
Öğrenme güçlükleri tanımları; dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu, Öğrenme güçlüklerine ilişkin kuramsal yaklaşımlar ve eğitimleri, Öğrenme güçlüklerinin nörolojik ve nöropsikolojik değerlendirmeleri.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Öğrenme güçlüğü tanımları
2Öğrenme güçlüğü türleri
3Eğitsel sistemler ve stratejiler
4Eğitsel sistemler ve stratejiler
5Görsel algı ve öğrenme
6İşitsel algı ve öğrenme
7Çocukların öğrenmeye ilişkin duygusal ihtiyaçları
8Müdahale programları
9Müdahale programları
10Müdahale programları
11Müdahale programları
12Müdahale programları
13Müdahale programları
14Müdahale programları
15Müdahale programları
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Fischer, R. (2001). Aptal çocuk yoktur öğrenme bozuklukları nasıl oluşur ve nasıl yardımcı olabilirsiniz? Çev. Emel Özdemir. İstanbul: Özgür Yayıncılık / Eğitim Dizisi. Lavoie, R. (2005). It?s so much work to be your friend: Helping the child with learning disabilities find social success. New York: Touchstone Books. Mather, N., & Goldstein, S. (2001). Learning disabilities and Challenging Behaviors. A guide to intervention and classroom management. Baltimore: Paul H. Brooks Publishing Co. Mc. Whirter, J. ve Voltan Acar, N. (2000). Çocuk ve Ergenle İletişim. Ankara: US-A yayınları. National Joint Committee on Learning Disabilities (2001). Collective perspectives on issues affecting learning disabilities: Position papers, statements, and reports. Austin, TX: Pro-Ed, Inc. Silver, L. (2006). The misunderstood child, (4th Ed.): Understanding and coping with your child?s learning disabilities. New York: Three Rivers Press.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav133
Final Sınavı122
Derse Katılım14228
Örnek Vaka İncelemesi10550
Bireysel Çalışma14570
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)153
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25
ÖÇ15555555555555555555555555
ÖÇ25555555555555555555555555
ÖÇ35555555555555555555555555
ÖÇ45555555555555555555555555
ÖÇ55555555555555555555555555
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00