Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
PDR4032016335BİREYLE PSİKOLOJİK DANIŞMA UYGULAMASIZorunlu475
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, öğrencilerin çağdaş psikolojik danışma yaklaşımlarını kullanarak danışanlarla psikolojik danışma yapma deneyimi kazanmalarını sağlamaktır. Dersin sorumlu öğretim üyesi tarafından verilen süpervizyon desteği ile öğrencilerin danışmanlık becerilerini geliştirmeleri ve süreçte özgün psikolojik danışma oryantasyonlarını oluşturmaları amaçlanmaktadır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Doç. Dr. Özkan ÇIKRIKÇI
Öğrenme Çıktıları
1Psikolojik danışma sürecini başlatmak, eyleme geçmek ve sonlandırabilmek
2Psikolojik danışma sürecindeki belli başlı dinamikleri fark etmek
3Danışan ile rapport kurmak: danışanla etkili bir psikolojik danışma ilişkisi kurabilmek
4Psikolojik danışma sürecinde farklı davranış örüntülerini anlama ve bunlara uygulanacak etkin müdahaleleri kullanabilmek
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Bireysel danışma uygulamalarına giriş, Bireysel psikolojik danışmada etik ve mesleki sorunlar, Psikolojik danışmanın bireysel özelikleri, Süpervizyon ve bireysel danışma uygulaması, Psikoanalitik yaklaşım ve bireysel danışma uygulaması, Adleryan yaklaşım ve bireysel danışma uygulaması, Danışandan hız alan yaklaşım ve bireysel danışma uygulaması, Yaşantısal ve Gestalt yaklaşım ve bireysel danışma uygulaması, Feminist yaklaşım ve bireysel danışma uygulaması, Davranışsal yaklaşım ve bireysel danışma, Transaksiyonel analiz yaklaşımı ve bireysel danışma uygulaması,Farklılıklarla psikolojik danışma uygulamaları, Bilişsel, duyuşsal ve davranışsal(RET) yaklaşım ve bireysel danışma uygulaması ,Gerçekçi yaklaşım ve bireysel danışma uygulaması
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Bireysel danışma uygulamalarına giriş, Bireysel psikolojik danışmada etik ve mesleki sorunlar,
2Psikolojik danışmanın bireysel özelikleri,
3 Süpervizyon ve bireysel danışma uygulaması
4Psikoanalitik yaklaşım ve bireysel danışma uygulaması
5 Adleryan yaklaşım ve bireysel danışma uygulaması
6Danışandan hız alan yaklaşım ve bireysel danışma uygulaması
7 Yaşantısal ve Gestalt yaklaşım ve bireysel danışma uygulaması
8 Ara sınav
9Feminist yaklaşım ve bireysel danışma uygulaması
10Davranışsal yaklaşım ve bireysel danışma
11Transaksiyonel analiz yaklaşımı ve bireysel danışma uygulaması
12Farklılıklarla psikolojik danışma uygulamaları
13Bilişsel, duyuşsal ve davranışsal(RET) yaklaşım ve bireysel danışma uygulaması ,
14Gerçekçi yaklaşım ve bireysel danışma uygulaması, Genel değerlendirme
15Final Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Cormier, S. & Hackney, H. (1999). Counseling strategies and interventions. Boston: Allyn and Bacon. Egan, G. (1998). The skilled helper: A problem-management approach to helping. (6th ed.) Pasific Groove: Brooks/Cole. Egan, G. (1994). Hackney, H. & Cormier, S. (2008). Psikolojik danışma ilke ve teknikleri: Psikolojik yardım süreci el kitabı. (T. Ergene, S. Aydemir Sevim Çev.). Ankara: Mentis Yayıncılık. (Orijinal eser basım tarihi 2005 ). Ivey, A. E. (1999). Intentional interviewing and counseling. California: Brooks/Cole. Meier, S. T., & Davis, S. R. (2006). Psikolojik danışma: Temel öğeler. (S. Doğan (Ed.), D. Y. Bektaş, E. Ö. Kocabaş, S. Denizli, Çev.). Ankara: Pegem Yayıncılık. (Orijinal çalışma basım tarihi 2005). Jones_Nelson,R. (2005). Introduction to counseling skills :.texts and activities(2nd edition).London:Sage Publications. Williamson,A.(2008). Brief psychological interventions in practice.West Sussex:John Wiley &Sons,Ltd.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav155
Final Sınavı155
Derse Katılım1410140
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)150
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25
ÖÇ15555555555555555555444555
ÖÇ24545454545455555445554555
ÖÇ35545454545454545454555555
ÖÇ45555454545455545545545555
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00