|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | PDR4032016335 | BİREYLE PSİKOLOJİK DANIŞMA UYGULAMASI | Zorunlu | 4 | 7 | 5 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Bu dersin amacı, öğrencilerin çağdaş psikolojik danışma yaklaşımlarını kullanarak danışanlarla psikolojik danışma yapma deneyimi kazanmalarını sağlamaktır. Dersin sorumlu öğretim üyesi tarafından verilen süpervizyon desteği ile öğrencilerin danışmanlık becerilerini geliştirmeleri ve süreçte özgün psikolojik danışma oryantasyonlarını oluşturmaları amaçlanmaktadır. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Doç. Dr. Özkan ÇIKRIKÇI | Öğrenme Çıktıları | 1 | Psikolojik danışma sürecini başlatmak, eyleme geçmek ve sonlandırabilmek | 2 | Psikolojik danışma sürecindeki belli başlı dinamikleri fark etmek | 3 | Danışan ile rapport kurmak: danışanla etkili bir psikolojik danışma ilişkisi kurabilmek | 4 | Psikolojik danışma sürecinde farklı davranış örüntülerini anlama ve bunlara uygulanacak etkin müdahaleleri kullanabilmek |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Bireysel danışma uygulamalarına giriş, Bireysel psikolojik danışmada etik ve mesleki sorunlar, Psikolojik danışmanın bireysel özelikleri, Süpervizyon ve bireysel danışma uygulaması, Psikoanalitik yaklaşım ve bireysel danışma uygulaması, Adleryan yaklaşım ve bireysel danışma uygulaması, Danışandan hız alan yaklaşım ve bireysel danışma uygulaması, Yaşantısal ve Gestalt yaklaşım ve bireysel danışma uygulaması, Feminist yaklaşım ve bireysel danışma uygulaması, Davranışsal yaklaşım ve bireysel danışma, Transaksiyonel analiz yaklaşımı ve bireysel danışma uygulaması,Farklılıklarla psikolojik danışma uygulamaları, Bilişsel, duyuşsal ve davranışsal(RET) yaklaşım ve bireysel danışma uygulaması ,Gerçekçi yaklaşım ve bireysel danışma uygulaması | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Bireysel danışma uygulamalarına giriş, Bireysel psikolojik danışmada etik ve mesleki sorunlar, | | | 2 | Psikolojik danışmanın bireysel özelikleri, | | | 3 | Süpervizyon ve bireysel danışma uygulaması | | | 4 | Psikoanalitik yaklaşım ve bireysel danışma uygulaması | | | 5 | Adleryan yaklaşım ve bireysel danışma uygulaması | | | 6 | Danışandan hız alan yaklaşım ve bireysel danışma uygulaması | | | 7 | Yaşantısal ve Gestalt yaklaşım ve bireysel danışma uygulaması | | | 8 | Ara sınav | | | 9 | Feminist yaklaşım ve bireysel danışma uygulaması | | | 10 | Davranışsal yaklaşım ve bireysel danışma | | | 11 | Transaksiyonel analiz yaklaşımı ve bireysel danışma uygulaması | | | 12 | Farklılıklarla psikolojik danışma uygulamaları | | | 13 | Bilişsel, duyuşsal ve davranışsal(RET) yaklaşım ve bireysel danışma uygulaması , | | | 14 | Gerçekçi yaklaşım ve bireysel danışma uygulaması, Genel değerlendirme | | | 15 | Final Sınavı | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Cormier, S. & Hackney, H. (1999). Counseling strategies and interventions. Boston: Allyn and Bacon. Egan, G. (1998).
The skilled helper: A problem-management approach to helping. (6th ed.) Pasific Groove: Brooks/Cole. Egan, G. (1994).
Hackney, H. & Cormier, S. (2008). Psikolojik danışma ilke ve teknikleri: Psikolojik yardım süreci el kitabı. (T. Ergene, S. Aydemir Sevim Çev.). Ankara: Mentis Yayıncılık. (Orijinal eser basım tarihi 2005 ).
Ivey, A. E. (1999). Intentional interviewing and counseling. California: Brooks/Cole. Meier, S. T., & Davis, S. R. (2006).
Psikolojik danışma: Temel öğeler. (S. Doğan (Ed.), D. Y. Bektaş, E. Ö. Kocabaş, S. Denizli, Çev.). Ankara: Pegem Yayıncılık. (Orijinal çalışma basım tarihi 2005).
Jones_Nelson,R. (2005). Introduction to counseling skills :.texts and activities(2nd edition).London:Sage Publications. Williamson,A.(2008).
Brief psychological interventions in practice.West Sussex:John Wiley &Sons,Ltd. | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 | Final Sınavı | 1 | 5 | 5 | Derse Katılım | 14 | 10 | 140 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ2 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ3 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|
|
|