Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | PDR4012016335 | PSİKOLOJİK TESTLER | Zorunlu | 4 | 7 | 5 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Bu Dersin Temel Amacı Öğrencilere Psikolojik Testler Hakkında Bilgi Verme Ve Çeşitli Kişilik Testlerini Tanıtmaktır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Öğrenciler psikolojik testleri tanır ve açıklar. | 2 | Öğrenciler çağdaş test geliştirme yaklaşımlarını açıklar. | 3 | Öğrenciler psikolojik testlerde bulunması gereken nitelikleri sıralar. | 4 | Öğrenciler geçerlik ve güvenirliği açıklar. | 5 | Öğrenciler psikolojik testlerin uygulanma koşullarını bilir. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
|
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Dersin meslek eğitimini sağlamaya yönelik katkısı: Bu ders, aşağıda bulunan MYK’ya göre Psikolojik Danışman yeterlikleri ile doğrudan ilişkilidir. • Kişisel bilgilerin gizliliği ve güvenliğini sağlamak • İş kayıtlarını tutmak • Nicel değerlendirme yöntemlerini uygulamak • Değerlendirme raporu hazırlamak Bu ders, aşağıda bulunan MYK’ya göre Okul Psikolojik Danışman yeterlikleri ile doğrudan ilişkilidir. • Kurumsal ve kişisel bilgilerin gizliğini ve güvenliğini sağlamak • İş kayıtlarını tutmak • Kariyer planlama ile ilgili portfolyo dosyası hazırlamak • Öğrencinin gelişimine yönelik görüşmeler yapmak • Okul psikolojik danışmanlığı programının sonuçları ile ilgili bulgular elde etmek Öğretim Yöntem ve Teknikleri: Dersin öğretiminde anlatım, tartışma, soru-cevap, işbirlikli öğrenme, grup çalışması teknikleri uygulanmaktadır. Ölçme ve değerlendirme: Dersin ölçme ve değerlendirilmesinde, ara sınav ve yılsonu sınavlarının yanı sıra dönem içindeki ödev, ders içi etkinliklere katılım ve grup çalışmaları dikkate alınmaktadır. Ödev olarak, ders konularının uygulanmasına yönelik çalışmalar ödev olarak verilir. Ödev olarak öğrenciler psikolojik test uygular ve ve rapor hazırlar. Ayrıca uyguladıkları testi sınıfta sunar). |
Dersin İçeriği |
Psikoloji Ve Ölçme İlişkisi. Bilim Felsefesi Ve Ölçme. Psikolojik Testlerin Psikometrik Özellikleri. Psikolojik Testlerde Geçerlik Ve Güvenirlik, Test Geliştirmede Yeni Yaklaşımlar |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Giriş | | | 2 | Psikolojik Testlerin Tanımı, Sınıflandırılması | | | 3 | Psikolojik Testlerin Tarihçesi | | | 4 | Ölçekler, Ölçek Değerlendirme | | | 5 | Ölçek Geliştirme, Geçerlik ve Güvenirlik | | | 6 | Madde Analizi, Test Puanlarının Yorumlanması | | | 7 | İlgilerin Ölçülmesi | | | 8 | İlgilerin Ölçülmesi
| | | 9 | Yetenek Testleri | | | 10 | Yetenek Testleri | | | 11 | Kişiliğin Ölçülmesi | | | 12 | Kişiliğin Ölçülmesi | | | 13 | Stres, Kaygı ve Sosyal Tercihlerin Ölçülmesi, Tutum ve Değerlerin Ölçülmesi | | | 14 | Projektif Testler | | | 15 | Psikolojik Testlerde Etik Kurallar | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Özgüven, İ. E.(2000). Psikolojik Testler, Ankara: Pdrem Yayınları.
Özgüven, İ. E. (2002). Bireyi Tanıma Teknikleri, Ankara: Pdrem Yayınları.
Öner, N. (2006). Türkiye'de kullanılan psikolojik testlerden örnekler: Bir Başvuru Kaynağı. İstanbul: Boğaziçi Üniversitesi.
Erkuş, A. (2016). Psikolojide Ölçme ve Ölçek Geliştirme-I Temel Kavramlar ve İşlemler. İstanbul: Pegem Akademi Yayıncılık.
Büyüköztürk, Ş. (2019). Sosyal Bilimler için Veri Analizi El Kitabı İstatistik, Araştırma Deseni SPSS Uygulamaları ve Yorum. İstanbul: Pegem Akademi Yayıncılık. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Gösterme | 7 | 2 | 14 |
Bireysel Çalışma | 14 | 4 | 56 |
| 14 | 3 | 42 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|