Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
PDR3042016335REHBERLİKTE PROGRAM GELİŞTİRMEZorunlu364
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Temel Program Geliştirme Kavramları, Temel Program Geliştirme Süreçleri Ve Ders Programı, Yıllık,Ünite,Günlük Planların Geliştirilmesinin Öğretilmesi.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Öğrenciler temel program geliştirme kavramlarını tanır ve temel program geliştirme süreçlerini tanımlar. Öğrenciler ders programı, yıllık, ünite, günlük plan geliştirir. Öğrenciler öğretim yöntemlerini uygular ve öğretim stratejilerini anlatır. Öğrenciler ölçme ve değerlendirmeyi tanır. - değerlendirme yaklaşımlarını tanır. Öğrenciler test türleri sınıflandırır, sınav sorusu yazma teknikleri, not vermeyi tanımlar.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
Program geliştirme süreci, Psikolojik danışma ve rehberlik hizmetlerinin planlı ve programlı yürütülmesinin önemi, Okul rehberlik ve psikolojik danışma programlarının geliştirilme süreçleri, Okul rehberlik programlarının hazırlanması, uygulanması ve değerlendirilmesinde psikolojik danışmanların ve öğretmenlerin işlevleri, Öğrencilerin yaşlarına göre sahip olmaları gereken yeterlikler, Okullarda halihazırda uygulanan rehberlik ve psikolojik danışma programları, Psikoeğitim programları, Grup rehberlik etkinlikleri
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
11 Giriş İlgili kaynakların okuması 2 Temel Program Geliştirme Kavramları İlgili kaynakların okuması 3 Temel Program Geliştirme Süreçleri İlgili kaynakların okuması 4 Ders Programı, Yıllık,Ünite,Günlük Planların Geliştirilmesi İlgili kaynakların okuması 5 Ders Programı, Yıllık,Ünite,Günlük Planların Geliştirilmesi İlgili kaynakların okuması 6 İçerik Seçimi Ve Organizasyonu İlgili kaynakların okuması 7 Öğretim Yöntemleri İlgili kaynakların okuması 8 Ara Sınav İlgili kaynakların okuması 9 Ara Sınav 1 10 Materyallerin Özellikleri Ve Seçimi, İlgili kaynakların okuması 11 Ölçme Ve Değerlendirme İlgili kaynakların okunması 12 Değerlendirme Yaklaşımları, İlgili kaynakların okuması 13 Test Türleri İlgili kaynakların okuması 14 Test Türleri İlgili kaynakların okuması 15 Final
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Eroğlu, Ç. Y. (2003). Sınıfta Rehberlik Etkinlikleri, Ankara: Nobel Yayın Dağıtım. Külahoğlu, Ş. (2004). Okul Psikolojik Danışmanlık Ve Rehberlik Programlarının Geliştirilmesi. Ankara:Pegem A Yayıncılık. Nazlı, S. (2003). Kapsamlı Gelişimsel Rehberlik Ve Psikolojik Danışma Programları Ankara: Anı Yayıncılık. Erkan S. (2002). Okul Rehberlik Programlarının Hazırlanması. Ankara: Nobel Yayınları.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav122
Final Sınavı122
Derse Katılım14342
Örnek Vaka İncelemesi5315
Rapor Hazırlama155
Bireysel Çalışma14456
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)122
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25
ÖÇ15555555555555555555555555
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00