Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
PDR3022016335MESLEKİ REHBERLİK VE DANIŞMA UYGULAMASIZorunlu365
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Bu ders ile öğrencilerin, süpervizyon eşliğinde, mesleki rehberlik ve psikolojik danışmada kullanılan ölçme araçlarını uygulama, değerlendirme ve raporlaştırmayı öğrenmeleri; mesleki ve eğitsel gelişim programları hazırlama ve uygulama becerisi kazanmaları; bireyle ve grupla mesleki rehberlik ve psikolojik danışma yapma becerilerini geliştirmeleri amaçlanmaktadır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1 mesleki rehberlik ve psikolojik danışma alanında kullanılan ölçme araçlarını uygulayabilme mesleki rehberlik ve psikolojik danışma alanında kullanılan ölçme araçlarının sonuçlarını değerlendirebilme mesleki gelişim programı hazırlayabilme bireyle mesleki danışma yapabilme grupla mesleki rehberlik programı yürütebilme
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
11 Dersin içeriği hakkında öğrencilere bilgi verme 2 Uygulama okullarına gitme 3 7-8 oturumluk mesleki gelişim programı geliştirme 4 Mesleki rehberlik ve psikolojik danışma alanında kullanılan testleri kullanma (ilgi, yetenek envanterleri, kişilik testleri) 5 Mesleki rehberlik ve psikolojik danışma alanında kullanılan testleri değerlendirme 6 Mesleki rehberlik ve psikolojik danışma alanında kullanılan test dışı teknikler ile ilgili uygulama yapma 7 Mesleki rehberlik ve psikolojik danışma alanında kullanılan test dışı teknikler ile ilgili uygulama yapma 8 Ara sınav 9 7-8 oturumluk mesleki gelişim programını uygulama, bireysel danışma oturumlarını yürütme 10 7-8 oturumluk mesleki gelişim programını uygulama, bireysel danışma oturumlarını yürütme 11 7-8 oturumluk mesleki gelişim programını uygulama, bireysel danışma oturumlarını yürütme 12 7-8 oturumluk mesleki gelişim programını uygulama, bireysel danışma oturumlarını yürütme 13 7-8 oturumluk mesleki gelişim programını uygulama, bireysel danışma oturumlarını yürütme 14 7-8 oturumluk mesleki gelişim programını uygulama, bireysel danışma oturumlarını yürütme 15 Rapor teslimi
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Yeşilyaprak, B. (2011). Mesleki rehberlik ve kariyer danışmanlığı: kuramdan uygulamaya. Ankara: Pegem Akademi Kuzgun, Y. (2000). Meslek danışmanlığı: Kuramlar ve uygulamalar. Ankara: Nobel. Sharf, R. S. (1992). Applying career development theory to counseling (3rd Ed.). California: Brooks/Cole. Zunker, V. G. (2002). Career counseling. Applied concepts of life planning (6th Ed). California: Brooks/Cole
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav133
Final Sınavı133
Takım/Grup Çalışması14684
Bireysel Çalışma14570
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)160
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25
ÖÇ15555555555555555555555555
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00