Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
PDR3032016335YAŞAM DÖNEMLERİ VE UYUM PROBLEMLERİZorunlu355
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Çocukluk, Ergenlik, Genç Yetişkinlik, Orta Yaşlar Ve Yaşlılık Gelişim Dönemlerinin Özellikleri, Uyum Problemleri Ve Bu Problemlerle Başetme Yollarını Kazandırmaktır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğr. Üyesi. Ömer Karaman
Öğrenme Çıktıları
1Öğrenciler çocukluk, ergenlik, genç yetişkinlik, orta yaşlar ve yaşlılık gelişim dönemlerinin özellikleri, uyum problemleri ve bu problemlerle başetme yollarını tanır.
2Öğrenciler ana- baba-çocuk iletişiminde uyum sorunlarını yorumlar.
3Öğrenciler ergenlikte rol modellerinin önemlerini tanımlar. ergenlikte rol modellerinin önemlerini tanımlar.
4Öğrenciler hayatın en verimli döneminde yapılması gerekenleri yorumlar.
5Öğrenciler yaşlılık psikolojisi ve kültür ilişkisini değerlendirir.
6Öğrenciler yaşlılık psikolojisi ve kültür ilişkisini değerlendirir.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Çocukluk, Ergenlik, Genç Yetişkinlik, Orta Yaşlar Ve Yaşlılık Gelişim Dönemlerinde ortaya çıkan uyum sorunları.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Doğum öncesi döneme ait sorunlar
2Bebeklik dönemine ait sorunlar
3Erken çocukluk dönemine ait sorunlar
4Çocukluk dönemine ait sorunlar
5Çocukluk dönemine ait sorunlar
6Erinlik- ergenlik dönemine ait sorunlar
7Ara Sınav
8Erinlik- ergenlik dönemine ait sorunlar
9 Gençlik dönemine ait sorunlar
10 Gençlik dönemine ait sorunlar
11 Gençlik dönemine ait sorunlar
12Yetişkinlik dönemine ait sorunlar
13Yetişkinlik dönemine ait sorunlar
14 Final
15
16
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Cirhinlioğlu, F. G. (2001). Çocuk Ruh Sağlığı Ve Gelişimi, Ankara :Nobel Yayıncılık. Dirim, A. (2003). Çocuk Ruh Sağlığı, İstanbul: Esin Yayınevi. Yavuzer, H. (2003). Çocuk Psikolojisi: Doğum Öncesinden Ergenlik Sonuna İstanbul: Remzi Kitabevi. İlger L., Kalkan M., Kaygusuz C. Ve Diğ. (2008). Psikolojik Sosyal Ve Bedensel Açıdan Yaşlılık, Ankara: Pegem A.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav155
Final Sınavı155
Derse Katılım1410140
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)150
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25
ÖÇ15555555555555555555555555
ÖÇ25555555555555555555555555
ÖÇ35555555555555555555555555
ÖÇ45555555555555555555555555
ÖÇ55555555555555555555555555
ÖÇ65555555555555555555555555
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00