Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
PDR2142016335SINIF YÖNETİMİZorunlu243
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, öğrencilerin, sınıfı etkili bir biçimde yönetmenin önemini anlamalarına, sınıf yönetim becerilerini edinmelerine, bu becerilerin kullanılması ya da kullanılmaması durumda sınıftaki öğrenmenin niteliğinin ne yönde değişeceğini kavramalarına yardımcı olmaktır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğr. Üyesi Şenol SEZER
Öğrenme Çıktıları
1sınıf yönetiminin alanını ve boyutlarını kavrar
2sınıfın fiziksel ortamını öğrencinin öğrenmesini/olumlu davranışlarını arttıracak biçimde düzenler
3sınıfta iyi insan ilişkilerini kurar ve sürdürür
4öğretmeyi/öğrenmeyi sınıfı etkileyen değişkenleri göz önüne alarak gerçekleştirir
5istenmeyen davranışları diğerlerinden ayırteder ve bunlarla başeder
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Bu ders, etkili bir sınıf ortamı ve yönetimi için gerekli olan yeterlilikler üzerine yoğunlaşmıştır.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Sınıf Yönetiminin Temelleri
2Öğrencilerin Kişisel / Psikolojik İhtiyaçlarını Anlayabilme ve Karşılayabilme
3Sınıfta Olumlu İnsan İlişkilerini Oluşturma
4Sınıfta Etkili İletişim Ortamı Oluşturma
5Sınıfta Etkili Bir Öğrenme Ortamı Oluşturma
6Ara sınav
7Sınıfın Fiziksel Ortamının İşlevleri
8Sınıfın Yerleşim Düzeni
9Sınıfta Etkili Bir Davranış Düzeni Oluşturma
10Demokratik Vatandaşlık
11Ara sınav
12İstenmeyen Davranışlarla Başa Çıkma Velilerle İlişkilerin Yönetimi
13Okul Çaplı Öğrenci Davranış Planı Hazırlama
14Final Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Aydın, A. Sınıf Yönetimi. Ankara: Tek Ağaç Eylül Yayıncılık, 2007. Başar, H. Sınıf Yönetimi. Ankara: Anı yayıncılık, 2003. Cangelosi, J. S. Classroom Management Strategies. Newyork: John Wiley ve Sons. İnc., 2000. Celep, C. Sınıf Yönetiminde Kuram ve Uygulama. Ankara: PegemA Yayıncılık,2008. Charles, C. M. The Synergetic Classroom. New York: Longman İnc., 2000. Glasser, W. Okulda Kaliteli Eğitim (Çev. Ulaş Kaplan). İstanbul: Beyaz Yayınları, 1999. Jones, F. V. and L.S. Jones. Comprehensive Classroom Management. Newyork: Boston: Allyn and Bacon Inc., 1998.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav133
Final Sınavı133
Derse Katılım14342
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma11515
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma11515
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)78
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25
ÖÇ15455555455555555555455554
ÖÇ25555545555545555444545555
ÖÇ35544555545455455554555554
ÖÇ44555555555555555455545454
ÖÇ55555545455455555455545555
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00