Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | PDR2122016335 | ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ | Zorunlu | 2 | 4 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Etkili bir öğretimin gerçekleştirilebilmesi için öğretim etkinliklerinin planlanması, öğrenci merkezli öğretme-öğrenme süreçlerinin düzenlenmesinde kullanılan öğrenme yaklaşımları, öğretim stratejileri ile öğretim yöntem ve tekniklerinin uygulanmasına yönelik bilgi ve becerileri geliştirmektir. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr. Öğr. Üyesi Sanem Tabak |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Eğitim ve öğretimle ilgili temel kavramları bilir. | 2 | Öğretim ilkelerini açıklar. | 3 | Farklı öğrenme yaklaşımlarını inceler. | 4 | Amaca, içeriğe ve öğrenci özelliklerine uygun öğretme stratejilerini belirler. | 5 | Farklı öğretim yöntem ve tekniklerini kullanır. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Bu dersin kapsamında eğitim ve öğretim ile ilgili temel kavramlar, program geliştirme süreci ve bu süreci oluşturan öğeler, öğretimin planlanması, öğretim ilkeleri, farklı öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile bunların uygulanışına ilişkin konular yer almaktadır.
|
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Temel kavramlar | | | 2 | Program geliştirme sürecinin analiz edilmesi
Program geliştirme sürecinin öğelerinin incelenmesi | | | 3 | Öğretim sürecinin planlanması | | | 4 | Öğrenme yaklaşımları | | | 5 | Öğretim stratejileri | | | 6 | Öğretim yöntem ve teknikleri | | | 7 | ARA SINAV | | | 8 | Öğretim yöntem ve teknikleri | | | 9 | Öğretim yöntem ve teknikleri | | | 10 | Öğretim araç ve gereçleri | | | 11 | Öğretim hizmetinin niteliğini artırmada öğretmenin görev ve sorumlulukları | | | 12 | Öğretmen yeterlikleri | | | 13 | Öğretim etkinliklerinin planlanması | | | 14 | FİNAL SINAVI | | | 15 | | | | 16 | | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Demriel, Ö. (2011). Öğreim İlke ve Yöntemleri “Öğretme Sanatı”. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
Hesapçıoğlu, M. (2011). Öğretim İlke ve Yöntemleri. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
Sönmez, V. (2010). Öğretim İlke ve Yöntemleri. Ankara: Anı Yayıncılık. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Uygulama/Pratik | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ2 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | ÖÇ3 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | ÖÇ5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|