Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | PDR2102016335 | ÖĞRENME PSİKOLOJİSİ | Zorunlu | 2 | 4 | 5 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Öğrenme psikolojisinin temel kavramlarını açıklayabilen, öğrenme kuramlarının insan davranışlarına ilişkin farklı bakış açılarını açıklayabilen, öğrenmenin temel ilkeleri ve bu ilkelerin insan davranışını değiştirmede nasıl kullanılabileceğini kavramış, tarihsel ve güncel olay ve olgularla öğrenme psikolojisi arasındaki ilişkileri kurabilen bireyler yetiştirmektir. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr. Öğr. Üyesi Selen DEMİRTAŞ-ZORBAZ |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Öğrenme kuramlarını özelliklerine göre sınıflar. | 2 | Öğrenmeyi etkileyen faktörleri açıklar | 3 | Öğrenme ile ilgili temel kavramları tanımlar. | 4 | Öğrenme kuramlarını ve aralarındaki farkları açıklar. | 5 | Öğrenme stratejilerini açıklar. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Öğrenme Psikolojisine Genel Bakış, Davranışçılık ve Öğrenme, Sosyal – Bilişsel Öğrenme, Gestalt Psikolojisi ve Öğrenme, Hümanistik Psikoloji ve Öğrenme, Bilişsel Psikoloji ve Öğrenme, Nöropsikoloji ve Öğrenme, Öğrenme Ürünleri Modeli, Zeka ve Öğrenme İlişkisi, Öğrenme Stratejileri ve Stilleri |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Dersin hedef, içerik, öğretim şekli, değerlendirme ve öğrenci sorumluluklarının tanıtılması | | | 2 | Öğrenme ile ilgili temel kavramlar, öğrenmeyi etkileyen etmenler | | | 3 | Davranışçılık ve Öğrenme; Klasik Koşullanma – Bağlaşımcılık – Bitişiklik (Pavlov, Watson, Guthrie, Thorndike) | | | 4 | Operant Koşullanma (Skinner) | | | 5 | Sosyal – Bilişsel Öğrenme (Bandura) | | | 6 | Gestalt Psikolojisi ve Öğrenme (Wertheimer, Kofka, Köhler | | | 7 | Algı ve Algı Yasaları, İçgörüsel Öğrenme | | | 8 | Hümanistik Psikoloji ve Öğrenme (Maslov, Rogers): İhtiyaçlar Hiyerarşisi – Benlik Algısı | | | 9 | Ara sınav | | | 10 | Bilişsel Psikoloji ve Öğrenme: Bilgiyi İşleme Kuramı | | | 11 | Nörofizyolojik Kuram | | | 12 | Öğrenme Ürünleri Modeli (Gagne) | | | 13 | Öğretim Stratejileri | | | 14 | Öğrenme Stilleri | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Öğrenme Psikolojisi-Sırrı Akbaba- Pegem Yayınları
Öğrenme Öğretme Kuram ve Yaklaşımları-Editör: Behçet Oral- Pegem Yayınları
Eğitim Psikolojisi-Editör: Binnur Yeşilyaprak
Öğrenme Teorileri.Çeviri Editörü: Muzaffer Şahin-Nobel Yayınevi
Akman Y. ve Erden M. (2001).Gelişim ve Öğrenme. Ankara: Arkadaş Yayınevi.
Arık, A. İ. (1995). Öğrenme Psikolojisine Giriş. İstanbul: DER yayınları
Bacanlı H. (2002). Gelişim ve Öğrenme. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
Çelen, N. (1999). Öğrenme. Ankara: İmge Kitabevi
Morris, C.G.(1996).Psikolojiyi Anlamak (Çev. Ed: Ayvaşık, B., ve Sayıl, M. - 2002). Ankara: TPD Yayınları.
Senemoğlu N. (2010). Gelişim ve Öğrenme. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
Schunk H. D. (2009). Öğrenme Teorileri, Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
Ulusoy A. (2002). Gelişim ve Öğrenme. Ankara. Anı Yayıncılık.
Yeşilyaprak B. (Edt) (2006). Eğitim Psikolojisi. Ankara: Pegem A Yayıncılık. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 30 | 30 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 30 | 30 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | ÖÇ2 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | ÖÇ3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | ÖÇ4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | ÖÇ5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|