Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
PDR2102016335ÖĞRENME PSİKOLOJİSİZorunlu245
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Öğrenme psikolojisinin temel kavramlarını açıklayabilen, öğrenme kuramlarının insan davranışlarına ilişkin farklı bakış açılarını açıklayabilen, öğrenmenin temel ilkeleri ve bu ilkelerin insan davranışını değiştirmede nasıl kullanılabileceğini kavramış, tarihsel ve güncel olay ve olgularla öğrenme psikolojisi arasındaki ilişkileri kurabilen bireyler yetiştirmektir.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğr. Üyesi Selen DEMİRTAŞ-ZORBAZ
Öğrenme Çıktıları
1Öğrenme kuramlarını özelliklerine göre sınıflar.
2Öğrenmeyi etkileyen faktörleri açıklar
3Öğrenme ile ilgili temel kavramları tanımlar.
4Öğrenme kuramlarını ve aralarındaki farkları açıklar.
5Öğrenme stratejilerini açıklar.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Öğrenme Psikolojisine Genel Bakış, Davranışçılık ve Öğrenme, Sosyal – Bilişsel Öğrenme, Gestalt Psikolojisi ve Öğrenme, Hümanistik Psikoloji ve Öğrenme, Bilişsel Psikoloji ve Öğrenme, Nöropsikoloji ve Öğrenme, Öğrenme Ürünleri Modeli, Zeka ve Öğrenme İlişkisi, Öğrenme Stratejileri ve Stilleri
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Dersin hedef, içerik, öğretim şekli, değerlendirme ve öğrenci sorumluluklarının tanıtılması
2Öğrenme ile ilgili temel kavramlar, öğrenmeyi etkileyen etmenler
3Davranışçılık ve Öğrenme; Klasik Koşullanma – Bağlaşımcılık – Bitişiklik (Pavlov, Watson, Guthrie, Thorndike)
4Operant Koşullanma (Skinner)
5Sosyal – Bilişsel Öğrenme (Bandura)
6Gestalt Psikolojisi ve Öğrenme (Wertheimer, Kofka, Köhler
7Algı ve Algı Yasaları, İçgörüsel Öğrenme
8Hümanistik Psikoloji ve Öğrenme (Maslov, Rogers): İhtiyaçlar Hiyerarşisi – Benlik Algısı
9Ara sınav
10Bilişsel Psikoloji ve Öğrenme: Bilgiyi İşleme Kuramı
11Nörofizyolojik Kuram
12Öğrenme Ürünleri Modeli (Gagne)
13Öğretim Stratejileri
14Öğrenme Stilleri
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Öğrenme Psikolojisi-Sırrı Akbaba- Pegem Yayınları Öğrenme Öğretme Kuram ve Yaklaşımları-Editör: Behçet Oral- Pegem Yayınları Eğitim Psikolojisi-Editör: Binnur Yeşilyaprak Öğrenme Teorileri.Çeviri Editörü: Muzaffer Şahin-Nobel Yayınevi Akman Y. ve Erden M. (2001).Gelişim ve Öğrenme. Ankara: Arkadaş Yayınevi. Arık, A. İ. (1995). Öğrenme Psikolojisine Giriş. İstanbul: DER yayınları Bacanlı H. (2002). Gelişim ve Öğrenme. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım. Çelen, N. (1999). Öğrenme. Ankara: İmge Kitabevi Morris, C.G.(1996).Psikolojiyi Anlamak (Çev. Ed: Ayvaşık, B., ve Sayıl, M. - 2002). Ankara: TPD Yayınları. Senemoğlu N. (2010). Gelişim ve Öğrenme. Ankara: Pegem A Yayıncılık. Schunk H. D. (2009). Öğrenme Teorileri, Ankara: Nobel Yayın Dağıtım. Ulusoy A. (2002). Gelişim ve Öğrenme. Ankara. Anı Yayıncılık. Yeşilyaprak B. (Edt) (2006). Eğitim Psikolojisi. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav133
Final Sınavı133
Derse Katılım14342
Bireysel Çalışma14342
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma13030
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma13030
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)150
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25
ÖÇ15554555455555455554555554
ÖÇ25455545555555545554555554
ÖÇ35555455555545555455555455
ÖÇ45454554555454555454555455
ÖÇ54555455554455545455555455
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00