Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
PDR2062016335İSTATİSTİK IIZorunlu243
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Eğitim Fakültesi öğrencilerine gerekli olan hipotez testleri, korelasyon, regresyon, anlamlılık testleri, varyans analizi ve istatistik paket programlarında uygulamalar konusunda yeterlilik kazandırmak.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğr. Üyesi Özkan ÇİKRIKCİ
Öğrenme Çıktıları
1Yapacağı bilimsel bir araştırmada kullanması gereken istatistiksel metodu doğru olarak seçer
2Okuduğu bir makalede geçen istatististiksel yöntem ve bulguları eleştirel bakış açısıyla tartışır
3Eğitimle ilgili araştırmalara uygun istatistiksel yöntemleri belirler
4Ki-Kare ve Mann Whitney U testi gibi parametrik olmayan istatistiksel teknikleri uygular
5
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
İstatistik ile ilgili bazı istatistiksel hazır yazılım paket programlarını tanıma ve kullanabilme Veri setleri ile çalışabilme, analitik düşünce becerisi kazanabilme Bir araştırmada uygulaması gereken aşamaları bilme ve bilimsel araştırma yapabilme becerisi İstatistik kavramları ve yöntemleri istatistiksel hazır yazılım programları ile analiz edebilme Bazı istatistik Hazır Yazılım Programları yardımı ile tablo ve grafik oluşturma İstatistiksel kavramlar arasında ilişki kurabilme İstatistiksel analiz tekniklerini uygulayabilme İstatistiksel analiz sonuçlarını etkin, hızlı ve doğru olarak yorumlayabilme ve sunabilme becerisi
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Ders programının tanıtılması. Planlamanın yapılması. İstatistik 1 dersinin genel tekrarı
2Vardamsal istatistik Parametrik ve Nonparametrik testler
3Hipotez testleri1. ve 2. tip hata türleriserbestlik derecesi
4T-testi Tek örneklem için t testi
5İki bağımsız örneklemli t testiEş örneklemli t testi
6T-testlerinin nonparametrik karşılıklarıWilcoxon – Signed ranks testi
7Mann – Whitney U testi
8Ara sınav
9Wilcoxon – Mached Paires Signed – ranks testi
10Varyans AnaliziTek yönlü varyans analizi
11Çift yönlü varyans analizi
12Varyans Analizlerinin Nonparametrik karşlıklarıKruskal – Wallis ANOVA
13Friedman Two – way ANOVA
14Basit Regresyon
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Sosyal bilimler için veri amalizi el kitabı, Ş. büyüköztürk (2010). Sosyal bilimler için istatistik, Ş.Büyüköztürk ve diğerleri (2010). Discovering statistics using SPSS for Windows, A. Field (2009). Statistics for the behavioral sciences, F. Gravetter ve L. Wallnau (2004).
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav133
Final Sınavı133
Derse Katılım14342
Uygulama/Pratik14342
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma155
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma155
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)100
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25
ÖÇ15545554445554455554555545
ÖÇ25555545555555455455555545
ÖÇ35454555455455555554555555
ÖÇ45455545555555455445545554
ÖÇ54555455545554455445455555
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00