Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | PDR2062016335 | İSTATİSTİK II | Zorunlu | 2 | 4 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Eğitim Fakültesi öğrencilerine gerekli olan hipotez testleri, korelasyon, regresyon, anlamlılık testleri, varyans analizi ve istatistik paket programlarında uygulamalar konusunda yeterlilik kazandırmak. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr. Öğr. Üyesi Özkan ÇİKRIKCİ |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Yapacağı bilimsel bir araştırmada kullanması gereken istatistiksel metodu doğru olarak seçer | 2 | Okuduğu bir makalede geçen istatististiksel yöntem ve bulguları eleştirel bakış açısıyla tartışır | 3 | Eğitimle ilgili araştırmalara uygun istatistiksel yöntemleri belirler | 4 | Ki-Kare ve Mann Whitney U testi gibi parametrik olmayan istatistiksel teknikleri uygular | 5 | |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
İstatistik ile ilgili bazı istatistiksel hazır yazılım paket programlarını tanıma ve kullanabilme Veri setleri ile çalışabilme, analitik düşünce becerisi kazanabilme Bir araştırmada uygulaması gereken aşamaları bilme ve bilimsel araştırma yapabilme becerisi İstatistik kavramları ve yöntemleri istatistiksel hazır yazılım programları ile analiz edebilme Bazı istatistik Hazır Yazılım Programları yardımı ile tablo ve grafik oluşturma İstatistiksel kavramlar arasında ilişki kurabilme İstatistiksel analiz tekniklerini uygulayabilme İstatistiksel analiz sonuçlarını etkin, hızlı ve doğru olarak yorumlayabilme ve sunabilme becerisi |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Ders programının tanıtılması. Planlamanın yapılması. İstatistik 1 dersinin genel tekrarı | | | 2 | Vardamsal istatistik Parametrik ve Nonparametrik testler | | | 3 | Hipotez testleri1. ve 2. tip hata türleriserbestlik derecesi | | | 4 | T-testi Tek örneklem için t testi | | | 5 | İki bağımsız örneklemli t testiEş örneklemli t testi | | | 6 | T-testlerinin nonparametrik karşılıklarıWilcoxon – Signed ranks testi | | | 7 | Mann – Whitney U testi | | | 8 | Ara sınav | | | 9 | Wilcoxon – Mached Paires Signed – ranks testi | | | 10 | Varyans AnaliziTek yönlü varyans analizi | | | 11 | Çift yönlü varyans analizi | | | 12 | Varyans Analizlerinin Nonparametrik karşlıklarıKruskal – Wallis ANOVA | | | 13 | Friedman Two – way ANOVA | | | 14 | Basit Regresyon | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Sosyal bilimler için veri amalizi el kitabı, Ş. büyüköztürk (2010).
Sosyal bilimler için istatistik, Ş.Büyüköztürk ve diğerleri (2010).
Discovering statistics using SPSS for Windows, A. Field (2009).
Statistics for the behavioral sciences, F. Gravetter ve L. Wallnau (2004). |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Uygulama/Pratik | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 5 | 5 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 5 | 5 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | ÖÇ2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | ÖÇ3 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | ÖÇ5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|