Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
PDR2042016335İNSAN İLİŞKİLERİ VE İLETİŞİMZorunlu245
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
kişilerarası iletişimi tanımlayabilme, iletişim modellerini ve temel bileşenlerini kavrayabilme, etkili dinleme ve geri bildirim becerilerini kavrayabilme, kişilerarası iletişimi engelleyen etmenleri tartışabilme, iletişimi kolaylaştıran etmenleri kavrama, duyguların iletişimdeki rolünü açıklayabilme, iletişim çatışmalarını tanıyabilme ve çözüm önerilerini tartışabilme, öğrenci-öğretmen-veli iletişimini kavrayabilme
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğr. Üyesi Ömer KARAMAN, Dr. Öğr. Üyesi Özkan ÇİKRIKCİ, Dr. Öğr. Üyesi Selen DEMİRTAŞ-ZORBAZ
Öğrenme Çıktıları
1Duyguların iletişimdeki rolünü açıklar
2İletişim ile ilgili temel kavramları açıklar
3Öğrenci, öğretmen, veli iletişiminde dikkat edilmesi gereken önemli hususları tartışır.
4Kişilerarası iletişimi kolaylaştıran ve engelleyen etmenleri tartışır.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
1. İletişim Tanımı ve Temel Bileşenleri 2. Sistem Yaklaşımı Açısından İletişim Süreci 3. İletişim Modelleri 4. Etkili İletişim 5. Etkili İletişimin Engelleri 6. Konuşma ve Dinleme 7. Etkili iletişimde bilişsel, duyuşsal ve davranışsal süreçler 8. Arasınav 9. Etkili iletişimde çatışma 10. İletişimde çatışma ve stres ilişkisi 11. Çatışma çözme stratejileri 12. Eğitim Ortamlarında Etkili İletişim Boyutları 13. Eğitim Kurumlarında Örgütsel İletişim 14. Farklı yaş gruplarına göre iletişim becerileri uygulamaları
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1İletişim Tanımı ve Temel Bileşenleri
2Sistem Yaklaşımı Açısından İletişim Süreci
3İletişim Modelleri
4Etkili İletişim
5Etkili İletişimin Engelleri
6Konuşma ve Dinleme
7Etkili iletişimde bilişsel, duyuşsal ve davranışsal süreçler
8Arasınav
9Etkili iletişimde çatışma
10İletişimde çatışma ve stres ilişkisi
11Çatışma çözme stratejileri
12Eğitim Ortamlarında Etkili İletişim Boyutları
13Eğitim Kurumlarında Örgütsel İletişim
14Farklı yaş gruplarına göre iletişim becerileri uygulamaları
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
"İnsan İlişkileri ve İletişim" Nilüfer Voltan Acar, Nobel Yayınevi; Etkili İletişim, Editör: Uğur Demiray, Pegem Yayınevi
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav133
Final Sınavı133
Derse Katılım14342
Uygulama/Pratik14342
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma13030
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma13030
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)150
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25
ÖÇ15545555455545555445555544
ÖÇ25554555545554554555545455
ÖÇ35545555455545545555455555
ÖÇ45555555554555555545554555
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00