Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | PDR2022016335 | TEST DIŞI TEKNİKLER | Zorunlu | 2 | 4 | 5 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Test dışı teknikler dersini başarı ile tamamlayan öğrenci, test dışı tekniklerini sınıflayabilecek, teknik nitelikleri kavrayabilecek, bireyi tanımada uygun test dışı teknikleri seçebilecek, test dışı tekniklerle ilgili formları hazırlayabilme- uygulama ve sonuçlarını yorumlama becerisine sahip olacaktır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr. Öğr. Üyesi Ömer KARAMAN |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Bireysel farklılıklarla ilgili farkındalık kazanır. | 2 | Test ve test dışı teknikler arasındaki fark ile ilgili olarak bilgilenir | 3 | Test dışı teknikler hakkında bilgi sahibi olur. | 4 | Test dışı tekniklerin uygulanmasını ve değerlendirmesini öğrenir. | 5 | |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
PDR hizmetlerinde bireyi tanımanın gerekliliği, önemi,amaçları,bireyin tanınması gereken yönleri, tanımada dikkat edilmesi gereken ilkeler,kullanımındaki güçlükler,bireyi tanımada kullanılan test dışı teknikler |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Bireyi Tanıma Süreci ve Bireysel Farklılıklar Bireyin Kendisini Anlattığı Teknikler Görüşme, Otobiyografi, | | | 2 | Problem tarama listeleri | | | 3 | Anket, Arzu listesi ,Yarım Kalmış Cümlelerin Tamamlanması, Zaman Cetveli, İşaretleme Listeleri, | | | 4 | Bibliyoterapi ve hatıra kayıtları | | | 5 | Gözlemsel Teknikler Gözlem | | | 6 | Derecelendirme ölçekleri | | | 7 | ARASINAV | | | 8 | Sosyometri, | | | 9 | Sosyometri, | | | 10 | Kimdir Bu? | | | 11 | Etkileşime Dayalı Teknikler Psikodrama, | | | 12 | Sosyodrama | | | 13 | Oyun terapisi | | | 14 | Ev ziyaretleri Yetenek – Başarı Karşılaştırması ve Toplu Dosya | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
1.Özgüven, İ. E.( 2000). Bireyi Tanıma Teknikleri. Ankara: PDRM Yayınları
2.Kepçeoğlu, M.( l999). Psikolojik Danışma ve Rehberlik. İstanbul: Alkım Yayınları
3.Baş, T. (2008). Anket Nasıl Hazırlanır, Uygulanır, Değerlendirilir?, Ankara: Seçkin Yayınları,
4.Tan, H. ve Baloğlu, M. (2006). Psikolojik Danışma ve Rehberlik.Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
5.Kuzgun, Y. (2002) Rehberlik ve Psikolojik Danışma .Genişletilmiş 7. Baskı. Ankara: ÖSYM Yayınları
6.A. Kaya (Edit.). ( 2009). Psikolojik Danışma ve Rehberlik. Ankara: Anı Yayıncılık.
7.Özbek, A. (1987). Psikodrama: Grup Psikoterapisinde Sahnesel Etkileşim.Ankara: Grup Psikoterapileri Derneği Yayını.
8.Dökmen Ü.(1995).Sosyometri ve Psikodrama. Istanbul: Sistem Yayıncılık
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 30 | 30 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 30 | 30 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ2 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | ÖÇ3 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|