Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
PDR2022016335TEST DIŞI TEKNİKLERZorunlu245
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Test dışı teknikler dersini başarı ile tamamlayan öğrenci, test dışı tekniklerini sınıflayabilecek, teknik nitelikleri kavrayabilecek, bireyi tanımada uygun test dışı teknikleri seçebilecek, test dışı tekniklerle ilgili formları hazırlayabilme- uygulama ve sonuçlarını yorumlama becerisine sahip olacaktır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğr. Üyesi Ömer KARAMAN
Öğrenme Çıktıları
1Bireysel farklılıklarla ilgili farkındalık kazanır.
2Test ve test dışı teknikler arasındaki fark ile ilgili olarak bilgilenir
3Test dışı teknikler hakkında bilgi sahibi olur.
4Test dışı tekniklerin uygulanmasını ve değerlendirmesini öğrenir.
5
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
PDR hizmetlerinde bireyi tanımanın gerekliliği, önemi,amaçları,bireyin tanınması gereken yönleri, tanımada dikkat edilmesi gereken ilkeler,kullanımındaki güçlükler,bireyi tanımada kullanılan test dışı teknikler
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Bireyi Tanıma Süreci ve Bireysel Farklılıklar Bireyin Kendisini Anlattığı Teknikler Görüşme, Otobiyografi,
2Problem tarama listeleri
3Anket, Arzu listesi ,Yarım Kalmış Cümlelerin Tamamlanması, Zaman Cetveli, İşaretleme Listeleri,
4Bibliyoterapi ve hatıra kayıtları
5Gözlemsel Teknikler Gözlem
6Derecelendirme ölçekleri
7ARASINAV
8Sosyometri,
9Sosyometri,
10Kimdir Bu?
11Etkileşime Dayalı Teknikler Psikodrama,
12Sosyodrama
13Oyun terapisi
14Ev ziyaretleri Yetenek – Başarı Karşılaştırması ve Toplu Dosya
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1.Özgüven, İ. E.( 2000). Bireyi Tanıma Teknikleri. Ankara: PDRM Yayınları 2.Kepçeoğlu, M.( l999). Psikolojik Danışma ve Rehberlik. İstanbul: Alkım Yayınları 3.Baş, T. (2008). Anket Nasıl Hazırlanır, Uygulanır, Değerlendirilir?, Ankara: Seçkin Yayınları, 4.Tan, H. ve Baloğlu, M. (2006). Psikolojik Danışma ve Rehberlik.Ankara: Nobel Yayın Dağıtım. 5.Kuzgun, Y. (2002) Rehberlik ve Psikolojik Danışma .Genişletilmiş 7. Baskı. Ankara: ÖSYM Yayınları 6.A. Kaya (Edit.). ( 2009). Psikolojik Danışma ve Rehberlik. Ankara: Anı Yayıncılık. 7.Özbek, A. (1987). Psikodrama: Grup Psikoterapisinde Sahnesel Etkileşim.Ankara: Grup Psikoterapileri Derneği Yayını. 8.Dökmen Ü.(1995).Sosyometri ve Psikodrama. Istanbul: Sistem Yayıncılık
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav133
Final Sınavı133
Derse Katılım14342
Bireysel Çalışma14342
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma13030
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma13030
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)150
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25
ÖÇ15554455554455555555555555
ÖÇ24455454555544554555555544
ÖÇ34555555555554554555545555
ÖÇ45544555555455455545455555
ÖÇ55545554545554555555455555
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00