Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
PDR2132016335OKULLARDA GÖZLEMZorunlu235
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
İlköğretim Ve Ortaöğretim Okullarında Rehberlik Hizmetlerinin Organizasyonu, Personeli, Uygulama Durumu, Eğitim Örgütü İçindeki Yeri Ve İşleyişinin Gözlenmesi Ve Değerlendirilmesi.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğr. Üyesi. Ömer Karaman Dr. Öğr. Üyesi Özkan Çıkrikçı Dr. Öğr. Üyesi Selen Demirtaş-Zorbaz Dr. Öğr. Üyesi Şule Baştemur
Öğrenme Çıktıları
1Öğrenciler, okullarda yürütülen hizmetleri sayabilir ve açıklayabilir
2Öğrenciler, öğrenci kişilik hizmetleri kapsamına giren hizmetleri sayabilir ve açıklayabilir.
3Öğrenciler, öğrenci kişilik hizmetleri ile psikolojik danışma ve rehberlik ilişkisini kurabilir, açıklayabilir.
4Öğrenciler, öğrenci kişilik hizmetleri kapsamındaki hizmetler arasından okul psikolojik danışmanının görev alanında olan ve olmayan hizmetleri nedenleriyle açıklayibilir.
5Öğrenciler, okullarda yürütülen psikolojik danışma ve rehberlik hizmetlerinin hedeflerini açıklayabilir.
6Öğrenciler, okul rehberlik programının hazırlanma sürecini ve ilgili kurum ve kişilerin görevlerini açıklayabilir
7Öğrenciler, okul rehberlik programının oluşturma sürecini tanımlayabilir.
8Öğrenciler, okul rehberlik programında yer alan hizmet alanlarını tanımlayabilir
9Öğrenciler, okul psikolojik danışmanlarının mesleklerini icra ederken uyacakları yasal düzenlemeleri bilir
10Öğrenciler, okul psikolojik danışmanlarının görevlerini icra ederken karşılaşabilecekleri sorunları açıklayabilir
11Öğrenciler, okuldaki öğrenciler, öğretmenler, veliler ve idari görevliler (Müdür ve yard.) ve diğer çalışanların ve ilgililerin, okul rehberlik servisinden beklentilerini sayabilir, açıklayabilir.
12Öğrenciler, okul rehberlik servisinden gerçekçi olan ve gerçekçi olmayan beklentileri ayırt edebilir.
13Öğrenciler, okullarda yürütülen hizmetleri değerlendirebilir, önerilerde bulunabilir.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Psikolojik Danışmanlık Ve Rehberliğin Temelleri, Psikolojik Danışmanlık Ve Rehberliğin Amaçları, İlkeleri, Uygulanması, Psikolojik Danışmanlık Ve Rehberliğin Etik Kuralları.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Giriş, ders kapsamının ve gözlem sürecinin açıklanması, gözlem gruplarının ve resmi izin durumlarının gözden geçirilmesi
2Gözlem dersi kapsamındaki, literatür ve konuların gözden geçirilmesi, ilgili ders ve konuların okuma ödevlerinin tanıtılması: Okullarda Psikolojik Danışmanlık Ve Rehberliğin Temelleri arasındaki ilişkinin kurulması, okullardayürütülen rehberlik ve psikolojik danışmanın amaçları, rehberliğin ilkeleri, ÖKH ve rehberlik ilişkisinin gözden geçirilmesi.
3Okul ziyareti, tanışma, gözlem saatlerinin netleştirilmesi, kurum kuralları, görev ve sorumlulukların netleştirilmesi
4 Okul psikolojik danışmanından okul rehberlik programının alınması ve incelenmesi, program incelendikten sonra ilgili okul danışmanı ile mülakat yapılması
5 Rehberlik ve Psikolojik Danışma ile ilgili yasal düzenlemelerin incelenmesi
6Bir sınıfın incelenmesi
7Bir öğrencinin incelenmesi
8Belirli bir öğrenci ile görüşülmesi
9Kaynaştırma öğrencilerinin gözlenmesi
10Teneffülerdeki öğrenci faaliyetlerinin gözlenmesi
11Okullarda Psikolojik Danışmanlık Ve Rehberliğin Etik Kurallarının gözlenmesi
12Okullarda Psikolojik Danışmanlık Ve Rehberlikte Araştırmanın gözlenmesi
13Rehberlik servisinden beklentilerin, öğrenciler, öğretmenler, veliler, yöneticiler ve diğer ilgililerle mülakaat ve anket uygulayarak saptanması
14 Okul danışmanları ile gözlem süreci ile ilgili genel değerlendirme yapılması ve ilgili anketlerin, raporların toplanması
15 Sürecin değerlendirilmesi ve önerilerin alınması
16Final: okullarda yürütülen hizmetlerin ve psikolojik danışmanların rollerinin irdelenmesi ve kişisel gelişim raporunun yazılması
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Selçuk, Z. (2002). Okul Deneyimi Ve Uygulama. Ankara: Nobel Yayınları. Sarı, E. (2010). Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Anabilim Dalı Okullarda Gözlem Dersi Programı. Yayınlanmamış El Kitabı. Baştürk M. ve Kızılkaya S. (2002). Okul Uygulamaları El Kitabı, Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi, Erzurum.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri40
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Derse Katılım14570
Uygulama/Pratik14570
Rapor Sunma11010
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)150
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25
ÖÇ15555555555555555555555555
ÖÇ25555555555555555555555555
ÖÇ35555555555555555555555555
ÖÇ45555555555555555555555555
ÖÇ55555555555555555555555555
ÖÇ65555555555555555555555555
ÖÇ75555555555555555555555555
ÖÇ85555555555555555555555555
ÖÇ95555555555555555555555555
ÖÇ105555555555555555555555555
ÖÇ115555555555555555555555555
ÖÇ125555555555555555555555555
ÖÇ135555555555555555555555555
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00