Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | PDR2072016335 | ÖZEL EĞİTİM | Zorunlu | 2 | 3 | 5 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Öğrencilerin özel eğitim ile ilgili temel kavramlar, özür türlerinin sınıflandırılması ve özel gereksinimli bireylerin eğitimleri konularında bilgi sahibi olmalarını sağlamak. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Vedat Coşkun |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Özel eğitimin tarihçesi konusunda bilgi verir | 2 | Engel gruplarını belirtir. | 3 | Engel gruplarının özelliklerini açıklar | 4 | Engel grupları için yapılan çalışmalara örnekler verir. | 5 | Farklı özelliğe sahip çocuğu olan ailerle yapılan çalışmaları açıklar | 6 | Aile eğitimini açıklar |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Özel gereksinimi olan çocuklar ve özel eğitim, gelişimsel yetersizlikler, zihinsel yetersizlik ve otistik bozukluklar, öğrenme güçlükleri, işitme yetersizlikleri, dil ve konuşma bozuklukları, duygu ve davranış bozuklukları, görme yetersizlikleri, bedensel yetersizlikler, üstün zeka ve yetenek, kaynaştırma, erken eğitim, Dünyada ve Türkiye’de özel eğitim uygulamaları. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Özel gereksinimli çocuklar ve özel eğitim | | | 2 | Kaynaştırma ve destek özel eğitim hizmetleri | | | 3 | Okul öncesi dönemde özel eğitim | | | 4 | Zeka geriligi | | | 5 | Öğrenme güçlükleri | | | 6 | Duygu ve davranış bozukluğu | | | 7 | İleri derecede ve çoklu yetersizlikler | | | 8 | Ara sınav | | | 9 | İşitme yetersizlikleri | | | 10 | Görme yetersizlikleri | | | 11 | Beden ve sağlıkla ilgili yetersizlikler | | | 12 | Üstün zekalılar ve üstün yetenekliler | | | 13 | Üstün zekalılar ve üstün yetenekliler | | | 14 | Ailelerle birlikte çalışma | | | 15 | Final | | | 16 | | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Ataman, A. (2003). Özel gereksinimli çocuklar ve özel eğitime giriş. Ankara: Gündüz eğitim yayıncılık.
Barut, Y.; Vural,M.(2011). Özel Eğitim. Ankara: Lisans Yayıncılık.
Kırcaali-İftar, G. (1998). "Özel gereksinimli bireyler ve özel eğitim." Özel Eğitim: İlköğretim Öğretmenliği Lisans Tamamlama Programı. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Final Sınavı | 1 | 5 | 5 |
Derse Katılım | 14 | 10 | 140 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ6 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|