Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
PDR2072016335ÖZEL EĞİTİMZorunlu235
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Öğrencilerin özel eğitim ile ilgili temel kavramlar, özür türlerinin sınıflandırılması ve özel gereksinimli bireylerin eğitimleri konularında bilgi sahibi olmalarını sağlamak.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Vedat Coşkun
Öğrenme Çıktıları
1Özel eğitimin tarihçesi konusunda bilgi verir
2Engel gruplarını belirtir.
3Engel gruplarının özelliklerini açıklar
4Engel grupları için yapılan çalışmalara örnekler verir.
5Farklı özelliğe sahip çocuğu olan ailerle yapılan çalışmaları açıklar
6Aile eğitimini açıklar
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Özel gereksinimi olan çocuklar ve özel eğitim, gelişimsel yetersizlikler, zihinsel yetersizlik ve otistik bozukluklar, öğrenme güçlükleri, işitme yetersizlikleri, dil ve konuşma bozuklukları, duygu ve davranış bozuklukları, görme yetersizlikleri, bedensel yetersizlikler, üstün zeka ve yetenek, kaynaştırma, erken eğitim, Dünyada ve Türkiye’de özel eğitim uygulamaları.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1 Özel gereksinimli çocuklar ve özel eğitim
2Kaynaştırma ve destek özel eğitim hizmetleri
3 Okul öncesi dönemde özel eğitim
4 Zeka geriligi
5Öğrenme güçlükleri
6Duygu ve davranış bozukluğu
7 İleri derecede ve çoklu yetersizlikler
8 Ara sınav
9İşitme yetersizlikleri
10Görme yetersizlikleri
11Beden ve sağlıkla ilgili yetersizlikler
12Üstün zekalılar ve üstün yetenekliler
13Üstün zekalılar ve üstün yetenekliler
14Ailelerle birlikte çalışma
15 Final
16
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Ataman, A. (2003). Özel gereksinimli çocuklar ve özel eğitime giriş. Ankara: Gündüz eğitim yayıncılık. Barut, Y.; Vural,M.(2011). Özel Eğitim. Ankara: Lisans Yayıncılık. Kırcaali-İftar, G. (1998). "Özel gereksinimli bireyler ve özel eğitim." Özel Eğitim: İlköğretim Öğretmenliği Lisans Tamamlama Programı. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav155
Final Sınavı155
Derse Katılım1410140
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)150
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25
ÖÇ15555555555555555555555555
ÖÇ25555555555555555555555555
ÖÇ35555555555555555555555555
ÖÇ45555555555555555555555555
ÖÇ55555555555555555555555555
ÖÇ65555555555555555555555555
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00