Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
PDR1182016335TÜRK EĞİTİM TARİHİZorunlu123
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
1. Tarihsel süreç içersinde Türk toplumunun eğitim sistemini kavrar. 2. Tarihsel süreç içersinde Türk toplumunun eğitim sistemini analiz eder. 3.Tarihsel dönemlerde Türk eğitim sistemindeki gelişmeleri karşılaştırır. 4. Türk Eğitim sistemindeki gelişmeleri eğitim alanındaki gelişmelerle karşılaştırır. 5. Türk Eğitimcilerinin eğitim sistemine olan katkılarını hatırlar.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğr. Üyesi Şenol Sezer
Öğrenme Çıktıları
1Tarihsel süreç içersinde Türk toplumunun eğitim sistemini anlayabilme
2Tarihsel süreç içersinde Türk toplumunun eğitim sistemini çözümleyebilme
3Tarihsel dönemlerde Türk eğitim sistemindeki gelişmeleri açıklayabilme
4Türk Eğitim sistemindeki gelişmeleri eğitim alanındaki gelişmelerle karşılaştırma
5Türk Eğitimcilerinin eğitim sistemine olan katkılarını hatırlayabilme
6
7
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
1 Türklerin Müslüman olmalarından önce eğitim sistemleri 2 Türklerin Müslüman olmalarından sonra eğitim 3 Selçuklularda eğitim 4 Osmanlıların kuruluş döneminde eğitim 5 Osmanlıların yükselme döneminde eğitim 6 Türk eğitim sisteminde ilk yenileşme hareketleri 7 Tanzimat döneminde eğitim 8 Ara sınav 9 I. Meşrutiyet döneminde eğitim 10 II. Meşrutiyet döneminde eğitim 11 Kurtuluş Savaşı döneminde eğitim 12 M. Kemal Atatürk'ün eğitim anlayışı 13 Türkiye Cumhuriyeti döneminde eğitim 1923- 1946 Türkiye Cumhuriyeti döneminde eğitim 1946- 1980 14 Türkiye Cumhuriyeti döneminde eğitim 1981- 2018. Türkiye'de öğretmen yetiştirme 15 Final sınavı
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Türklerin Müslüman olmalarından önce eğitim sistemleri
2Türklerin Müslüman olmalarından sonra eğitim
3Selçuklularda eğitim
4Osmanlıların kuruluş döneminde eğitim
5Osmanlıların yükselme döneminde eğitim
6Türk eğitim sisteminde ilk yenileşme hareketleri
7Tanzimat döneminde eğitim
8Ara Sınav
9I. Meşrutiyet döneminde eğitim
10II. Meşrutiyet döneminde eğitim
11Kurtuluş Savaşı döneminde eğitim
12M. Kemal Atatürk'ün eğitim anlayışı
13Türkiye Cumhuriyeti döneminde eğitim 1923- 1946 Türkiye Cumhuriyeti döneminde eğitim 1946- 1980
14Türkiye Cumhuriyeti döneminde eğitim 1981- 2018. Türkiye'de öğretmen yetiştirme
15Final Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1. Y. K. Kaya (2014). Türk Eğitim Tarihi. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık. 2. İ. Güven (2015). Türk Eğitim Tarihi. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık. 3. E. Taşdemirci (2010). Türk Eğitim Tarihi. Ankara: Gündüz Eğitim ve Yayıncılık
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav11010
Final Sınavı11010
Derse Katılım14570
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)90
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25
ÖÇ15555555555555555555555555
ÖÇ25555555555555555555555555
ÖÇ35555555555555555555555555
ÖÇ45555555555555555555555555
ÖÇ55555555555555555555555555
ÖÇ65555555555555555555555555
ÖÇ75555555555555555555555555
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00