Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
PDR1042016335TÜRKÇE II: SÖZLÜ ANLATIMZorunlu122
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Duygu, düşünce ve hayalleri belli bir plan dahilinde sözlü olarak ifade edebilme
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Yrd. Doç. Dr. Hasan Hüseyin MUTLU
Öğrenme Çıktıları
1Sözlü anlatım ile ilgili temel konuları kavrayabilme.
2Sözlü anlatım ile ilgili yapılmış araştırmaları tarama ve onlardan faydalanabilme.
3Bir konuşmanın dil ve anlatım yanlışlarını düzeltebilme
4Türkçeyi sözlü olarak etkili biçimde kullanabilme
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
YOK
Dersin İçeriği
Türkçeyi sözlü olarak etkili biçimde kullanma çalışmaları
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Sözlü dilin ve sözlü iletişimin temel özellikleri.
2Sözlü anlatım; konuşma becerisinin temel özellikleri (doğal dili ve beden dilini kullanma)
3İyi bir konuşmanın temel ilkeleri; iyi bir konuşmacının temel özellikleri (vurgu, tonlama, duraklama; diksiyon vb. )
4Hazırlıksız ve hazırlıklı konuşma; hazırlıklı konuşmanın aşamaları
5Hazırlıksız ve hazırlıklı konuşma; hazırlıklı konuşmanın aşamaları
6Konuşma türleri: (karşılıklı konuşmalar, söyleşi, kendini tanıtma, soruları yanıtlama)
7Ara Sınav
8Konuşma türleri: yılbaşı, doğum, bayram v. b. önemli bir olayı kutlama, yol tarif etme, telefonla konuşma, iş isteme
9Konuşma türleri: Biriyle görüşme/röportaj yapma, radyo ve televizyon konuşmaları, değişik kültür, sanat programlarına konuşmacı olarak katılma v. b. )
10Değişik konularda hazırlıksız konuşma yapma, konuşma örnekleri üzerinde çalışmalar ve sözlü anlatım uygulamaları
11Değişik konularda hazırlıksız konuşma yapma, konuşma örnekleri üzerinde çalışmalar ve sözlü anlatım uygulamaları
12Değişik konularda hazırlıksız konuşma yapma, konuşma örnekleri üzerinde çalışmalar ve sözlü anlatım uygulamaları
13Konuşmalardaki dil ve anlatım yanlışlarını düzeltme
14Konuşmalardaki dil ve anlatım yanlışlarını düzeltme
15Genel Tekrar
16Final
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Aktaş, Ş. 2008; Yazılı ve Sözlü Anlatım, Akçağ Yayınları, Ankara
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Beyin Fırtınası5525
Bireysel Çalışma10220
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma111
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma717
Okuma515
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)60
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25
ÖÇ15555555545555555545544555
ÖÇ24555454445454555545345555
ÖÇ34455554555555434555544555
ÖÇ44555554545445555554555455
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00