Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
PDR1172016335EĞİTİM BİLİMİNE GİRİŞZorunlu115
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Bu derste eğitim ile ilgili temel kavramların ve eğitim temellerinin kavranmasının sağlanması amaçlanmaktadır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Yrd. Doç. Dr. Sanem TABAK, Dr. Öğr. Üyesi Çiğdem Akın Arıkan
Öğrenme Çıktıları
1Öğrenim süreci içinde mesleği ile ilgili alan bilgisini teorik ve uygulamalı olarak kazanabilme,
2Öğrenim süreci içinde eğitim bilimlerine ilişkin farkındalık kazanabilme
3Eğitim bilimi ve diğer disiplinler arasındaki ilişkiyi kavrayabilme
4Türk eğitim sisteminin sorunlarına ilişkin farkındalık kazanabilme
5Eğitim alanında yapılmış güncel çalışmaları yorumlayabilme
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Eğitimin temel kavramları, eğitimin diğer bilimlerle ilişkisi ve işlevleri (eğitimin felsefi, sosyal, hukuki, psikolojik, ekonomik, politik temelleri), eğitim biliminin tarihsel gelişimi, 21.yüzyılda eğitim biliminde yönelimler, eğitim biliminde araştırma yöntemleri, Türk Milli Eğitim Sisteminin yapısı ve özellikleri, eğitim sisteminde öğretmenin rolü, öğretmenlik mesleğinin özellikleri, öğretmen yetiştirme alanındaki uygulamalar ve gelişmeler.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Eğitim kavramının tarihsel gelişimi
2Bir meslek olarak öğretmenlik
3Eğitimin Felsefi Temelleri
4Eğitimin Toplumsal Temelleri
5Eğitimin Psikolojik Temelleri
6Eğitimin Yönetsel Temelleri
7Eğitimin Tarihsel Temelleri
8Ara Sınav
9Felsefe ve Eğitim İlişkisi
10Eğitim ve Toplumsal Değişme
11Eğitimde Araştırma
12Eğitim Alanında Güncel Araştırmalar
13Türk Eğitim Sisteminin Yapısı ve Sorunları
14Dönem Sonu Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Tanrıöğen, A., ve Sarpkaya, R. (Eds.). (2014). Eğitim Bilimine Giriş. Ankara: Anı Yayıncılık Celeb, C. (2004), Meslek Olarak Öğretmenlik, Ankara: Anı Yayıncılık. Akyüz, Y. (1982). Türk Eğitim Tarihi. Başlangıçtan 1982’ye, Ankara: Ankara Üniversitesi Eğitim Fakültesi Yayınları. Fidan, N. (1977). Eğitimde Yeni Kavramlar ve ilkeler, Ankara: Rehber Dağıtım. Gözütok, D. (2004). Öğretmenliğimi Geliştiriyorum, Siyasal Kitabevi. Kongar, E. (1976). İmparatorluktan Günümüze Türkiye’nin Toplumsal Yapısı, İstanbul: Cem Yayınevi.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Derse Katılım14570
Bireysel Çalışma10220
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma5420
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma2510
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma4520
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)140
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25
ÖÇ15555555555555555555555555
ÖÇ25555555555555555555555555
ÖÇ35555555555555555555555555
ÖÇ45555555555555555555555555
ÖÇ55555555555555555555555555
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00