|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | PDR1092016335 | YABANCI DİL I | Zorunlu | 1 | 1 | 2 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Bu ders ile öğrencilerin "Common European Framework" A1 düzeyinde İngilizcede öğrenmeleri,
- Temel dilbilgisine sahip olmaları,
- Dinlediklerini anlamaları,
- Karşılıklı konuşabilmeleri,
- Okuduklarını anlamaları,
- Kendilerini yazıyla ifade edebilmeleri amaçlanmaktadır
| Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Mine Bektaş , Halise YAVUZ | Öğrenme Çıktıları | 1 | Alanında yeterli olacak düzeyde (common European Framework A1) İngilizce bilgisine sahip olur. | 2 | Kısa, günlük metinleri kavrar. | 3 | Basit, günlük sohbetlere katılır. |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | • Introducing yourself and friends; saying hello and good-bye;
• Exchanging personal information
• Talking about jobs
• Counting numbers
• Talking about people’s ages, birthdays
• Talking about possessions
• Talking about the favourites we have got
• Talking about family members
• Talking about people’s physical appearances, characters and personalities
• Describing the places people live in
• Talking about the furniture and the things used at home
• Talking about food and drinks (Countable & Uncountable Nouns)
• Talking about daily routine (Present Simple)
• Talking about abilities (Can / Can't)
• Talking about free time activities | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Greetings; Introducing yourself: telling your name, occupation, nationality; Expressions for meeting new people and asking how they are; Subject Pronouns,Possessive Adjectives | | | 2 | Exchanging personal information (age, country, nationality, job) | | | 3 | Singular& Plural Nouns, This , That, These , Those | | | 4 | Asking Yes / No questions & Wh- questions using verb "to be" | | | 5 | “Have hot / has got”, Possessive Adjectives | | | 6 | Adjectives describing people and things | | | 7 | Revision and Consolidation | | | 8 | Mid-term Exam | | | 9 | Nouns used for family members, Talking about family relations; Possessive “’s”: asking and answering
questions about what people have; asking and answering questions about who things belong to | | | 10 | Adjectives describing people’s physical appearances and personalities | | | 11 | “There is / There are”, Adjectives used to describe places, Prepositions of Place | | | 12 | Nouns used for food and drinks (Countable & Uncountable Nouns)
“How much , How many, A lot of, Some, Any”Ordering food at a restaurant ( “Can I /we ..... please?”, “(What) would you like ....?”, “I’d like....”
“How much , How many, A lot of, Some, Any” | | | 13 | Talking about daily routine using present simple with common verbs, Using present simple negative | | | 14 | Asking present simple Yes / No questions, asking Wh- questions | | | 15 | Talking about abilities ( Can / Can't)
Talking about free time activities, Using like +-ing | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Soars John & Liz,-New Headway Beginner, Oxford | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | Derse Katılım | 2 | 14 | 28 | Bireysel Çalışma | 1 | 14 | 14 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 5 | 2 | 10 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 5 | 2 | 10 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | | * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|
|
|