Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | AİS1062022191 | SAĞLIĞI DEĞERLENDİRME | Zorunlu | 1 | 2 | 2 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Öğrencinin sağlığı değerlendirme yöntemlerini bilmesi
Öğrencinin hastanın sağlığı değerlendirme yöntemlerin kullanabilme becerisi kazanması. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr. Öğretim Üyesi Yasemin KALKAN UĞURLU |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Fiziksel muayene yöntemleri ile hemşirelik bakımı arasındaki ilişkiyi açıklar | 2 | İnspeksiyon, palpasyon, perküsyon, uygulayabilir |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Fiziksel muayene ve hemşirelik bakımı,
Hemşirelik bakımı için verilerin toplanması,
Fiziksel muayene yöntemleri (İnspeksiyon, palpasyon, perküsyon, oskültasyon, olfaksiyon).
Deri muayenesi,
Baş ve boyun muayenesi,
Akciğerler ve toraks muayenesi,
Kardiovasküler sistem değerlendirilmesi,
Abdomen muayenesi,
Nörolojik muayene,
Kas iskelet sistemi muayenesi,
Kulak, burun boğaz muayenesi,
Gözlerin değerlendirilmesi. . |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Giriş, programın açıklanması, kaynakların tanıtılması | | | 2 | Baş-Göz- Kulak- Burun-Boğazın Fizik Muayenesi | | | 3 | Kardiyovasküler Sistemin Fiziksel Muayenesi | | | 4 | Kardiyovasküler Sistemin Fiziksel Muayenesi | | | 5 | Solunum Sisteminin Fiziksel Muayenesi | | | 6 | Solunum Sisteminin Fiziksel Muayenesi | | | 7 | Gastrointestinal Sistemin Fiziksel Muayenesi | | | 8 | Gastrointestinal Sistemin Fiziksel Muayenesi | | | 9 | Üriner Sistemin Fiziksel Muayenesi | | | 10 | Endokrin Sistemin Fiziksel Muayenesi | | | 11 | Nörolojik Sistemin Fiziksel Muayenesi | | | 12 | Nörolojik Sistemin Fiziksel Muayenesi | | | 13 | Kas-İskelet Sistemin Fiziksel Muayenesi | | | 14 | Kas-İskelet Sistemin Fiziksel Muayenesi | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Enç, N. (2021). Sağlık Tanılaması ve Fiziksel Muayene ( 4.Baskı ). İstanbul. Nobel Tıp Kitapevleri,
Eti Aslan, F., & Karadağ Arlı, Ş. (2017). Sağlığın değerlendirilmesi ve klinik karar verme. Ankara: Akademisyen Kitabevi, 756-761. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Soru-Yanıt | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 6 | 1 | 6 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 5 | 2 | 10 |
| 14 | 3 | 42 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|