|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | AİS4012018191 | HEMŞİRELİKTE ÖĞRETİM | Zorunlu | 4 | 7 | 6 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Öğrencinin hemşirelik eğitimi sürecini açıklaması, eğitici olarak rolünü seçebilmesi ve etkili sunum yapabilmesi | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Do. Dr. Nilgün GÖKTEPE
Dr. Öğr. Üyesi Aslıhan ÇATIKER | Öğrenme Çıktıları | 1 | Hemşirelikte öğretim kavramlarını öğrenme, | 2 | Hemşirelikte öğretimin hemşirelik hizmetlerindeki önemini kavrama, | 3 | Sağlık eğitimcisinde aranan özellikleri bilme, | 4 | Hemşirelikte öğretim yöntemlerini uygulayabilme, | 5 | Hemşirelikte öğretimde eğitim araçlarını seçebilme ve kullanabilme, | 6 | Özel araçları geliştirebilme ve özel alanlara yönelik öğretimi planlayabilme ve uygulayabilme, |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Bu ders ile öğrenciler, toplumun sağlık sorunlarının tespit edebilir, bireylerin sağlıklarını koruyabilmeleri için eğitilmeleri amacıyla eğitim planı hazırlayabilir ve bu eğitimi uygulayabilir. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Hemşirelikte Öğretim-Tarihçe
Sağlık Hizmetlerinde Hemşirenin Eğitimci Rolü
Eğitim ile toplumun sağlık sorunları arasındaki ilişki | | | 2 | Eğitim Öğretimle İlgili Temel Kavramlar
Öğrenme Alanları
Öğrenme Kuramları | | | 3 | Pedagojik Androgojik Yaklaşım
Yetişkin Eğitimi | | | 4 | Program Geliştirme | | | 5 | Hemşirelikte Kanıta Dayalı Öğretim | | | 6 | Öğrenmeyi Etkileyen Temel Faktörler
Eğitimde İletişim Tekniklerini Kullanma | | | 7 | Öğrenme için Uygun Ortam Oluşturma | | | 8 | Arasınav | | | 9 | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | | | 10 | Simülasyonlar
Online Öğrenme Ortamı
Öğretim Teknolojileri ve Materyalleri | | | 11 | Etkili Sunum Tekniklerini Kullanma | | | 12 | Eğitimde Ölçme Değerlendirme | | | 13 | Sağlık Eğitimi
Hasta Eğitimi | | | 14 | Hizmet İçi Eğitim
Hemşirelikte Sürekli Eğitim | | | 15 | Klinik öğretim
Sağlık eğitiminde Etik | | | 16 | Dönem sonu sınavı | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | 1. Arslan S., Kuzu Kurban N. (2015) Hemşirelikte Öğretim ve Eğitimcinin Rolü, Anı Yayıncılık, Ankara.
2. Aykut, M., Çetinkaya, F., Öztürk, Y., Öztürk, A., Ceyhan, O, Gün, İ., Günay, O. (1999). Temel Sağlık Bakımında Sağlık Eğitimi El Kitabı, Erciyes Üniversitesi Matbaası, Kayseri.
3. Bahar, Z., Bayık, A. (1998) Sağlığın Geliştirilmesi ve Sağlık Eğitimi LEMON, T.C. Sağlık Bakanlığı, Tedavi Hizmetleri Genel Müdürlüğü, Yayın no:605, 1.baskı, Ankara.
4. Hacıalioğlu, N. (2011) Hemşirelikte Öğretim Öğrenme ve Eğitim, Nobel Kitapevi, İstanbul.
5. Kuzu Kurban N., Duruk N., Arslan S., Zencir G. (2015) Hemşirelikte Öğretim ve Eğiticinin Rolü, Anı Yayıncılık, Ankara.
6. Küçük Alemdar D., Kardaş F., Akgün Şahin Z. (2016) Hemşirelikte Klinik Öğretim Stratejileri, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara.
7. Özden M., (1991) Sağlık Eğitimi, Kadıoğlu Matbaası, Ankara.
8. Özvarış Ş. B., (2001) Sağlık Eğitimi ve Sağlığı Geliştirme, Hacettepe Halk Sağlığı Vakfı Yayınları, Ankara.
9. Özvarış Ş., B., (1997) Sağlık Eğitimine Bakış Hacettepe Halk Sağlığı Vakfı Yayınları, Ankara.
10. Pektekin Ç., Akın S. (2020) Sağlık Bilimlerinde Eğitim, İstanbul Tıp Kitabevleri, İstanbul.
11. Sözen C., (2003) Sağlık eğitimi , Palme yayıncılık, Ankara.
12. Tabak R. S., (2000) Sağlık Eğitimi Somgür Yayıncılık, Ankara. | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Derse Katılım | 14 | 2 | 28 | Tartışma | 14 | 1 | 14 | Soru-Yanıt | 14 | 2 | 28 | Takım/Grup Çalışması | 10 | 1 | 10 | Örnek Vaka İncelemesi | 10 | 1 | 10 | Rol Oynama / Dramatize Etme | 8 | 1 | 8 | Makale Kritik Etme | 6 | 1 | 6 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 8 | 2 | 16 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 | | 10 | 2 | 20 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 3 | 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ2 | 1 | 1 | 1 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ3 | 1 | 1 | 1 | 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ4 | 1 | 1 | 1 | 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ5 | 1 | 1 | 1 | 2 | 5 | 5 | 3 | 3 | 5 | 3 | 3 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ6 | 1 | 1 | 1 | 1 | 5 | 5 | 2 | 3 | 5 | 3 | 3 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|
|
|