Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
AİS4012018191HEMŞİRELİKTE ÖĞRETİMZorunlu476
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Öğrencinin hemşirelik eğitimi sürecini açıklaması, eğitici olarak rolünü seçebilmesi ve etkili sunum yapabilmesi
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Do. Dr. Nilgün GÖKTEPE Dr. Öğr. Üyesi Aslıhan ÇATIKER
Öğrenme Çıktıları
1Hemşirelikte öğretim kavramlarını öğrenme,
2Hemşirelikte öğretimin hemşirelik hizmetlerindeki önemini kavrama,
3Sağlık eğitimcisinde aranan özellikleri bilme,
4Hemşirelikte öğretim yöntemlerini uygulayabilme,
5Hemşirelikte öğretimde eğitim araçlarını seçebilme ve kullanabilme,
6Özel araçları geliştirebilme ve özel alanlara yönelik öğretimi planlayabilme ve uygulayabilme,
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Bu ders ile öğrenciler, toplumun sağlık sorunlarının tespit edebilir, bireylerin sağlıklarını koruyabilmeleri için eğitilmeleri amacıyla eğitim planı hazırlayabilir ve bu eğitimi uygulayabilir.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Hemşirelikte Öğretim-Tarihçe Sağlık Hizmetlerinde Hemşirenin Eğitimci Rolü Eğitim ile toplumun sağlık sorunları arasındaki ilişki
2Eğitim Öğretimle İlgili Temel Kavramlar Öğrenme Alanları Öğrenme Kuramları
3Pedagojik Androgojik Yaklaşım Yetişkin Eğitimi
4Program Geliştirme
5Hemşirelikte Kanıta Dayalı Öğretim
6Öğrenmeyi Etkileyen Temel Faktörler Eğitimde İletişim Tekniklerini Kullanma
7Öğrenme için Uygun Ortam Oluşturma
8Arasınav
9Öğretim Yöntem ve Teknikleri
10Simülasyonlar Online Öğrenme Ortamı Öğretim Teknolojileri ve Materyalleri
11Etkili Sunum Tekniklerini Kullanma
12Eğitimde Ölçme Değerlendirme
13Sağlık Eğitimi Hasta Eğitimi
14Hizmet İçi Eğitim Hemşirelikte Sürekli Eğitim
15Klinik öğretim Sağlık eğitiminde Etik
16Dönem sonu sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1. Arslan S., Kuzu Kurban N. (2015) Hemşirelikte Öğretim ve Eğitimcinin Rolü, Anı Yayıncılık, Ankara. 2. Aykut, M., Çetinkaya, F., Öztürk, Y., Öztürk, A., Ceyhan, O, Gün, İ., Günay, O. (1999). Temel Sağlık Bakımında Sağlık Eğitimi El Kitabı, Erciyes Üniversitesi Matbaası, Kayseri. 3. Bahar, Z., Bayık, A. (1998) Sağlığın Geliştirilmesi ve Sağlık Eğitimi LEMON, T.C. Sağlık Bakanlığı, Tedavi Hizmetleri Genel Müdürlüğü, Yayın no:605, 1.baskı, Ankara. 4. Hacıalioğlu, N. (2011) Hemşirelikte Öğretim Öğrenme ve Eğitim, Nobel Kitapevi, İstanbul. 5. Kuzu Kurban N., Duruk N., Arslan S., Zencir G. (2015) Hemşirelikte Öğretim ve Eğiticinin Rolü, Anı Yayıncılık, Ankara. 6. Küçük Alemdar D., Kardaş F., Akgün Şahin Z. (2016) Hemşirelikte Klinik Öğretim Stratejileri, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara. 7. Özden M., (1991) Sağlık Eğitimi, Kadıoğlu Matbaası, Ankara. 8. Özvarış Ş. B., (2001) Sağlık Eğitimi ve Sağlığı Geliştirme, Hacettepe Halk Sağlığı Vakfı Yayınları, Ankara. 9. Özvarış Ş., B., (1997) Sağlık Eğitimine Bakış Hacettepe Halk Sağlığı Vakfı Yayınları, Ankara. 10. Pektekin Ç., Akın S. (2020) Sağlık Bilimlerinde Eğitim, İstanbul Tıp Kitabevleri, İstanbul. 11. Sözen C., (2003) Sağlık eğitimi , Palme yayıncılık, Ankara. 12. Tabak R. S., (2000) Sağlık Eğitimi Somgür Yayıncılık, Ankara.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav122
Final Sınavı122
Derse Katılım14228
Tartışma14114
Soru-Yanıt14228
Takım/Grup Çalışması10110
Örnek Vaka İncelemesi10110
Rol Oynama / Dramatize Etme818
Makale Kritik Etme616
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma8216
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma14228
10220
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)172
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18
ÖÇ1111155455432555555
ÖÇ2111355555555555555
ÖÇ3111255555554555555
ÖÇ4111255555545555555
ÖÇ5111255335333555555
ÖÇ6111155235333555555
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00