Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
HEM3032018191RUH SAĞLIĞI VE HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİZorunlu3511
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Bu ders insan davranışlarını, davranışın olağan örüntülerini, ruh sağlığını etkileyen sosyal, kültürel değişimleri ve ruhsal sorunlara hemşirenin önleyici, iyileştirici ve rehabilite edici yaklaşımların aktarılmasını sağlar.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğretim Üyesi Nevin GÜNAYDIN
Öğrenme Çıktıları
1Ruh sağlığına ilişkin kavramları bilir.
2Psikiyatri hemşireliğinin görev ve rollerini kavrar
3Gelişim dönemi özelliklerini tanımlayabilir.
4Psikiyatrik hastalık ve dinamiklerini bilir.
5Hastalarla kurulan ilişki biçim ve içeriğini analiz edebilir
6Bakım planı geliştirebilir.
7Temel sağlık hizmetlerini ruhsal sağlıkla bütünleştirilebilir
8Etik ilke ve kavramların öneminin farkına varabilir.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Davranışın psikodinamik temelleri, psikiyatri hemşireliğine giriş, görüşme süreci, duygulanım bozuklukları, kişilik bozuklukları, madde kullanım bozuklukları, somatoform ve disosiyatif bozukluklar, psikosomatik bozukluklar, psikotik bozukluklar, nevrotik bozukluklar, cinsel uyum sorunları, deliryum, demans, amnestik ve diğer kognitif bozukluklar, çocukluk çağı ruhsal bozukluklar, psikiyatride tedavi yöntemleri, konsültasyon liyezon hemşireliği, yasal konular ve etik, toplum ruh sağlığı hizmetleri
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Ruhsal gelişim evreleri, Davranışın psikodinamik temelleri ,Savunma düzenekleri Psikiyatri Hemşireliği tarihçesi, amaçları ve temel ilkeleri
2Psikiyatri Hemşireliğinde Görüşme Süreci Psikosomatik Bozukluklar ve hemşirelik yaklaşımları
3Duygulanım Bozuklukları ve hemşirelik yaklaşımları
4Kişilik Bozuklukları ve hemşirelik yaklaşımları
5Madde Kullanım Bozuklukları ve hemşirelik yaklaşımları
6Somatoform ve Disosiyatif Bozukluklar ve hemşirelik yaklaşımları
7Psikotik Bozukluklar ve hemşirelik yaklaşımları
8Ara sınav
9Nevrotik Bozukluklar ve hemşirelik yaklaşımları
10Psikoseksüel Bozukları ve hemşirelik yaklaşımları
11Organik Ruhsal Bozukluklar ve hemşirelik yaklaşımları
12Çocukluk Çağı Ruhsal Bozuklukları ve hemşirelik yaklaşımları
13Psikiyatride Tedavi Yöntemleri, Konsültasyon Liyezon Hemşireliği
14Psikiyatride Yasal Konular ve Etik
15Toplum Ruh Sağlığı Hizmetleri ve Hemşirelik
16Dönem Sonu Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Özturk, O., Uluşahin, A. 2008. Ruh Sağlığı ve Bozuklukları, Ankara. Gectan, E. 1998. Psikodinamik Psikiyatri ve Normaldışı Davranışlar, Remzi Kitabevi, İstanbul. Kum, N. 1997. Psikiyatri Hemşireliği El Kitabı, Hacettepe Vakfı Yayınları, Ankara. Özcan, A ,2006. Hemşire-Hasta İlişkisi ve İletişim, System Offset, Ankara. Sheppard, M. 2003. Mental Health Work in the Community: Theory and Practice in Social Work and Psychiatric Nursing, The Falmer Press, UK.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav212
Final Sınavı212
Derse Katılım1414196
Bireysel Çalışma51470
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma4728
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma31442
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)340
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18
ÖÇ15345554535433  45 
ÖÇ25345554535433     
ÖÇ35345554535433     
ÖÇ45345554535433     
ÖÇ55345554535433     
ÖÇ65345554535433     
ÖÇ75345554535433     
ÖÇ85345554535433     
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00