|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | HEM3032018191 | RUH SAĞLIĞI VE HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ | Zorunlu | 3 | 5 | 11 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Bu ders insan davranışlarını, davranışın olağan örüntülerini, ruh sağlığını etkileyen sosyal, kültürel değişimleri ve ruhsal sorunlara hemşirenin önleyici, iyileştirici ve rehabilite edici yaklaşımların aktarılmasını sağlar. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Dr. Öğretim Üyesi Nevin GÜNAYDIN | Öğrenme Çıktıları | 1 | Ruh sağlığına ilişkin kavramları bilir. | 2 | Psikiyatri hemşireliğinin görev ve rollerini kavrar | 3 | Gelişim dönemi özelliklerini tanımlayabilir. | 4 | Psikiyatrik hastalık ve dinamiklerini bilir. | 5 | Hastalarla kurulan ilişki biçim ve içeriğini analiz edebilir | 6 | Bakım planı geliştirebilir. | 7 | Temel sağlık hizmetlerini ruhsal sağlıkla bütünleştirilebilir | 8 | Etik ilke ve kavramların öneminin farkına varabilir. |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Davranışın psikodinamik temelleri, psikiyatri hemşireliğine giriş, görüşme süreci, duygulanım bozuklukları, kişilik bozuklukları, madde kullanım bozuklukları, somatoform ve disosiyatif bozukluklar, psikosomatik bozukluklar, psikotik bozukluklar, nevrotik bozukluklar, cinsel uyum sorunları, deliryum, demans, amnestik ve diğer kognitif bozukluklar, çocukluk çağı ruhsal bozukluklar, psikiyatride tedavi yöntemleri, konsültasyon liyezon hemşireliği, yasal konular ve etik, toplum ruh sağlığı hizmetleri | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Ruhsal gelişim evreleri, Davranışın psikodinamik temelleri ,Savunma düzenekleri
Psikiyatri Hemşireliği tarihçesi, amaçları ve temel ilkeleri
| | | 2 | Psikiyatri Hemşireliğinde Görüşme Süreci
Psikosomatik Bozukluklar ve hemşirelik yaklaşımları
| | | 3 | Duygulanım Bozuklukları ve hemşirelik yaklaşımları | | | 4 | Kişilik Bozuklukları ve hemşirelik yaklaşımları | | | 5 | Madde Kullanım Bozuklukları ve hemşirelik yaklaşımları | | | 6 | Somatoform ve Disosiyatif Bozukluklar ve hemşirelik yaklaşımları | | | 7 | Psikotik Bozukluklar ve hemşirelik yaklaşımları | | | 8 | Ara sınav | | | 9 | Nevrotik Bozukluklar ve hemşirelik yaklaşımları | | | 10 | Psikoseksüel Bozukları ve hemşirelik yaklaşımları | | | 11 | Organik Ruhsal Bozukluklar ve hemşirelik yaklaşımları | | | 12 | Çocukluk Çağı Ruhsal Bozuklukları ve hemşirelik yaklaşımları | | | 13 | Psikiyatride Tedavi Yöntemleri, Konsültasyon Liyezon Hemşireliği | | | 14 | Psikiyatride Yasal Konular ve Etik | | | 15 | Toplum Ruh Sağlığı Hizmetleri ve Hemşirelik | | | 16 | Dönem Sonu Sınavı | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Özturk, O., Uluşahin, A. 2008. Ruh Sağlığı ve Bozuklukları, Ankara.
Gectan, E. 1998. Psikodinamik Psikiyatri ve Normaldışı Davranışlar, Remzi Kitabevi, İstanbul.
Kum, N. 1997. Psikiyatri Hemşireliği El Kitabı, Hacettepe Vakfı Yayınları, Ankara.
Özcan, A ,2006. Hemşire-Hasta İlişkisi ve İletişim, System Offset, Ankara.
Sheppard, M. 2003. Mental Health Work in the Community: Theory and Practice in Social Work and Psychiatric Nursing, The Falmer Press, UK.
| Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 | Final Sınavı | 2 | 1 | 2 | Derse Katılım | 14 | 14 | 196 | Bireysel Çalışma | 5 | 14 | 70 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 4 | 7 | 28 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 3 | 14 | 42 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 5 | 3 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 3 | 5 | 4 | 3 | 3 | | | 4 | 5 | | ÖÇ2 | 5 | 3 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 3 | 5 | 4 | 3 | 3 | | | | | | ÖÇ3 | 5 | 3 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 3 | 5 | 4 | 3 | 3 | | | | | | ÖÇ4 | 5 | 3 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 3 | 5 | 4 | 3 | 3 | | | | | | ÖÇ5 | 5 | 3 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 3 | 5 | 4 | 3 | 3 | | | | | | ÖÇ6 | 5 | 3 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 3 | 5 | 4 | 3 | 3 | | | | | | ÖÇ7 | 5 | 3 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 3 | 5 | 4 | 3 | 3 | | | | | | ÖÇ8 | 5 | 3 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 3 | 5 | 4 | 3 | 3 | | | | | |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|
|
|