Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
AİS3022016191SAĞLIK SOSYOLOJİSİZorunlu363
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Toplumda sağlık ve hastalığı etkileyen sosyal faktörlerin öğretilerek, sağlık hizmetlerinin sunumunda bu bilgilerin kullanılmasının sağlanması bu dersin amacıdır
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğr. Üyesi Aslıhan ÇATIKER
Öğrenme Çıktıları
1Sağlık ve hastalığı etkileyen sosyal faktörleri öğrenir.
2Toplumun kültürel değerlerinin sağlık ve hastalık üzerine etkilerini bilir.
3Sağlık hizmeti veren personel ile hasta arasındaki iletişiminin önemini kavrar.
4Birey, aile ve toplumun sağlık-hastalık kavramına bakışını değerlendirerek sağlık hizmetlerini planlar.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Sağlık Sosyolojisinin Doğuşu, Gelişimi ve Konu Alanları, Sağlık Sosyolojisinde Kullanılan Temel Kavramlar, Toplumsal Bir Hizmet Alanı Olarak Sağlık-Hastalık Sistemi, Sağlık-Hastalık Olgusu ve Kültürel İlişkiler, Sağlık-Hastalık Olgusunu Doğrudan ve Dolaylı Etkileyen Faktörler, Hasta-Hekim- Hemşire İlişkisi, Hasta-Hastane İlişkisi, Transkültürel Hemşirelik Modeli, Sağlıkta Eşitsizlikler, Türkiye’de Sağlık Politikaları, Tıbbi Etik.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Dersin Tanıtımı ve Giriş
2Sağlık Sosyolojisinin Doğuşu, Gelişimi ve Konu Alanları
3Sağlık Sosyolojisinde Kullanılan Temel Kavramlar
4Hastalık Olgusu ve Hasta Rolü
5Toplumsal Bir Hizmet Alanı Olarak Sağlık-Hastalık Sistemi
6Sağlık-Hastalık Olgusu ve Kültürel İlişkiler
7Sağlık-Hastalık Olgusu ve Toplumsal İlişkiler
8Ara sınav
9Sağlık-Hastalık Olgusu ve Ekonomik, Siyasal İlişkiler
10Hasta-Hekim- Hemşire İlişkisi
11Hasta-Hastane İlişkisi
12Transkültürel Hemşirelik Modeli
13Sağlıkta Eşitsizlikler
14Türkiye’de Sağlık politikaları
15Tıbbi Etik
16Dönem Sonu Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1. Cirhinlioğlu, Z. (2014). Sağlık Sosyolojisi, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara. 2. Daşlı, Y., Bulut, E. (2019). Sağlık Sosyolojisi, Anı Yayıncılık, Ankara. 3. Fişek, Nusret. (1991). “T.C Hükümetlerinde Sağlık Politikaları”, Toplum ve Hekim, Sayı:48, Aralık. 4. Kasapoğlu, A. (1999). Toplumbilim, Sağlık Sosyolojisi Türkiye’den Araştırmalar, Sosyoloji Derneği Yayınları VI, Ankara. 5. Kızılçelik, S. (1996). Türkiye’nin Sağlık Sistemi Bir Medikal Sosyoloji Denemesi, Saray Kitapevleri, İzmir. 6. Sarı, Ö., Atılgan, KG. (2012). Sağlık Sosyolojisi, Karatay Akademi, Konya. 7. Tecim E. (2018). Sağlık Sosyolojisi, Çizgi Kitabevi, İstanbul.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav122
Final Sınavı122
Bütünleme Sınavı11010
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma8324
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma14342
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)80
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18
ÖÇ1143551152311125155
ÖÇ2143551153311134155
ÖÇ3143554554455123555
ÖÇ4143555553552455155
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00