|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | AİS3022016191 | SAĞLIK SOSYOLOJİSİ | Zorunlu | 3 | 6 | 3 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Toplumda sağlık ve hastalığı etkileyen sosyal faktörlerin öğretilerek, sağlık hizmetlerinin sunumunda bu bilgilerin kullanılmasının sağlanması bu dersin amacıdır | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Dr. Öğr. Üyesi Aslıhan ÇATIKER | Öğrenme Çıktıları | 1 | Sağlık ve hastalığı etkileyen sosyal faktörleri öğrenir. | 2 | Toplumun kültürel değerlerinin sağlık ve hastalık üzerine etkilerini bilir. | 3 | Sağlık hizmeti veren personel ile hasta arasındaki iletişiminin önemini kavrar. | 4 | Birey, aile ve toplumun sağlık-hastalık kavramına bakışını
değerlendirerek sağlık hizmetlerini planlar. |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Sağlık Sosyolojisinin Doğuşu,
Gelişimi ve Konu Alanları,
Sağlık Sosyolojisinde Kullanılan Temel Kavramlar,
Toplumsal Bir Hizmet Alanı Olarak Sağlık-Hastalık Sistemi,
Sağlık-Hastalık Olgusu ve Kültürel İlişkiler,
Sağlık-Hastalık Olgusunu Doğrudan ve Dolaylı Etkileyen Faktörler,
Hasta-Hekim- Hemşire İlişkisi,
Hasta-Hastane İlişkisi,
Transkültürel Hemşirelik Modeli,
Sağlıkta Eşitsizlikler,
Türkiye’de Sağlık Politikaları, Tıbbi Etik. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Dersin Tanıtımı ve Giriş | | | 2 | Sağlık Sosyolojisinin Doğuşu, Gelişimi ve Konu Alanları | | | 3 | Sağlık Sosyolojisinde Kullanılan Temel Kavramlar | | | 4 | Hastalık Olgusu ve Hasta Rolü | | | 5 | Toplumsal Bir Hizmet Alanı Olarak Sağlık-Hastalık Sistemi | | | 6 | Sağlık-Hastalık Olgusu ve Kültürel İlişkiler | | | 7 | Sağlık-Hastalık Olgusu ve Toplumsal İlişkiler | | | 8 | Ara sınav | | | 9 | Sağlık-Hastalık Olgusu ve Ekonomik, Siyasal İlişkiler | | | 10 | Hasta-Hekim- Hemşire İlişkisi | | | 11 | Hasta-Hastane İlişkisi | | | 12 | Transkültürel Hemşirelik Modeli | | | 13 | Sağlıkta Eşitsizlikler | | | 14 | Türkiye’de Sağlık politikaları | | | 15 | Tıbbi Etik | | | 16 | Dönem Sonu Sınavı | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | 1. Cirhinlioğlu, Z. (2014). Sağlık Sosyolojisi, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara.
2. Daşlı, Y., Bulut, E. (2019). Sağlık Sosyolojisi, Anı Yayıncılık, Ankara.
3. Fişek, Nusret. (1991). “T.C Hükümetlerinde Sağlık Politikaları”, Toplum ve Hekim, Sayı:48, Aralık.
4. Kasapoğlu, A. (1999). Toplumbilim, Sağlık Sosyolojisi Türkiye’den Araştırmalar, Sosyoloji Derneği Yayınları VI, Ankara.
5. Kızılçelik, S. (1996). Türkiye’nin Sağlık Sistemi Bir Medikal Sosyoloji Denemesi, Saray Kitapevleri, İzmir.
6. Sarı, Ö., Atılgan, KG. (2012). Sağlık Sosyolojisi, Karatay Akademi, Konya.
7. Tecim E. (2018). Sağlık Sosyolojisi, Çizgi Kitabevi, İstanbul. | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Bütünleme Sınavı | 1 | 10 | 10 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 8 | 3 | 24 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 1 | 4 | 3 | 5 | 5 | 1 | 1 | 5 | 2 | 3 | 1 | 1 | 1 | 2 | 5 | 1 | 5 | 5 | ÖÇ2 | 1 | 4 | 3 | 5 | 5 | 1 | 1 | 5 | 3 | 3 | 1 | 1 | 1 | 3 | 4 | 1 | 5 | 5 | ÖÇ3 | 1 | 4 | 3 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 1 | 2 | 3 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ4 | 1 | 4 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 | 5 | 2 | 4 | 5 | 5 | 1 | 5 | 5 |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|
|
|