Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | AİS2082016191 | MESLEKİ İNGİLİZCE II | Zorunlu | 2 | 4 | 2 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Sağlık organizasyonlarında kullanılan İngilizce anahtar kelimeleri ve hemşirelik kavramlarını bilme, profesyonel yaşantıda hasta
ve sağlık ekibi ile İngilizce iletişim kurabilme, temel mesleki İngilizce yayınları izleyebilme becerisini kazandırmaktır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Okt. Halise YAVUZ |
Öğrenme Çıktıları |
1 | İngilizce konuşma becerisi kazanır. | 2 | Hemşirelik ile ilgili İngilizce literatür okur. | 3 | Hemşirelik ile ilgili terminoloji öğrenir. | 4 | İngilizce okuma, yazma ve anlama becerileri kazanır. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Bu ders İngilizce dilbilgisi yapısının kavranmasını ve kullanılmasını; yanısıra, mesleki alanda kullanılacak mesleki terminolojinin
öğrenciye kazandırılmasını içermektedir. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Revision of tenses
Polite Requests: Asking for permission; Making requests
| | | 2 | A dialogue between a doctor and a patient at the doctor's office
Asking and answering questions about one's daily routine at the hospital | | | 3 | Present continuous tense;
Reading a text what is happening at the hospital now | | | 4 | Vocabulary: parts of the hospitals; lab tools/medical supplies
Dialogues between a supervisor and an intern nurse in a hospital
| | | 5 | Conjunctions: and,but, so, because
Vocabulary: Body movements
| | | 6 | Reading about human body
Common adjectives
Writing an e-mail | | | 7 | Expressing advice: Should/Shouldn't
Vocabulary: physical appearance adjectives; types of food
Reading a text about dietician | | | 8 | MID-TERM EXAM
| | | 9 | Dialogue between a dietician and a patient
Reading a text about a healthy diet
Role-play a situation between a dietician and a patient | | | 10 | Expressing Rules (must / mustn't)
Reading a text about healthy foods
Making a list of rules at a hospital / clinic / lab you work | | | 11 | Making Predictions (Simple Future Tense)
Reading a text about future predictions about the future of medicine
Diccussing about possible future advances in medicine | | | 12 | Making Plans (Be going to future)
Dialogues about future plans; Talking about weekend plans
Adjectives related to feelings | | | 13 | Simple past tense (affirmative )
Dental vocabulary
Dialogues between a dentist and a patient | | | 14 | Simple past tense (negative / question)
Reading a text about a medical secretary; Role play a medical appointment
Writing a paragraph about your last weekend | | | 15 | Role-play dialogues between a doctor and a patient; a nurse and a patient; a dentist and a patient; a dietician and a patient; a medical secretary and apatient | | | 16 | FINAL EXAM | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 15 | 2 | 30 |
Bireysel Çalışma | 10 | 2 | 20 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 5 | 1 | 5 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 7 | 1 | 7 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | | | | | | | | | | | | | | 5 | | 5 | 5 | 5 | ÖÇ2 | | | | | | | | | | | | | | 3 | | | 5 | 5 | ÖÇ3 | | | | | | | | | | | | | | | | 3 | 3 | 3 | ÖÇ4 | | | | | | | | | | | | | | | | 4 | 5 | 5 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|