Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
AİS2062016191HEMŞİRELİKTE ETİKZorunlu244
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Bu ders, bakım hizmeti verirken etik duyarlılığa sahip olma, etik ilkelerin ve temel hemşirelik değerlerinin önemini anlama, etikle ilişkili kavramları öğrenmeyi ve hasta haklarıyla uyumlu etik karar verebilmek ve verdiği kararların sorumluluğunu üstlenebilmeyi içerir.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Aslıhan Çatıker, Figen Baykal Top
Öğrenme Çıktıları
1Etik ve temel kavramları tanımlama
2Etik ilke ve kodları öğrenme
3Etik ikilemleri tanıma, karar verme modellerini öğrenme
4Etik ikilemlerde uygun yaklaşımı öğrenme
5Etik ikilemlerle ilgili vaka çalışmalarını analiz etme
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Etik ve ahlak tanımları, sağlık hizmetlerinde ve hemşirelikte etiğin önemi, etik ve deontolojinin tarihsel gelişimi, etik kodlar, değer, etik duyarlılık ve hasta hakları, etik teori ve yaklaşımlar, hemşirelikte bilme yolları-etik bilme, ahlaki gelişim ve etik karar verme, etik karar vermeye rehber modeller, etik ikilemler ve hemşirelik yaklaşımları, etik kurullar, hemşirelik araştırmalarında etik, vaka tartışmaları ve grup çalışmaları
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Dersin tanıtımı, etik ve ahlak tanımları, etik ilkeler
2Etik ve deontolojinin tarihsel gelişimi
3Sağlık hizmetlerinde ve hemşirelikte etiğin önemi, meslekleşme süreci
4Hemşirelikte etik kodlar
5Değer, etik duyarlılık ve hasta hakları
6Etik teori ve yaklaşımlar
7Malpraktis
8Vize
9Ahlaki gelişim ve etik karar verme
10Etik karar vermeye rehber modeller
11Etik ikilemler ve hemşirelik yaklaşımı
12Etik kurullar ve hemşirelik araştırmalarında etik
13Vaka tartışmaları ve hemşirelik yaklaşımı
14Vaka tartışmaları ve hemşirelik yaklaşımı
15Grup çalışması
16Final
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Terakye, G. Ocakçı, AF. (2013) Etik Konulardan Seçmeler, İstanbul Medikal yayıncılık, İstanbul. Burkhardt, MA. Çev Ed.: Alpar, ŞE, Bahçecik, N., Karabacak, Ü. (2013) Çağdaş Hemşirelikte Etik, İstanbul Tıp Kitabevi, İstanbul. Şentürk, SE. (2013) Meslek Olarak Hemşirelik ve Hemşirelikte Etik, Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul. Fry S. F. Çev: Bağ B. (2000) Hemşirelik Uygulamalarında Etik, ICN Yayınları, Bakanlar Matbaacılık, Aktif Yayınevi, İstanbul.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav122
Final Sınavı122
Derse Katılım14228
Takım/Grup Çalışması7214
Örnek Vaka İncelemesi7214
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma7321
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma14342
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)123
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18
ÖÇ1                  
ÖÇ2                  
ÖÇ3                  
ÖÇ4                  
ÖÇ5                  
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00