|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | AİS2062016191 | HEMŞİRELİKTE ETİK | Zorunlu | 2 | 4 | 4 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Bu ders, bakım hizmeti verirken etik duyarlılığa sahip olma, etik ilkelerin ve temel hemşirelik değerlerinin önemini anlama, etikle ilişkili kavramları öğrenmeyi ve hasta haklarıyla uyumlu etik karar verebilmek ve verdiği kararların sorumluluğunu üstlenebilmeyi içerir. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Aslıhan Çatıker, Figen Baykal Top | Öğrenme Çıktıları | 1 | Etik ve temel kavramları tanımlama | 2 | Etik ilke ve kodları öğrenme | 3 | Etik ikilemleri tanıma, karar verme modellerini öğrenme | 4 | Etik ikilemlerde uygun yaklaşımı öğrenme | 5 | Etik ikilemlerle ilgili vaka çalışmalarını analiz etme |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Etik ve ahlak tanımları, sağlık hizmetlerinde ve hemşirelikte etiğin önemi, etik ve deontolojinin tarihsel gelişimi, etik kodlar, değer, etik duyarlılık ve hasta hakları, etik teori ve yaklaşımlar, hemşirelikte bilme yolları-etik bilme, ahlaki gelişim ve etik karar verme, etik karar vermeye rehber modeller, etik ikilemler ve hemşirelik yaklaşımları, etik kurullar, hemşirelik araştırmalarında etik, vaka tartışmaları ve grup çalışmaları | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Dersin tanıtımı, etik ve ahlak tanımları, etik ilkeler | | | 2 | Etik ve deontolojinin tarihsel gelişimi | | | 3 | Sağlık hizmetlerinde ve hemşirelikte etiğin önemi, meslekleşme süreci | | | 4 | Hemşirelikte etik kodlar | | | 5 | Değer, etik duyarlılık ve hasta hakları | | | 6 | Etik teori ve yaklaşımlar | | | 7 | Malpraktis | | | 8 | Vize | | | 9 | Ahlaki gelişim ve etik karar verme | | | 10 | Etik karar vermeye rehber modeller | | | 11 | Etik ikilemler ve hemşirelik yaklaşımı | | | 12 | Etik kurullar ve hemşirelik araştırmalarında etik | | | 13 | Vaka tartışmaları ve hemşirelik yaklaşımı | | | 14 | Vaka tartışmaları ve hemşirelik yaklaşımı | | | 15 | Grup çalışması | | | 16 | Final | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Terakye, G. Ocakçı, AF. (2013) Etik Konulardan Seçmeler, İstanbul Medikal yayıncılık, İstanbul.
Burkhardt, MA. Çev Ed.: Alpar, ŞE, Bahçecik, N., Karabacak, Ü. (2013) Çağdaş Hemşirelikte Etik, İstanbul Tıp Kitabevi, İstanbul.
Şentürk, SE. (2013) Meslek Olarak Hemşirelik ve Hemşirelikte Etik, Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul.
Fry S. F. Çev: Bağ B. (2000) Hemşirelik Uygulamalarında Etik, ICN Yayınları, Bakanlar Matbaacılık, Aktif Yayınevi, İstanbul.
| Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Derse Katılım | 14 | 2 | 28 | Takım/Grup Çalışması | 7 | 2 | 14 | Örnek Vaka İncelemesi | 7 | 2 | 14 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 3 | 21 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | | * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|
|
|