|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | HEM1032016191 | FİZYOLOJİ | Zorunlu | 1 | 1 | 4 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Hemşirelik uygulamaları açısından insan fizyolojisi ile ilgili temel bilgilerin verilmesini ve insan vücudunu oluşturan hücre, doku, organ ve sistemlerin normal işleyiş mekanizmalarının öğretilmesini amaçlar. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Yrd. Doç. Dr. Ali ASLAN, Yrd. Doç. Dr. Selma CIRRIK, Yrd. Doç. Dr. Arzu ŞAHİN | Öğrenme Çıktıları | 1 | Hücre fizyolojisini, hücre zarından geçiş /taşınma mekanizmalarını ve homeostazisi öğrenir. | 2 | Uyarılabilen dokuları, impuls ve aksiyon potansiyelinin oluşum mekanizmasını, düz, çizgili ve kalp kasının kasılma mekanizmalarını tanımlar. | 3 | Böbrekte metabolik atıkların eliminasyonu, idrar oluşumu, nefronun fonksiyonel yapısı, sıvı-elektrolit ve asit-baz dengesinin sağlanmasında böbreğin rolünü öğrenir. | 4 | Nöronların ve sinapsların yapısını, impuls iletiminin mekanizmasını ve özelliklerini açıklar. | 5 | Kanın yapısını, görevlerini, pıhtılaşma mekanizmasını, kan uyuşmazlıklarını, bağışıklık mekanizmalarını, sedimentasyon ve hematokriti açıklar. | 6 | Kalp siklusunu, kalbin iletim sisteminin yapısını ve kalp içi impuls iletiminin özelliklerini ifade eder. | 7 | Damar sisteminin ve kalp içinde kan akımının özelliklerini, nabız ve tansiyonu belirleyen faktörleri, pulmoner ve sistemik dolaşımı tanımlar. | 8 | Solunum mekaniğini, inspirasyon/ekspirasyon gibi akciğer fonksiyonu ile ilgili temel olayları, akciğer hacimleri ve kapasitelerini açıklar. | 9 | Kadın ve erkek üreme sistemi organlarının işlevlerini spermatogenez/oogenezi, menstruel siklus evrelerini, ereksiyon ve ejakülasyon mekanizmalarını, fertilizasyonu kavrar. | 10 | Endokrin bezlerin fizyolojik işlevlerini kavrar. | 11 | Sindirim organlarının işlevlerini ve sindirim/emilim olaylarının mekanizmasını tanımlar. | 12 | Dokunma, görme, işitme, tat ve koku gibi duyularının fizyolojisini kavrar. | 13 | Merkezi, periferik ve otonom sinir sistemlerinin fonksiyonel yapısını, işleyişini ve fonksiyonlarını öğrenir. |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Fizyolojiye giriş ve homeostazis. Hücre fizyolojisi. Uyarılabilen dokular, dinlenim ve aksiyon potansiyeli. Kas fizyolojisi, Kan fizyolojisi. Solunum sistemi fizyolojisi, Dolaşım sistemi fizyolojisi. Sindirim sistemi fizyolojisi. Boşaltım sistemi fizyolojisi. Üreme sistemi fizyolojisi. Endokrin sistem fizyolojisi. Duyu fizyolojisi. Sinir sistemi fizyolojisi. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Hücre fizyolojisi. | | | 2 | Kas ve hareket sistemi fizyolojisi. | | | 3 | Kan fizyolojisi. | | | 4 | Kan fizyolojisi. | | | 5 | Kalp ve dolaşım sistemi fizyolojisi.
| | | 6 | Kalp ve dolaşım sistemi fizyolojisi.
| | | 7 | Ara Sınav | | | 8 | Solunum sistemi fizyolojisi. | | | 9 | Sindirim sistemi fizyolojisi. | | | 10 | Boşaltım sistemi fizyolojisi. | | | 11 | Endokrin sistem fizyolojisi. | | | 12 | Endokrin sistem fizyolojisi. | | | 13 | Sinir Sistemi Fizyolojisi | | | 14 | Sinir Sistemi Fizyolojisi | | | 15 | Kadın ve erkek üreme sistemi fizyolojisi. | | | 16 | Final Sınavı | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | -Fizyoloji, GUYTON, Nobel Tıp Kitabevi Yayını
-Fizyoloji, GANONG W.F., Barış Kitabevi Yayını | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | Bütünleme Sınavı | 1 | 1 | 1 | Derse Katılım | 1 | 42 | 42 | Bireysel Çalışma | 1 | 45 | 45 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 5 | | 1 | | | 1 | | | | | | | | | | | | | ÖÇ2 | 5 | | 1 | | | 1 | | | | | | | | | | | | | ÖÇ3 | 5 | | 1 | | | 1 | | | | | | | | | | | | | ÖÇ4 | 5 | | 1 | | | 1 | | | | | | | | | | | | | ÖÇ5 | 5 | | 1 | | | 1 | | | | | | | | | | | | | ÖÇ6 | 5 | | 1 | | | 1 | | | | | | | | | | | | | ÖÇ7 | 5 | | 1 | | | 1 | | | | | | | | | | | | | ÖÇ8 | 5 | | 1 | | | 1 | | | | | | | | | | | | | ÖÇ9 | 5 | | 1 | | | 1 | | | | | | | | | | | | | ÖÇ10 | 5 | | 1 | | | 1 | | | | | | | | | | | | | ÖÇ11 | 5 | | 1 | | | 1 | | | | | | | | | | | | | ÖÇ12 | 5 | | 1 | | | 1 | | | | | | | | | | | | | ÖÇ13 | 5 | | 1 | | | 1 | | | | | | | | | | | | |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|
|
|