Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
İLF4082022371DİN EĞİTİMİZorunlu484
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Ders, öğrencilerin eğitim ve din eğitimi ile ilgili kavramları tanımlamasını, din eğitimi biliminin alanını, amaç ve görevlerini tanımasını, dini gelişim teorileri ve öğrenme ilişkisini kavramasını, Türkiye´de din eğitiminin tarihi gelişimi ve hukuki dayanakları hakkında bilgi sahibi olmasını, din eğitiminde program geliştirme ve yaklaşımlar ile öğretmen yeterlikleri konusunda bilgilenmeyi, din eğitiminin güncel meselelerini bilip tartışmasını amaçlamaktadır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğr. Üyesi İdris ERTÜRK
Öğrenme Çıktıları
11. Eğitim ve din eğitimi ile ilgili kavramları tanımlar.
22. Din eğitimi biliminin alan, amaç ve görevlerini açıklar.
33. Türkiye’de din eğitiminin tarihi süreçlerini açıklar ve değerlendirir.
44. Din eğitim ve öğretiminde farklı program ve yaklaşımları tanır.
55. Din eğitiminin güncel meselelerini tartışır.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Eğitim ve din eğitimi bilimi ile ilgili tanım ve kavramlar. Din eğitimi biliminin diğer bilimlerle ilişkisi. Din eğitimi biliminin alanı, amacı ve görevleri. Türkiye´de din eğitim ve öğretiminin tarihsel gelişimi. Türkiye´de din eğitiminin hukuki dayanakları. Dini gelişim ve öğrenme. Din öğretiminde program geliştirme ve yaklaşımlar. Din dersi öğretmen yeterlikleri ve eğitimi. Ailede din eğitimi. Mesleki din eğitimi ve İmam Hatip Liseleri, Diyanet İşleri Başkanlığı, Din eğitimi ve din Hizmetleri. Yetişkin din eğitimi, Yüksek din öğretimi, Din eğitimi ve öğretiminin güncel problemleri.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Eğitim ve din eğitimi bilimi ile ilgili tanım ve kavramlar
2Din eğitimi biliminin alanı, amacı ve görevleri
3ürkiye´de din eğitim ve öğretiminin tarihsel gelişimi
4Türkiye´de din eğitiminin hukuki dayanakları
5Din öğretiminde program geliştirme ve yaklaşımlar
6Dini gelişim ve öğrenme
7Din dersi öğretmen yeterlikleri ve eğitimi
8Ara sınav
9Ailede din eğitimi
10Mesleki din eğitimi ve İmam Hatip Liseleri
11Diyanet İşleri Başkanlığı, Din eğitimi ve din Hizmetleri
12Yetişkin din eğitimi
13Yüksek Din öğretimi
14Din eğitimi ve öğretiminin güncel problemleri
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
İbrahim Turan- Bayramali Nazıroğlu (ed.), Din Eğitimi, (Ankara: Bilay Yayınları, 4. Baskı, 2021). Hasan Dam (ed.), Din Eğitimi, (İstanbul: Lisans Yayınları, 2018). Cemal Tosun, Din Eğitimi Bilimine Giriş, (Ankara: Pegem Akademi Yayınları, 8. Baskı, 2015) Nurullah Altaş, Din Eğitimi, (Ankara: Nobel Yayınları, 2. Baskı, 2022)
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Makale Kritik Etme12020
Bireysel Çalışma12020
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma12020
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma12020
Okuma12525
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)107
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20
ÖÇ133333333333333333333
ÖÇ233333333333333333333
ÖÇ333333333333333333333
ÖÇ433333333333333333333
ÖÇ533333333333333333333
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00