Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | İLF4082022371 | DİN EĞİTİMİ | Zorunlu | 4 | 8 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Ders, öğrencilerin eğitim ve din eğitimi ile ilgili kavramları tanımlamasını, din eğitimi biliminin alanını, amaç ve görevlerini tanımasını, dini gelişim teorileri ve öğrenme ilişkisini kavramasını, Türkiye´de din eğitiminin tarihi gelişimi ve hukuki dayanakları hakkında bilgi sahibi olmasını, din eğitiminde program geliştirme ve yaklaşımlar ile öğretmen yeterlikleri konusunda bilgilenmeyi, din eğitiminin güncel meselelerini bilip tartışmasını amaçlamaktadır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr. Öğr. Üyesi İdris ERTÜRK |
Öğrenme Çıktıları |
1 | 1. Eğitim ve din eğitimi ile ilgili kavramları tanımlar. | 2 | 2. Din eğitimi biliminin alan, amaç ve görevlerini açıklar. | 3 | 3. Türkiye’de din eğitiminin tarihi süreçlerini açıklar ve değerlendirir. | 4 | 4. Din eğitim ve öğretiminde farklı program ve yaklaşımları tanır. | 5 | 5. Din eğitiminin güncel meselelerini tartışır. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Eğitim ve din eğitimi bilimi ile ilgili tanım ve kavramlar. Din eğitimi biliminin diğer bilimlerle ilişkisi. Din eğitimi biliminin alanı, amacı ve görevleri. Türkiye´de din eğitim ve öğretiminin tarihsel gelişimi. Türkiye´de din eğitiminin hukuki dayanakları. Dini gelişim ve öğrenme. Din öğretiminde program geliştirme ve yaklaşımlar. Din dersi öğretmen yeterlikleri ve eğitimi. Ailede din eğitimi. Mesleki din eğitimi ve İmam Hatip Liseleri, Diyanet İşleri Başkanlığı, Din eğitimi ve din Hizmetleri. Yetişkin din eğitimi, Yüksek din öğretimi, Din eğitimi ve öğretiminin güncel problemleri. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Eğitim ve din eğitimi bilimi ile ilgili tanım ve kavramlar | | | 2 | Din eğitimi biliminin alanı, amacı ve görevleri | | | 3 | ürkiye´de din eğitim ve öğretiminin tarihsel gelişimi | | | 4 | Türkiye´de din eğitiminin hukuki dayanakları | | | 5 | Din öğretiminde program geliştirme ve yaklaşımlar | | | 6 | Dini gelişim ve öğrenme | | | 7 | Din dersi öğretmen yeterlikleri ve eğitimi | | | 8 | Ara sınav | | | 9 | Ailede din eğitimi | | | 10 | Mesleki din eğitimi ve İmam Hatip Liseleri | | | 11 | Diyanet İşleri Başkanlığı, Din eğitimi ve din Hizmetleri | | | 12 | Yetişkin din eğitimi | | | 13 | Yüksek Din öğretimi | | | 14 | Din eğitimi ve öğretiminin güncel problemleri | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
İbrahim Turan- Bayramali Nazıroğlu (ed.), Din Eğitimi, (Ankara: Bilay Yayınları, 4. Baskı, 2021).
Hasan Dam (ed.), Din Eğitimi, (İstanbul: Lisans Yayınları, 2018).
Cemal Tosun, Din Eğitimi Bilimine Giriş, (Ankara: Pegem Akademi Yayınları, 8. Baskı, 2015)
Nurullah Altaş, Din Eğitimi, (Ankara: Nobel Yayınları, 2. Baskı, 2022) |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Makale Kritik Etme | 1 | 20 | 20 |
Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Okuma | 1 | 25 | 25 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ5 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|