Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
İLF4022022371KUR'AN OKUMA VE TECVİD VIIIZorunlu484
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Kur'an-ı Kerimi okuyup, ilkelerine bağlı olarak, doğru ve güzel okumayı sağlamak
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğr. Gör. Dr. Mustafa Hatipoğlu
Öğrenme Çıktıları
1Öğrenci Kuran-ı Kerim'i harflerin mahreçlerini bilerek ve gözeterek okumayı başaracak
2Kur'an'ı doğru ve sahih okumanın kurallarını ihtiva eden tecvit ilminin kaidelerini teorik olarak öğrenecek, tatbik etmesini becerecek
3Kur'an'ı anlamını gözeterek daha güzel okumaya arzu duyacak
4Kur'an'dan bazı sureleri ,bununla birlikte önceki ezberleri canlı tutmayı başaracak
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
YOK
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Daha önce yaptırılan Kur'an sureleri ezberleri kontrol edilecek, Buruc ve Tekvir sureleri ezberlenecek.
Dersin İçeriği
Kur'an'ın 26-30.cüzlerinde bulunan sureler, âyetler
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Kur'an kıraatine esas olan Harflerin mahreçleri ve sıfatları üzerinde duruldu
226.cüzden yüzüne olarak okuma.Önemli tecvid kurallarına vurgu.Yüzünden okuyuşu kontrol
326.cüzden yüzüne olarak okuma.Önemli tecvid kurallarına vurgu.Yüzünden okuyuşu kontrol
4Yüzünden dinleme(24.cüz) ve ezberleri dinlemeye başlama, düzeltme
5İdğam konularına değinme. mim ve nun harflerinde idğam-ı misleyn, mütecaniseyn, mütekaribeyn, yüzünden dinleme
6Yüzünden kontrol,meddi lazım ile meddi arız'ın kontrolü, itbak harflerinin tekrarı, ezber dinleme, (25.cüz)
7Yüzünden kontrol, Dudak ihfası ile sakin mim'in izharı meselesi, Örnek okumalar, Ezber dinleme(25.cüz)
8Ezber dinleme, düzeltme, İstila harflerinin sıfatları, Kontrol ve uygulama, Yüzünden okutma(25.cüz)
9Yüzünden okutma, Mahreçleri kontrol ve düzeltme, Örnek okuma,/Tatbikat, Secâvendi işaretleri, Ezberleri dinleme/Düzeltme/.cüz
10Yüzünden okutma ve düzeltme, Hükmür'ra'nın tekrarı ve uygulama, Ezberleri kontrol ,26.cüz.
11Yüzünden okutma ve kontrol(26.cüz),Meddi lin, Meddi ivaz, Uygulama, 26.cüz, Ezber dinleme.
12Yüzünden okutma ve düzeltme, , izhar, ihfa, İdğam-ı Meal Gunne, , kontrol, ezber dinleme, (27.cüz)
13Ezberleri dinleme, Düzeltme, lafzatullah'ın okunuşu, Yüzünden dinleme(27.cüz)
14Yüzünden okutma ve düzeltme, Temel kaidelere ve harflerin sıfatlarına ve mahreçlerine dikkat çekme(27.cüz)
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Demirhan Ünlü, Kur'an-ı Kerim'in Tecvidi, , Abdurrahman Çetin Kur'an Okuma Esasları, vd.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Sınıf içerisinde uygulama yapılacak, doğru ve güzel okuma becerilerinin geliştirilmesi kontrol edilecek
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Final Sınavı111
Derse Katılım12224
Tartışma10110
Soru-Yanıt515
Alan Çalışması111
Beyin Fırtınası428
Okuma12560
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)109
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20
ÖÇ154445554455455555545
ÖÇ255555554554555545555
ÖÇ355554555555455555555
ÖÇ455555555554555545554
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00