Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
İLF3152022371TASAVVUFZorunlu353
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Tasavvuf Tarihi ve Felsefesine ilişkin klasik ve modern literatür bilgisi kazandırmak; Tasavvufun ortaya çıkışı ve tarihi gelişimini ortaya koyarak günümüz tasavvuf düşüncesi hakkında değerlendirme yapabilecek bilgi birikimine sahip olmalarını sağlamak.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğr. Üyesi Hatice Çubukcu
Öğrenme Çıktıları
1Tasavvufun teşekkül süreci, tarihsel gelişimi ve kavramları hakkında bilgi sahibi olur.
2Tasavvufun konusu gayesi ve yöntemi hakkında bilgi edinir.
3Tasavvuf ile diğer dini ilimler arasındaki ilişkiyi kavrar
4Tasavvufun kaynak eserleri ve kavramlarını tanır.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
Tasavvufun kavramsal çerçevesi, tasavvufun kökenine dair tartışmalar, mistisizm ve tasavvuf ilişkisi, tasavvufun kurucu metinleri, tasavvufun başlangıcı olarak zühd, tasavvufun teşekkülü, tasavvufun anahtar kavramları bu dersin içeriğini oluşturmaktadır.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Tasavvufun Kavramsal Çerçevesi
2Tasavvufun Konusu, Gayesi ve Metodu
3İslâm Düşüncesi ve Tasavvuf
4Sûfî ve Tasavvuf Kelimelerinin Etimolojisi
5Tasavvufun Menşei Problemi
6Tasavvuf ve Mistisizm İlişkisi: Benzerlikler-Farklılıklar
7Tasavvufa Dair Klasik Eserler: Doktrin Odaklı Metinler
8Tabakāt Kitapları: Tarihi Kaynaklar
9Tasavvufun Başlangıcı Olarak Zühd
10Zühd Hareketinin Ekolleşmesi ve Genel Değerlendirmesi
11Tasavvufun Tedvin Süreci ve Tasavvufî Düşüncenin Sistemleşmesi
12Tasavvuf Terimlerinin Teşekkülü
13Kavramların Zemîni Olarak Hâl-Makâm
14İbadet ve Ahlâka Dair Terimler /Tasavvufî Tecrübeye Dair Terimler
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
H. Kamil Yılmaz, Anahatlarıyla Tasavvuf ve Tarikatlar, İst. 2007. • Mustafa Aşkar, Tasavvuf Tarihi Literatürü, İst. 2006. • Metinlerle Tasavvuf Terimleri Sözlüğü, Kalem yay., İst. 2006. • Osman Türer, Tasavvuf Tarihi, İst. 1998. • Dilaver Gürer, Düşünce ve Kültürde Tasavvuf, İst. 2007. • Kadir Özköse, “Zühd ve Sufilerin Zühde Yükledikleri Anlam”, CÜİFD, VI, sayı: 1, 2002, ss. 175-194. • M. Necmettin Bardakçı, Sosyo-Kültürel Hayatta Tasavvuf, Isparta, 2000. • Süleyman Uludağ, Tasavvuf Terimleri Sözlüğü, İst. 2002. • Mustafa Kara, Tekkeler ve Zaviyeler, İst. 1990. • Mustafa Kara, Tasavvuf ve Tarikatlar Tarihi, İst. 1990. • Reşat Öngören, “Tasavvuf”, DİA, c. 40, İst. 2011. • Reşat Öngören, “Tarikat”, DİA, c. 40, İst. 2011.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Derse Katılım12020
Tartışma188
Soru-Yanıt13030
Beyin Fırtınası13030
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)90
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20
ÖÇ1332435444           
ÖÇ243                  
ÖÇ344                  
ÖÇ434                  
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00