|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | İLF3152022371 | TASAVVUF | Zorunlu | 3 | 5 | 3 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Tasavvuf Tarihi ve Felsefesine ilişkin klasik ve modern literatür bilgisi kazandırmak; Tasavvufun ortaya çıkışı ve tarihi gelişimini ortaya koyarak günümüz tasavvuf düşüncesi hakkında değerlendirme yapabilecek bilgi birikimine sahip olmalarını sağlamak. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Dr. Öğr. Üyesi Hatice Çubukcu | Öğrenme Çıktıları | 1 | Tasavvufun teşekkül süreci, tarihsel gelişimi ve kavramları hakkında bilgi sahibi olur. | 2 | Tasavvufun konusu gayesi ve yöntemi hakkında bilgi edinir. | 3 | Tasavvuf ile diğer dini ilimler arasındaki ilişkiyi kavrar | 4 | Tasavvufun kaynak eserleri ve kavramlarını tanır. |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | | Dersin İçeriği | Tasavvufun kavramsal çerçevesi, tasavvufun kökenine dair tartışmalar, mistisizm ve tasavvuf ilişkisi, tasavvufun kurucu metinleri, tasavvufun başlangıcı olarak zühd, tasavvufun teşekkülü, tasavvufun anahtar kavramları bu dersin içeriğini oluşturmaktadır. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Tasavvufun Kavramsal Çerçevesi | | | 2 | Tasavvufun Konusu, Gayesi ve Metodu | | | 3 | İslâm Düşüncesi ve Tasavvuf | | | 4 | Sûfî ve Tasavvuf Kelimelerinin Etimolojisi | | | 5 | Tasavvufun Menşei Problemi | | | 6 | Tasavvuf ve Mistisizm İlişkisi: Benzerlikler-Farklılıklar | | | 7 | Tasavvufa Dair Klasik Eserler: Doktrin Odaklı Metinler | | | 8 | Tabakāt Kitapları: Tarihi Kaynaklar | | | 9 | Tasavvufun Başlangıcı Olarak Zühd | | | 10 | Zühd Hareketinin Ekolleşmesi ve Genel Değerlendirmesi | | | 11 | Tasavvufun Tedvin Süreci ve Tasavvufî Düşüncenin Sistemleşmesi | | | 12 | Tasavvuf Terimlerinin Teşekkülü | | | 13 | Kavramların Zemîni Olarak Hâl-Makâm | | | 14 | İbadet ve Ahlâka Dair Terimler /Tasavvufî Tecrübeye Dair Terimler | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | H. Kamil Yılmaz, Anahatlarıyla Tasavvuf ve Tarikatlar, İst. 2007. • Mustafa Aşkar, Tasavvuf Tarihi Literatürü, İst. 2006. • Metinlerle Tasavvuf Terimleri Sözlüğü, Kalem yay., İst. 2006. • Osman Türer, Tasavvuf Tarihi, İst. 1998. • Dilaver Gürer, Düşünce ve Kültürde Tasavvuf, İst. 2007. • Kadir Özköse, “Zühd ve Sufilerin Zühde Yükledikleri Anlam”, CÜİFD, VI, sayı: 1, 2002, ss. 175-194. • M. Necmettin Bardakçı, Sosyo-Kültürel Hayatta Tasavvuf, Isparta, 2000. • Süleyman Uludağ, Tasavvuf Terimleri Sözlüğü, İst. 2002. • Mustafa Kara, Tekkeler ve Zaviyeler, İst. 1990. • Mustafa Kara, Tasavvuf ve Tarikatlar Tarihi, İst. 1990. • Reşat Öngören, “Tasavvuf”, DİA, c. 40, İst. 2011. • Reşat Öngören, “Tarikat”, DİA, c. 40, İst. 2011. | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | Derse Katılım | 1 | 20 | 20 | Tartışma | 1 | 8 | 8 | Soru-Yanıt | 1 | 30 | 30 | Beyin Fırtınası | 1 | 30 | 30 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 3 | 3 | 2 | 4 | 3 | 5 | 4 | 4 | 4 | | | | | | | | | | | | ÖÇ2 | 4 | 3 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ3 | 4 | 4 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ4 | 3 | 4 | | | | | | | | | | | | | | | | | | |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|
|
|