Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | İLF2142022371 | KELAM TARİHİ | Zorunlu | 2 | 4 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Kelam Tarihi dersi, kelam ilminin ortaya çıkışını, tanımını, doğuşuna etki eden nedenleri inceleyerek kavratmayı amaçlar. Ayrıca mezheplerin oluşumuna etki eden faktörleri ele alarak Ehli-Sünnet, Mu’tezile, Haricilik, Şiilik, Mürcie gibi temel kelami ekollerin oluşumu ve başlıca görüşleri hakkında genel değerlendirmelerde bulunur. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr. Öğr. Üyesi Samet KARAHÜSEYİN |
Öğrenme Çıktıları |
1 | İslam inanç ve düşüncesinin tarihsel olaylarla bağlantısını kavrar. | 2 | Dini düşüncenin oluşumunda çevresel faktörlerin rolünü anlar. | 3 | Din ile mezhep arasındaki ilişkiyi kavrayarak evrensel bir din telakkisi oluşturma imkanını bulur. | 4 | İslam düşünce tarihindeki farklılıklar ile günümüz düşünce yapıları arasında muhakeme yapabilme kabiliyeti kazanır. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Kelam ilminin, doğuşu, gelişimi ve geçirdiği evreleri şahıs, grup ve olaylar bağlamında bilimsel ve tarihsel açıdan ele alır. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Kelam İlminin Doğuşu ve Doğuşuna Etki Eden Nedenler | | | 2 | Kelam İlminin Tanımı ve Gayesi | | | 3 | Kelam İlmine Verilen İsimler | | | 4 | Kelam İlminin Diğer İlimlerle Mukayesesi | | | 5 | Kelam İlminin Genel Muhtevası ve Kaynakları | | | 6 | İlk Dönem İtikadi Tartışmalar | | | 7 | Haricilik ve Temel Görüşleri | | | 8 | Şiilik ve Temel Görüşleri | | | 9 | Cebriyye, Kaderiyye ve Temel Görüşleri | | | 10 | Mürcie ve Temel Görüşleri | | | 11 | Müşebbihe, Mücessime ve Temel Görüşleri | | | 12 | Mutezile ve Genel Düşünce Yapısı | | | 13 | Eşarilik ve Genel Düşünce Yapısı | | | 14 | Maturidilik ve Genel Düşünce Yapısı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Kelam Tarihi, Ed. İbrahim Aslan-Osman Demir, Nobel Yayıncılık, Ankara, 2023 |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Final Sınavı | 1 | 8 | 8 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 14 | 14 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 16 | 16 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 2 | 5 | 4 | 3 | 1 | 3 | 3 | 3 | 1 | 1 | 1 | 5 | 2 | 4 | 1 | 4 | 1 | 3 | 3 | 2 | ÖÇ2 | 3 | 2 | 5 | 1 | 2 | 5 | 1 | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | 1 | 3 | 5 | 4 | 2 | 3 | 3 | ÖÇ3 | 1 | 2 | 3 | 3 | 3 | 2 | 4 | 1 | 2 | 3 | 3 | 2 | 4 | 5 | 3 | 1 | 2 | 4 | 3 | 3 | ÖÇ4 | 4 | 4 | 1 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 2 | 3 | 2 | 4 | 5 | 5 | 4 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|