Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
İLF2082022371HADİS IZorunlu243
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Dersin konusu ve malzemesi Arapça hadis metinlerinden ibaret olduğu için, öncelikli olarak öğrenciye Arapça hadis metinlerini okuyabilme yeteneğinin kazandırılması, okuma esnasında takip edilmesi gerekli metodik bilgilerin verilmesi amaçlanmaktadır. Bazı hadisleri sadece cümle kalıpları şeklinde okumak yeterli olmayıp, bunların daha iyi anlaşılması için açıklamaya da ihtiyaç duyulabilir. Bu türlü durumlarda yorum yapma ve yorum yaparken nelere dikkat edilmesi gerektiği noktasında öğrencinin bilgi ve beceri kazanması hedeflenmektedir.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğr. Üyesi Yunus Yazıcı
Öğrenme Çıktıları
1Hadis okuma ile ilgili metodik bilgilere sahip olur.
2Sünnetin ve hadislerin dindeki yerini tahlil eder.
3Farklı konularla ilgili hadis bilir.
4Hadis metninin Türkçeye çevirisi ve şerhi konusunda tecrübe kazanır.
5Hadislerden hüküm çıkarma yollarını öğrenir.
6Metnin sebebi vürudunun hükümle alakasını anlar.
7Hadislerin fıkhi ve güncel yorumlarını ve sentezlerini yapar.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Ders okuma ve anlatım yöntemine dayalı olup, öğrencinin katılımını da gerektirecek düzeyde sınıf içi tartışmalara ve belirli hadis metinlerinin okunmasında öğrenci sunuşlarına da yer verilecektir.
Dersin İçeriği
Hadis I dersi, belirli konulara dair Arapça hadis metinlerinin okunup gerektiği ölçüde şerh ve izahlarının yapıldığı bir derstir.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Kütüb-i Tis'a'daki Ahlak, Güzel ahlakın önemi, Kötü Ahlaktan sakınmanın gerekliliğiyle ilgili hadislerin okunması ve değerlendirilmesi Sunum HazırlamaÖnerilen Kaynaklar
2Kütüb-i Tis'a'daki Cömertlik ve cimrilikle ilgili hadislerin okunması ve değerlendirilmesiSunum HazırlamaÖnerilen Kaynaklar
3Kütüb-i Tis'a'daki niyetle ilgili hadislerin okunması ve değerlendirilmesiSunum HazırlamaÖnerilen Kaynaklar
4Kütüb-i Tis'a'daki hayırla ilgili hadislerin okunması ve değerlendirilmesiSunum HazırlamaÖnerilen Kaynaklar
5Kütüb-i Tis'a'daki Salih amelle ilgili hadislerin okunması ve değerlendirilmesiSunum HazırlamaÖnerilen Kaynaklar
6Kütüb-i Tis'a'daki Kibir ve gururlanmanın yasaklanması ve insanları aşırı övmenin yasaklanması ile ilgili hadislerin okunması ve değerlendirilmesiSunum HazırlamaÖnerilen Kaynaklar
7Kütüb-i Tis'a'daki Sabır'la ilgili hadislerin okunması ve değerlendirilmesiSunum HazırlamaÖnerilen Kaynaklar
8Ara SınavSunum HazırlamaÖnerilen Kaynaklar
9 Buhari'nin Kitabu'l Mezalim'deki hadislerin okunması ve yorumlanması (1-17 bab)
10 Buhari'nin Kitabu'l Mezalim'deki hadislerin okunması ve yorumlanması (18-35 bab)Sunum HazırlamaÖnerilen Kaynaklar
11Müslim'in Kitabu's Savm'daki hadislerin, İmam Nevevi'nin şerhiyle birlikte okunup değerlendirilmesi (1-12 bab)Sunum HazırlamaÖnerilen Kaynaklar
12Müslim'in Kitabu's Savm'daki hadislerin, İmam Nevevi'nin şerhiyle birlikte okunup değerlendirilmesi (13-24 bab)Sunum HazırlamaÖnerilen Kaynaklar
13Müslim'in Kitabu's Savm'daki hadislerin, İmam Nevevi'nin şerhiyle birlikte okunup değerlendirilmesi (25-31 bab)Sunum HazırlamaÖnerilen Kaynaklar
14Müslim'in Kitabu's Savm'daki hadislerin, İmam Nevevi'nin şerhiyle birlikte okunup değerlendirilmesi (32-40 bab)Sunum HazırlamaÖnerilen Kaynaklar
15Genel DeğerlendirmeSunum HazırlamaÖnerilen Kaynaklar
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Buhari, el-Câmi'u's-sahîh İmam Mâlik, el-Muvatta Ebû Dâvûd, es-Sünen Tirmizi, el-Câmi
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Tartışma14114
Bireysel Çalışma14228
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma10220
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma10110
Okuma10110
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)84
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20
ÖÇ12 4   5     5       
ÖÇ2       4  1        3
ÖÇ3     3      23  4   
ÖÇ4  3       3       4 
ÖÇ54  5    5      5   4
ÖÇ6  5          4      
ÖÇ74   4     4     5   
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00