|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | İLF2022022371 | KUR'AN OKUMA VE TECVİD IV | Zorunlu | 2 | 4 | 3 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Bu 4. dönemde Kur'an'ı yüzünden gayet mahreç ve tecvid açısından düzgün bir şekilde okur. Dönemle ilgili ezberleri bilir. Tecvid konularını tamamlamıştır. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Öğr. Gör. Yağızhan GENÇ | Öğrenme Çıktıları | 1 | Temel düzeyde bir kırâat kültürüne sahip olur | 2 | Tecvîd ilminin kavramlarını (ıstılahlarını) yerli yerinde kullanabilir | 3 | Tecvîd ilminin kavramlarını (ıstılahlarını) yerli yerinde kullanabilir | 4 | Elif-lam takısının izhârı, sekte, hâ-i sekte vakf ve ibtidâ, vasl ve hükümleri ile ilgili kuralları
kavrar ve uygular. | 5 | Yüzüne: Hud, Yusuf, Ra'd, İbrahim, Hicr, Nahl ve İsra Sureleri
Ezber: Mülk, Nebe, Haşr, Suresi (20-24), Bakara 255. ayet (Ayetel Kürsi) ile Bakara 285 ve 286. ayetler (Amenerrasulü) okuyabilir. |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | yok | Dersin İçeriği | Yüzüne: Hud, Yusuf, Ra'd, İbrahim, Hicr, Nahl ve İsra Sureleri
Ezber: Mülk, Nebe, Haşr, Suresi (20-24), Bakara 255. ayet (Ayetel Kürsi) ile Bakara 285 ve 286. ayetler (Amenerrasulü).
Tecvid: Lam-ı Ta'rif, İdğam, Özel Durumlar, Kur'an'da İstisna Tilavetler, Tilavet Şekilleri, Vakf-İbtida ve Vasl, Dudak Ta'limi ve Temsili Okuma. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Yüzüne, s.220-225 arası Güzel Okuma.
Ezber, Mülk Suresi
Tecvid İlminin tarifi, konusu ve gayesi. | Tedvir üzere okuma.
Tecvid tahlili. | | 2 | Yüzüne okuma, s.225-230.
Ezber, Mülk Suresi
Tecvidin hükmü, meseleleri ve elde etme yolları. | Tedvir üzere okuma ve tecvid tahlili. | | 3 | Yüzüne okuma s.230-235.
Ezber, Mülk Suresi.
Tecvid, Harfin tarifi, tertibi ve taksimi. | Tedvir üzere okuma. Tecvid analizi. | | 4 | Yüzüne Okuma, s.235-240.
Ezber, Nebe Suresi.
Tecvid, Harflerin sıfatları, faydası, adedi ve kısımları. | Tedvir üzere okuma ve tecvid analizi. | | 5 | Yüzüne okuma, s.240-245.
Ezber, Nebe Suresi.
Sıfatların incelenmesi. Hems, Cehr, Şiddet, Rihvet ve Beyniyye. | Tedvir üzere okuma. Tecvid analizi. | | 6 | Yüzüne okuma, s.245-250.
Ezber, Nebe Suresi.
Tecvid konuları İstila, istifale, itbak ve infitah. | Tedvir üzere okuma.
tecvid analizi. | | 7 | Yüzüne okuma s.250-255.
Ezber, Haşr Suresi 20-24.
Tecvid, izlak, ısmat, safir ve kalkale. | Tedvir üzere okuma ve tecvid analizi. | | 8 | Yüzüne okuma, 255-260.
Ezber, Haşr Suresi 20-24.
Tecvid, Lin, İnhiraf ve Tekrir Sıfatları. | Tedvir üzere okuma ve tecvid analizi. | | 9 | Yüzüne okuma s.260-265.
Ezber, Haşr 20-24.
Tecvid, Tefeşşi, İstitale ve Hafaa. | Tedvir üzere okuma ve tecvid analizi. | | 10 | Yüzüne, s.265-270.
Ezber, Bakara 284-285.
Tecvid, Ğunne, Tefhim ve Terkik. | Tedvir üzere okuma ve tecvid analizi. | | 11 | Yüzüne okuma, s.270-275.
Ezber, Bakara 284-285.
Tecvid, Medlerin Çeşitleri, Asli ve Fer'i Med. | Tedvir üzere okuma ve tecvid analizi. | | 12 | Yüzüne okuma, s.275-280.
Ezber, Bakara 255.
Tecvid, Meddi Muttasıl, Munfasıl ve Lazım. | Tedvir üzere okuma ve tecvid analizi. | | 13 | Yüzüne okuma, s.280-285.
Ezber, Bakara 255.
Tecvid, Meddi Arız ve Lin. | Tedvir üzere okuma ve tecvid analizi. | | 14 | Yüzüne okuma s.285-295.
Ezber, Genel Tekrar.
Tecvid, İdğam, İzhar ve İhfa. | Tedvir üzere okuma ve tecvid analizi. | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Ta'lim, Tecvid ve Kırâat (Ramazan Pakdil)
Kur'an Tilavetinin Kuralları (Yavuz Fırat)
Kur'an Okuma Esasları (Abdurrahman Çetin) | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | Bütünleme Sınavı | 1 | 1 | 1 | Derse Katılım | 14 | 1 | 14 | Uygulama/Pratik | 1 | 1 | 1 | Gösterme | 14 | 1 | 14 | Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 | Okuma | 1 | 1 | 1 | | 1 | 1 | 1 | | 14 | 1 | 14 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | ÖÇ2 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | ÖÇ3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | ÖÇ4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | ÖÇ5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|
|
|