Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
İLF2152022371İSLAM TARİHİ IIZorunlu232
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Abbasilerden Osmanlılar sonuna kadar İslam tarihinin temel dönüşüm aşamalarını ve Türklerin İslam Tarihindeki yerlerini kavrayabilme
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr.Öğretim Üyesi Feridun Tekin
Öğrenme Çıktıları
1Abbasilerin İslam Tarihindeki siyasi yerlerini açıklayabilme
2Erken dönemlerden itibaren Türk-İslam ilişkilerinin nasıl kurulup geliştiğini kavrayabilme
3Türklerin Müslümanlık algısının özgün bir sentez olduğunu fark edebilme
4İslam Tarihi içinde farklı Türk devletlerinin siyasi açıdan yerlerini fark edebilme
5Türklerin İslam dinini kabulünün yalnız bir din değiştirme olmadığını, aynı zamanda kültürel etkileşimde bulunduğunu kavrayabilme
6İslam Medeniyeti içindeki siyasi yapıların özel hikayelerinin olduğunu fark edebilme
7İslam medeniyetinin gelişimi içerisinde Türklerin Anadolu’yu fethetmelerinin önemini kavrayabilme
8Anadolu ve Büyük Selçukluların siyasi bakımdan İslam Tarihindeki yerlerini açıklayabilme
9Osmanlıların İslam Tarihindeki siyasi yerini analiz edebilme
10Osmanlıların çöküşü kavramlaştırmasının geçerliliğini eleştirebilme
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Abbasi Devrimi
2Türklerin İslamla İlk Temasları
3Abbasiler Dönemi ve Türkler
4Abbasi coğrafyasındaki İlk Müslüman Türk Devletleri
5Abbasi coğrafyasındaki İlk Müslüman Türk Devletleri
6Orta Asya’daki İlk Müslüman Türk Devletleri (Karahanlılar)
7Gazneliler
8Harizmşahlar
9Büyük Selçuklular
10Diğer Selçuklu Devletleri
11Anadolu Selçuklu Devletinin İslam tarihindeki siyasi rolü
12Osmanlıların İslam Tarihindeki siyasi Rolleri
13Osmanlı Devletinin çözülmesinin İslam Dünyası üzerine etkileri
14Osmanlının bıraktığı siyasi miras
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1. Çetin, Osman, Türk-İslam Devletleri, Düşünce Yay. İstanbul, 2009. 2. Apak, Adem, Anahatlarıyla İslam Tarihi, Ensar Yay. İstanbul 2011, c.III-IV. 3. Baş, Eyüp (Ed.), İslam Tarihi El Kitabı, Grafiker Yay., Ankara.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Seminer5210
Makale Kritik Etme5420
Bireysel Çalışma5420
Okuma5210
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)62
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20
ÖÇ1                    
ÖÇ2   3                
ÖÇ3            5       
ÖÇ4                    
ÖÇ5       3            
ÖÇ6                  2 
ÖÇ7                    
ÖÇ8                    
ÖÇ9                    
ÖÇ10           3        
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00